[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ثبت پنجمین شکست در قزوین، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
عصر دیروز در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، تیم فجرشهیدسپاسی متحمل شکست شد. در هفته بیست‌وسوم لیگ یک، شاگردان رجب زاده میهمان شمس آذر صدرنشین رقابت‌ها بودند.
ترکیب شمس آذر: میر رسول حسینی، میلاد باقری‌، مهدی محمدی، کنعان طاهرنژاد، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی، احسان جودکی، محمد پاپی، علی اصغر اعرابی، امیرمحمد نسایی، رحمان جعفری
ترکیب فجرشهیدسپاسی: فرزاد طیبی‌پور، محمد آژیر، محمدرضا خدری، محسن سیفی، سیدجلال عبدی، احمدرضا زنده روح، حامد بحیرایی، سعید زارع، حسین مهربان، رسول بهاروندی، علی آل‌کثیر.
داوران: فرهاد قاسمی، بهزاد پناهی، بابک خسروی، حسین گنج خانی. ناظر داوری: حسین نیرویار.
بازی با برتری میزبان در برخورداری از مالکیت توپ و خلق حملات آغاز شد. در دقیقه 8 مسابقه، اولین موقعیت بازی توسط سه بازیکن سابق تیم قشقایی رقم خورد. خروج اشتباه فرزاد طیبی‌پور باعث شد تا علی اصغر اعرابی  از راه دور و با پای چپ دروازه فجر را هدف قرار دهد اما حضور به موقع محمد آژیر باعث شد تا توپ در آستانه ورود به دروازه، برگشت داده شود. هر سه بازیکن نام برده در سال‌های گذشته در عضویت تیم قشقایی بودند.
هشت دقیقه بعد میزبان به گل رسید. رحمان جعفری روی ارسال عالی محمد پاپی، با ضربه سر دروازه فجرشهیدسپاسی را فرو ریخت. این شانزدهمین گل جعفری در این فصل بود و اختلاف وی با نفر دوم به عدد 5 رسید!
پس از گل نیز فجر نتوانست از زیر فشار حملات شمس آذر خارج شود و این قزوینی‌ها بودند که حمله می‌کردند. یک موقعیت خوب این تیم هم در دقیقه 24 از دست رفت.
یکی از نکاتی که چندبار در این نیمه به چشم آمد، ضعف دروازه‌بان فجر در استفاده از ضربات پا بود که باعث می‌شد توپ به راحتی در اختیار بازیکنان میزبان قرار بگیرد. طیبی‌پور در دقیقه 29 دچار آسیب از ناحیه سر و صورت هم شد اما توانست به بازی ادامه دهد.
در دقیقه 42 گل دوم شمس آذر هم با اشتباه مدافعان و دروازه فجرشهیدسپاسی و ضربه پوریا سرآبادانی به ثمر رسید.
یکی دیگر از نکات جالب این مسابقه، حضور مهرداد کریمیان بازیکن سابق تیم‌های فجرشهیدسپاسی و برق شیراز روی نیمکت شمس آذر بود که در غیاب سعید دقیقی، مسئولیت فنی این تیم را برعهده داشت. دقیقی از روی سکوها نظاره گر نمایش خوب تیمش بود.
در دقیقه 45 یک موقعیت بسیار خوب به خاطر خطا روی علی آل کثیر نصیب فجر شد، موقعیتی که می‌توانست زردپوشان شیرازی را به بازی برگردانده و شرایط بازی را تغییر دهد اما ضربات بازیکنان فجر به دیوار دفاعی میزبان برخورد کرد و برگشت داده شد.
در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده، میلاد باقری می‌توانست گل سوم را هم وارد دروازه فجر کند. ارسال عالی احسان جودکی بازیکن سابق فجرشهیدسپاسی با ضربه سر باقری همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. جودکی با 7 پاس گل، بهترین پاسور لیگ یک محسوب می‌شود.
یک دقیقه بعد، فجر با ضربه جلال عبدی به گل رسید اما داور قبل از آن اعلام خطا کرده بود.
در نهایت نیمه اول با دو گل به سود شمس آذر صدرنشین به پایان رسید. پیروزی سایپا در نیمه اول برابر مس شهربابک، دیگر نتیجه منفی برای رجب زاده و شاگردانش بود.
رجب زاده برای تغییر در عملکرد ناخوشایند نیمه اول، دو تعویض را بین دو نیمه انجام داد و ابوالفضل بابایی(مهاجم) و مجید تاجیک(هافبک) از ابتدای نیمه دوم به بازی آمدند.
اما در نیمه دوم هم شاهد تغییر آنچنانی در روند بازی فجر نبودیم. در دقیقه 60 رحمان جعفری یک بار دیگر نیز با ضربه سر دروازه فجر را هدف قرار داد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. اما در دقیقه 63 فجر موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند.
ارسال احمدرضا زنده روح با ضربه سر جلال عبدی به تور نشست تا بازی جذاب‌تر از قبل دنبال شود، اما طولی نکشید که دوباره اختلاف به دو گل رسید.
هنوز سه دقیقه از گل عبدی نگذشته بود که ارسال احسان جودکی با ضربه سر مهدی محمدی به تور فجر نشست. این هشتمین پاس گل جودکی در این فصل بود.
رجب زاده پس از دریافت گل سوم، دست به تعویض سوم زد و محمدحسین خسروی را به جای احمدرضا زنده روح به میدان فرستاد.
شمس آذر پس از گل سوم هم فشار زیادی به دروازه فجر آورد تا با زدن گل چهارم کار را تمام کند. در این مسابقه علی اصغر اعرابی از جناح چپ به شدت خط دفاعی فجر را آزار داد. او در این فصل 6 گل زده و 5 پاس گل داده تا یکی از بهترین بازیکنان لیگ یک باشد. کریمیان مربی شمس آذر در دقیقه 73 اعرابی را از بازی بیرون کشید و حسین فاضلی را به بازی فرستاد. فاضلی در نیم فصل نخست عضو تیم خوشه طلایی ساوه بود و توانست دروازه فجر را هم باز کند.
در دقیقه 73 رحمان جعفری با یک ضربه قیچی برگردان دروازه فجر را هدف قرار داد اما نتوانست هفدهمین گل فصل را به نام خود ثبت کند.
در دقیقه 83 فشار قزوینی‌ها باعث شد تا محمد پاپی در آستانه گلزنی قرار بگیرد اما فجر خوش شانس بود که ضربه سر او به تیر افقی برخورد کرد و برای بار چهارم دروازه نماینده شیراز باز نشد.
در نهایت این بازی با همان نتیجه سه بر یک به سود میزبان به پایان رسید. فجر با این شکست 33 امتیازی در رتبه پنجم جدول باقی ماند. این تیم روز شنبه هفته آینده در شیراز میزبان آرمان گهر سیرجان است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی