[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحلیلی بر دیدار فجرشهیدسپاسی - شهرداری همدان رهایی از بحران با مدیریتِ فشار روانی، روزنامه شیراز نوین

محمدرضاجوکار - از هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ دسته اول کشور تیم ‌فجر شهیدسپاسی شیراز روز جمعه در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم‌سختکوش و بالا نشین شهرداری همدان بود و توانست در یک بازی سخت و نزدیک با یک گل از سد میهمان خود عبور کرده و با یک بازی بیشتر نسبت به خیبر خرم آباد به رده دوم جدول رده بندی برسد. 
در‌این بازی مهدی رجب زاده یاران خود را با چند تغییر راهی زمین مسابقه کرد . فرزاد طیبی پور امروز برای دومین بار درون دروازه فجری‌ها قرار گرفت و آرام عباسی هم برای دومین بار در ‌این فصل در قلب خط دفاعی و در کنار محمد آژیر قرار گرفت  و رسول بهاروندی هم بعد از یک جلسه غیبت در کنار رجبی در دو سمت راست و چپ خط دفاعی قرار گرفتند.
دیگر تغییر فجر نسبت به بازی‌های گذشته با محرومیت رضا آقابابایی، مجید تاجیک در کنار بحیرایی، عرفان معصومی ‌و کاپیتان سعید زارع  خط ‌هافبک‌های فجر را در ‌این بازی تشکیل  می‌دادند. در خط حمله هم زوج آل کثیر و مهربان قرار گرفتند.
در شروع بازی متعادل و توپ اکثراً در مرکز زمین در حال گردش بود؛ بازی درگیرانه  و محکم از سوی دوتیم شاهد بودیم ولی ‌این فجر بود که با برتری نفری در اکثر نقاط زمین نسبت به حریف همدانی برتری نسبی داشت، هر چند  در خلق موقعیت خطرناک هم  چندان موفق نبود، تیم شهرداری همدان که از دفاع تیمی ‌منظمی ‌برخوردار بود چشم به ضد حملات داشت که آن‌ها هم توفیقی در ‌ایجاد موقعیت، پیدا نکردند. 
در اواخر نیمه اول فجر دو موقعیت مهم ‌ایجاد کرد که در مهمترین موقعیت حسین مهربان در دقایق پایانی نیمه اول در حالت تک به تک نتوانست از موقعیت خوب خود استفاده کند تا نیمه اول بدون گل و هیجان خاصی به پایان برسد.
در شروع نیمه دوم فجری‌ها که به نظر کمی ‌از فشار روانی نیمه اول خارج شده بودند برتری خود را در همان شروع نیمه دوم به حریف دیکته کردند و خیلی زود سانتر دقیق داود رجبی با تک ضربه به موقع حسین مهربان و اشتباه گلر تیم شهرداری همدان  به گل اول تیم فجر تبدیل شد. 
بعد از‌این گل فجر می‌توانست باز هم به گل‌های بیشتری برسد و دو سه موقعیت مناسب دیگر ‌ایجاد کرد و در مهمترین موقعیت ضربه سر آل کثیر در یک‌موقعیت مناسب از بالای دروازه بیرون رفت.
هر چه به پایان‌مسابقه نزدیگ تر می‌شدیم ‌این‌تیم فجر بود که به‌خاطر استرس و فشار روانی که بعد از دو  باخت پیاپی بر روی کادر فنی و بازیکنان قرار داشت، ناخواسته به عقب نشست و شهرداری همدان، فشاری بیشتر روی دروازه‌ این تیم وارد کرد و با استفاده از فیزیک ‌مناسب و بلند مهاجمان خود، اغلب با ارسال بلند توپ و اوت‌های بلند روی دروازه فجر خطرساز شدند و دوبار هم تیر دروازه فجر را به لرزه درآوردند. طیبی پور گلر جوان تیم فجر هم  در چند نوبت با واکنش‌ها و خروج‌های به موقع ناجی دروازه فجر شد.
 در پایان، ‌این تیم فجر شهیدسپاسی بود که به سه امتیاز حساس ‌این مسابقه دست پیدا کرد  و با ۲۳ امتیاز موقتاً به رده دوم جدول رده بندی رسید و تیم‌شهرداری همدان هم با همان ۱۸ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت.
اشاره به چندنکته مهم بازی فجر شهیدسپاسی و شهرداری همدان:
۱. تیم فجر شهید سپاسی بعد از دو باخت پیاپی که به نظر می‌رسید تیم را از لحاظ روحی و روانی کمی ‌تحت تأثیر و فشار قرار داده بود به یک پیروزی با ارزش دست یافت تا با خیالی آسوده و روحیه مناسب به استقبال تعطیلات پیش رو برود.
۲. تیم ‌شهرداری همدان از خط دفاعی منظم و پر قدرتی برخوردار بود،‌ این تیم در ۱۲ بازی گذشته با ۴ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشت و در شش بازی گذشته هیچ گلی دریافت نکرده بود!
۳. اوت‌های بلند و چرخشی محمد عباس تبار، بازیکن تیم شهرداری همدان بارها روی دروازه تیم‌ فجر خطر ساز شد و به نظر یکی از تاکتیک‌های مهم‌ این‌تیم برای رسیدن به دروازه حریف شیرازی اوت دستی‌های بلند ‌این بازیکن  بود.
۴. فرزاد طیبی پور گلر جوان تیم فجر که برای دومین بار در‌چهارچوب دروازه ‌این تیم قرار گرفته بود، عملکرد قابل قبولی داشت.‌ این دروازه‌بان جوان به‌خصوص در نیمه دوم دست کم دو بار‌ ناجی دروازه فجر شد. همچنین آرام عباسی مدافع مستحکم و پر انرژی فجری‌ها هم بازی قابل قبولی در قلب دفاعی تیم فجر انجام داد.
۵. تیم فجر در‌این مسابقه باز به روزهای خوب در خلق موقعیت گل  برگشت و چهار موقعیت خطرناک روی دروازه حریف‌ ایجاد کرد.
۶. عملکرد  داور جوان ‌این مسابقه آقای اکبری بارها موجب اعتراض کادر فنی دو تیم قرار گرفت. به‌نظر می‌رسید ‌این داور در بعضی تصمیمات خود به‌خصوص در میانه زمین تحت‌تأثیر نیمکت دو تیم قرار می‌گرفت. محمد قربانی یکی از دستیاران احمد جمشیدیان سرمربی موجه و مؤدب تیم شهرداری همدان به‌علت اعتراضات فراوان به داوری اخراج شد. خوشبختانه ‌این داور جوان اشتباه تأثیرگذاری در نتیجه بازی نداشت‌.
 ۷. نقش‌ مهم  و حمایت ‌مدیریت باشگاه فجر  و کادر فنی  برای برون رفت  فجر از فشار روحی و ریکاوری بازیکنان برای ‌این بازی قابل توجه و ستایش بود. هر چند در اواخر بازی فشار روانی زیادی روی بازیکنان درون زمین قرار داشت.
تیم فجر شهیدسپاسی شیراز بعد از گذراندن تعطیلات پیش رو باید در روز ۲۰ آذرماه از دور سوم  جام‌ حذفی به مصاف تیم نزاجا‌ مشهد برود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی