[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تعرفه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند، روزنامه شیراز نوین

تعرفه خروج از کشور در سال آینده که کمیسیون تلفیق در جریان رسیدگی به لایحه بودجه مقرر کرده بود ۲۰ درصد افزایش یابد، به تصویب نمایندگان مجلس نرسید و به این ترتیب سال آینده این تعرفه طبق نظر دولت ثابت می‌ماند.
به گزارش ایرنا، در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ بند الحاقی (۶)، (۸)، (۹) و (۱۰) تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۲ با رای نمایندگان حذف شد و بند الحاقی (۷) به تصویب رسید.
بند الحاقی ۶ این تبصره در لایحه ارسالی دولت به مجلس نبود و کمیسیون تلفیق بودجه این بند را که مربوط به افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور است، به لایحه افزوده بود؛ اگر این بند به تصویب می‌رسید، تعرفه عوارض خروج از کشور ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یافت. در جریان بررسی این بند، ابتدا پیشنهاد حذف این بند مطرح شد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.
در بند الحاقی ۷ که به تصویب نمایندگان رسید، سازمان مناطق آزاد مکلف شد در راستای ایجاد اشتغال محرومان و نیازمندان بومی و به منظور زدودن فقر یک‌ درصد منابع حاصله از وصول عوارض ورود کالا و خدمات سازمان‌های مناطق آزاد را براساس بند (الف) ماده (۸۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت سه‌ماهه از طریق ردیف شماره ۱۶۰۱۷۴ به خزانه واریز نماید. خزانه‌داری مکلف است این مبالغ را به نسبت ۶۰ درصد و ۴۰ درصد به ترتیب به ردیف اعتباری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور واریز نماید.
نمایندگان همچنین با حذف بند الحاقی (۸) موافقت کردند که در آن پیش بینی شده بود شهرداری‌های شهرهای بالای ۳۰۰هزار نفر جمعیت موظف‌اند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، ۲ درصد علاوه بر عوارض شهرداری مربوطه از متقاضیان پروانه وصول و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز نماید.
مجلس همچنین بند الحاقی (۹) را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داد که در آن آمده بود: کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و... بسیج) از پرداخت انشعاب برق، گاز، آب، تلفن، فاضلاب، عوارض شهرداری و شمارشگرها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی