[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

به دانه برای سرماخوردگی و سرفه، روزنامه شیراز نوین

به دانه برای درمان سرفه و خلط گلو در کودکان و بزرگ‌سالان، نسخه معروفی است که در مواقع سرماخوردگی به وفور توصیه می‌شود. به گزارش نمناک، به دانه و دمنوش آن برای رفع مشکلاتی ناشی از گلو درد و... به شدت توصیه می‌شود؛ سرماخوردگی و آنفلوآنزا یکی از بیماری‌های شایع پاییز و زمستان است که با علائمی ‌چون آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و... همراه است. برای درمان سرماخوردگی و علائم آن داروهای فراوانی وجود دارند اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند علائم ‌این بیماری را با درمان‌های گیاهی بهبود بخشند. دمنوش به دانه یکی از بهترین درمان‌ها برای علائم سرماخوردگی است که در ‌این بخش از نمناک طرز تهیه آن را آموزش می‌دهیم.
برای تهیه چای یا دمنوش به دانه، به روش زیر عمل کنید:
مقداری آب را به جوش بیاورید.
دانه‌های خشک به دانه را در قوری بریزید.
مقداری آب جوش بر روی دانه‌ها بریزید.
درب قوری را بگذارید و آن را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید.
اجازه دهید دمنوش به دانه به مدت 15 الی 20 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار بگیرد تا به خوبی دم بکشد.
خواص به دانه و دمنوش دانه‌های به
دمنوش به دانه فواید زیادی را به همراه دارد که عبارتند از:
دانه‌های به لعاب فراوانی داشته و برای رفع سرفه خشک و گرفتگی صدا مفید است. دانه‌های به دارای خواص قوی ضد باکتریایی هستند و برای درمان بوی بد دهان و زخم‌های دهان استفاده می‌شوند. دانه‌های به لعاب فراوان داشته و برای رفع التهاب غشاهای مخاطی و گلو درد مفیدند.
دانه‌های میوه به خاصیت ضدباکتریایی داشته و عفونت ناشی از بیماری سرماخوردگی را درمان می‌کند.
با مصرف یک فنجان دمنوش به دانه قبل از خواب التهاب ریه و تارهای صوتی سریع‌تر درمان می‌شود. مصرف به دانه سیستم ‌ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند. ژل حاصل از دانه‌های به، برای درمان سوختگی‌های سطحی پوست، آفتاب سوختگی و سوختگی ناشی از تعریق قابل استفاده است. در طب سنتی دانه‌های به، برای درمان بواسیر تجویز می‌شوند.
عوارض مصرف به دانه
مصرف دمنوش به دانه عوارض زیادی ندارد اما جویدن دانه‌های به مضر است و باعث مسمومیت می‌شود. از له کردن یا جویدن ‌این دانه‌ها خودداری کنید و دانه‌های به را با مقداری آب دم کرده تا سیانوریک ‌این دانه‌ها از بین برود.
به دانه برای سرفه نوزاد و زنان باردار
دانه‌های به حاوی ماده‌ای سمی ‌به نام سیانوریک هستند و خوردن به دانه برای خانم‌های باردار و نوزادان خطر مسمومیت را به همراه دارد، البته در صورت جویده نشدن دانه‌ها احتمال آزاد سازی ‌این سم در بدن بسیار کم است اما لازم است احتیاط رعایت شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی