[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راهنمای جامع نگهداری و کاشت گیاه آگاو، روزنامه شیراز نوین

گیاهان آگاو گیاهانی هستند با خار و برگ‌های پهن و بزرگ که برای رشد به نور و آفتاب زیادی نیاز دارند اما در برابر خشک‌سالی بسیار مقاوم هستند.
به گزارش نمناک،گیاهان آگاو برگ خنجری به عنوان گیاهان شاداب با برگ‌های بزرگ خاردار، شناخته می‌شوند. در نگاه اول، احتمالاً شاید گیاه بدون گل به نظر برسد. بسیاری از انواع رایج گیاه برگ‌های پهن با خارهای خطرناک دارند. تنوع زیادی در آگاو برگ خنجری وجود دارد برخی از آن‌ها کوچک و نرم و برخی دیگر سفت و تیز هستند که می‌تواند تا عمق 6.09600 متر رشد کند.
در برخی مناطق دنیا به علت شباهت ظاهری گیاه آگاو به Aloe ( گیاه مولد صبر زرد از تیره لاله ) به غلط Aloes می‌گویند. گیاه آگاو از خانواده نرگس یا Amaryllidaceaeمی‌باشد (در برخی منابع از خانواده Agavaceae ذکر شده است ). همچنین دارای 300 گونه دائمی است.
برگ‌های گیاه آگاو :
چنانچه در نمناک گفته‌ایم همه انواع آگاو بدون ساقه و تقریباً به همین ترتیب تیز هستند. شاخ و برگ آگاو تقریبا آبی - سبز در انواع سخت و سبز -خاکستری در آب و هوای گرم است. همچنین برخی از آن ها رنگارنگ و با نشانه‌های سفید یا طلایی هستند.
گل‌ها: وقتی گیاه آگاو در 6-8 سالگی بالغ می‌شود، ساقه گل بلندی از مرکز گیاه رشد می‌کند. گل‌ها ناقوس شکل و بلند و به رنگ‌های سفید، زرد و سبز در قسمت انتهایی ساقه مولد گل هستند. در بسیاری از گونه‌های آگاو، زمانی که گل ها دانه را تولیدمی‌کنند، گیاه می‌میرد.
نام رایج گیاه آگاو:
گیاهان آگاو عموماً به نام آگاو منسوب هستند. آگاو آمریکایی به عنوان گیاه قرن و این نام معمولی گاهی برای همه گونه آگاو به کارمی‌رود.
مناطق سرد:
بیشتر گیاهان آگاو در برابر سرما مقاوم نیستند، اما برخی نیز مانند آگاو پاری وجود دارند که سرما را تحمل می‌کنند. با این حال اکثر آن‌ها فقط در مناطق کشاورزی 8 یا 9 ایالت متحده وجود دارند.
نور:
گیاهان آگاو به آفتاب کامل و بخشی سایه نیاز دارند. هر چه آب و هوا گرم‌تر باشد، سایه بیشتری رامی‌گیرد.
اندازه بالغ گیاهان آگاو:
تنوع زیادی در اندازه گیاهان آگاو وجود دارد. آن ها می‌توانند از چند اینچ تا چند متر قطر داشته باشند.
دوره شکوفه دادن آگاو:
آگاو با شاخ و برگ‌های زیبایی رشد می‌کند و نه با گل‌ها. این خوب است زیرا آن‌ها تنها زمانی شکوفه می‌دهند که کاملاً بالغ می‌شوند. گیاه می‌تواند در هر جایی از 5 تا 40 سال عمر کند.
گیاهان آگاو در محیط کشت نسبت به حیات وحش بیشتر شکوفه می‌دهند. بیشتر گیاهان پس از گل دادن می‌میرند. با این حال، معمولاً گیاهان کوچک بنیادی وجود دارند که می‌توانند دوباره کاشته شوند.
توصیه‌هایی برای طراحی گیاهان آگاو :
یک آگاو بزرگ تمام چیزی است که برای ایجاد یک نقطه کانونی لازم است. فقط مطمئن شوید که فضای کافی برای قدم زدن در اطراف آن وجود داشته زیرا با نوک تیزی که دارد موجب آسیب می‌شود و زمانی که انواع مختلفی از آگاو را برای چشم انداز انتخاب می‌کنید، ابتدا، بافت آن ها را در نظر بگیرید و با دقت انواع گیاه‌های خاردار را از محیط‌های پر تردد دورکنید.
آن ها همچنین می‌توانند مرز خوبی را با کاشت چندین گونه از این گیاه ایجاد کنند. آن ها بافتی دارند که تضاد روشنی با گیاهان دیگر دارند. جفت کردن آن ها با گیاهان زینتی، به زیبایی محیط می‌افزاید .
برگ‌های آن‌ها اغلب قهوه‌ای نمی‌شود و نمی‌ریزد و در تمام طول سال جذابیت خود را حفظ می‌کنند.
انواع گیاه آگاو
آگاوه اتنواتا
آگاوه اتنواتا یک نوع مشهور از این گیاه است که نیز به نام دم روباه یا اژدها شناخته می‌شود و در حدود 1.52400 متر رشد و کمی پهن می‌شود.
آگاو پارویفلورا
برگ‌های سفید با علامت‌های گرافیکی و رشته‌های پیچ خورده دارند که به آن‌ها ظاهر مویی شکل می‌دهد؛ تنها در حدود 0.1524 متر ارتفاع دارند و شش تا هشت سال با گل‌های سبز شکوفه می‌دهد.
آگاو تکوییلانا
آگاو آبی وبر برای ساخت تکوییلانا، درمکزیک استفاده می‌شود، اما یک گیاه بسیار جذاب نیز برای باغ‌ها است که به بلندی 1.8288 مترمی‌رسد و به مدت شش تا هشت سال گل می‌دهد و به ارتفاع 4.57200 مترمی‌رسد.
آگاو آمریکایی
آگاو آمریکایی (1.5 تا 2 متر)ارتفاع و پهنا دارند. برگ‌های سبز - آبی با حاشیه‌های دندانه دار و تیغ‌های بلند نوک هر برگ در نورکامل آفتاب و بخشی از سایه به سرعت رشد می‌کنند و رنگ‌های متنوعی دارد و کمی سرما را تحمل می‌کند.
آگاو آنگوستیفولیا
1.2 متر ارتفاع و 1.8 متر پهنا با شاخ و برگ‌های سبز خاکستری و دندانه‌های تیز در حاشیه برگ ها دارد و با افزایش سن خنثی می‌شود .
ادامه دارد ...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی