[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تجارت دریایی با عمان ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: توسعه همکاری دوجانبه میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مد نظر بوده و با هدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدأ و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محسن ربانی‌زاده در دیدار سرمایه‌گذار عمانی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین عامل ارتباط کشور ایران و عمان توریسم درمانی است، اضافه کرد: تعاملات دوگانه مناسبی در راستای مبادلات تجاری و صدور خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.
ربانی زاده ضمن تبیین جایگاه نخست فارس در زمینه کشاورزی، رتبه دوم کشوری در خدمات فنی و مهندسی، مقام چهارم صنایع معادن در کشور و جایگاه ویژه در پزشکی و گردشگری افزود: با توجه به فرصت‌های اقتصادی بی‌شماری که در زمینه همکاری‌های تجاری و صنعتی بین دو کشور وجود دارد، راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات در معرفی توانمندی‌های متقابل اثرگذار و مفید است.
معاون استاندار گفت: با تکیه بر اصل رعایت حسن همجواری همه کشور‌های عربی به خصوص کشور عمان دوست و شریک منطقه ای ما محسوب می‌شوند و همین ارتباط نزدیک کشورهای خاورمیانه موجب نگرانی کشورهای سلطه‌گر شده است.
وی اعلام آمادگی کرد: استان فارس در راستای کمک به ایجاد نمایشگاه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات فیزیکی در جهت تأمین نیازهای اعلامی کشور عمان بهره خواهد برد.
سرمایه‌گذار عمانی نیز ضمن ابراز خرسندی از دعوت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هدف ما در وهله نخست این است که ضمن شناسایی فرصت‌های همکاری و سنجش بازار تولید محصولات استان فارس در راستای تجارت دو کشور اقدام کنیم.
وی به اقبال و رغبت مردم عمان به کیفیت کالاها و محصولات ایرانی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با بازاریابی و تبلیغات مؤثر کالاهای ایرانی در بازار رقابتی این کشور، محصولات ایرانی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی