[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده به همت شرکت همیارنت، روزنامه شیراز نوین

به همت شرکت همیارنت، رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده طی روزهای 10 تا 12 اسفندماه سال جاری در کلان‌شهر شیراز برگزار می‌شود. نشست خبری اولین رویداد ملی استارت‌آپی گردشگری، فناوری و آینده با حضور سید علی نصیری رئیس برگزاری رویداد، حمیدرضا بنان ماه مدیر اجرایی برگزاری رویداد، هادی بستام دبیر رسانه‌ای رویداد، علی نیری دبیر علمی رویداد، الهام مشکل‌گشا دبیر اجرایی رویداد با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
مدیر اجرایی برگزاری رویداد ملی استارت‌آپی گردشگری، فناوری و آینده گفت: شهر شیراز دهم تا دوازدهم اسفند میزبان این رویداد ملی خواهد بود.
حمیدرضا بنان ماه با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این رویداد ملی که توسط شرکت همیارنت وابسته به سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس برگزار می‌شود، حمایت از ایده‌های خلاقانه جوانان در جهت تسهیل خدمات شهروندی است، اظهار داشت: رویداد ملی استارت‌آپی برای شناسایی ایده‌ها راه‌اندازی می‌شود. حمایت از ایده‌های نوآور یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که بنان ماه به آن اشاره کرد و افزود: جوانان بسیاری در استان فارس هستند که دارای ایده‌های خلاقانه بوده و این جوانان تنها نیاز به حمایت و توانمندسازی دارند تا بتوان از این ایده‌ها به جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان بهره برد.
بنان ماه همچنین این موضوع را یادآور شد که طی چند سال اخیر شهر شیراز در این حوزه ثابت‌قدم نبوده و فعالیت مؤثری صورت نگرفته است. وی افزود: در حال حاضر شهر شیراز با بحران مهاجرت نخبگان به سایر استان‌های کشور مواجه است و ایده‌های جوانان این شهر به استان‌های دیگر منتقل می‌شود. این بحران همت مسئولان را می‌طلبد که حمایت از این جوانان مدنظر باشد. او عنوان کرد: بسیاری از جوانان حاضر در این رویداد ملی، ساعت‌ها در پشت درب مدیران بودند و در این رویداد با برنامه‌ریزی برای تمام پلتفرم‌ها و تمام ایده‌ها دنبال می‌گردد تا با ظرفیت حداکثری بتوان از آنها بهره برد.
بنان ماه عنوان کرد: این رویداد ملی با گروه 50نفری با احساس مسئولیت در قبال جوانان نخبه این مرزوبوم برای حوزه صنعت گردشگری دنبال می‌گردد. او ادامه داد: با نگاه به درآمدهای پایدار شهری، جوانان دارای ایده‌هایی هستند که می‌توانند در این رویداد ملی آنها را دنبال نمایند. بنان ماه خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از بستر این رویداد عمده مشکلات را در بستر شبکه داخلی و پلتفرم‌ها برطرف نماییم تا مردم از امکانات استفاده کنند.
تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی به افراد مشتاق به راه‌اندازی کسب‌وکارهای شخصی و اجرایی‌کردن ایده مطابق با اصول علمی کسب‌وکار در حوزه گردشگری بر اساس فناوری‌های نوین است، از جمله محورهایی بود که بنان ماه به آن پرداخت و افزود: این رویداد ملی سه‌روزه در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در رویداد ملی استارت‌آپ‌ویکند گردشگری، فناوری و آینده می‌توانند از طریق سایت event.hamyar.net اقدام به ثبت‌نام در این رویداد کنند. همچنین امکان اسکان شرکت‌کنندگان غیربومی در دوران برگزاری تدارک دیده شده است.
مدیر اجرایی برگزاری رویداد ملی استارت‌آپی گردشگری، فناوری و آینده افزود: فناوری و گردشگری دسترس‌پذیر، فناوری و گردشگری و اقتصاد شهری، فناوری و گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی و تجاری، رویداد سلامت خوراک و اکوتوریسم شهری، فناوری و بیمه خدمات مالی و پشتیبان فناوری و حمل و نقل گردشگری، فناوری و گردشگری خلاق و تجربه‌محور، فناوری و گردشگری از راه دور، فناوری و میراث ناملموس و فناوری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی محور اصلی رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده است.
رئیس شرکت همیارنت به‌عنوان مجری اجرای این رویداد ملی ادامه داد: این رویداد ملی به‌دنبال تسهیل ارتباط بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، بازسازی رونق استارت‌آپ‌های گردشگری شیراز بعد از کرونا، توسعه روابط و اشتراک تجربیات گردشگری در حوزه فناوری و تسهیل فرایند بازاریابی برای ذی‌نفعان گردشگری دنبال می‌گردد. بنان ماه همچنین ادامه داد: از جمله چشم‌اندازهای رویداد ملی استارت‌آپ گردشگری، فناوری و آینده است و در این رویداد آموزشی و تجربی سه‌روزه، برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان به استارت‌آپ‌ها، بازاریاب‌های حرفه‌ای و فعالان گردشگری گرد هم می‌آیند تا در طی پنجاه و چهار ساعت ایده‌های خود را مطرح کنند و ضمن تشکیل گروه، ایده‌های خود را اجرایی نمایند. دبیر اجرایی رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده افزود: به برنده‌های این دوره جوایزی اهدا خواهد شد که به تیم اول ۵۰میلیون تومان، ب تیم دوم ۳۰میلیون تومان و به تیم سوم ۲۰میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین پذیرش در مراکز تخصصی شتاب‌دهی در استان فارس در کنار حضور سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و دولتی جهت حمایت از ایده‌ها و کارت طلایی حامی رویداد از دیگر جوایز نفرات برتر استارت‌آپ‌ویکند گردشگری، فناوری و آینده شیراز است.
بنان ماه تصریح کرد: پیش از برگزاری این رویداد ملی، چندین رویداد گردشگری، فناوری و آینده نیز برگزار خواهد شد. این پیش‌رویداد‌ها شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی رایگان گردشگری می‌شود که از یکم تا ۷ اسفندماه در تالار ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شده است. او در پایان تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های تجربه‌نگاری با حضور متخصصان گردشگری از دیگر برنامه‌های پیش روی رویداد ملی استارت‌آپ‌ویکند گردشگری شیراز است که با حضور اساتیدی از استرالیا به نام دکتر افشارنیاز و دکتر امیرحسین حکمت‌نیا از شیراز برگزار می‌گردد. همچنین در نشست سخنرانی به سبک ویدئو در روز ۹ اسفندماه در تالار فجر دانشگاه شیراز با حضور چهار نفر از فعالان گردشگری برگزار می‌گردد.
در ادامه این مراسم، سیدعلی سیدنصیری با اشاره به اینکه این رویداد ملی با تلاش شرکت همیارنت برگزار می‌شود تا شاهد تحول در حوزه گردشگری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم، گفت: تحول در حوزه گردشگری سلامت، حوزه حمل و نقل و در مجموع صنعت گردشگری به‌عنوان یک صنت درآمدزا دنبال می‌گردد تا استارت‌آپ گردشگری فرصتی برای ایده‌پردازان، سازمان، شرکت‌ها و تمامی افراد مرتبط با این صنعت را فراهم نماید.
هادی بستام دبیر رسانه ای رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده گفت: نگاه مجموعه استانداری به جوانان متفاوت است و معاون گردشگرری و زیارت اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که با همکاری سازمان همیاری‌ها و شرکت همیارنت جزء دستگاه‌هایی است که در چند ماه گذشته دومین رویداد را برگزار می‌کنند و افراد و طرح‌های خلاق را دعوت کردند تا ایده‌ها را از ایده تا عمل هدایت کنند. او با اشاره به ظرفیت گردشگری در اداره و توسعه استان فارس خاطرنشان کرد: اقدامات پیش از این بالفعل نشده است و این رویداد ملی می‌تواند زمینه‌ساز برای بالفعل شدن ابتکارات جوانان خلاق این مرز و بوم باشد.
بستام عنوان کرد: این دومین رویداد در حوزه گردشگری است و در این رویداد ملی بعضاً حوزه سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری رقم می‌خورد تا ارتباط بیشتر بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران صورت بگیرد. علی نیری دبیر علمی این رویداد ملی نیز ادامه داد: اینکه سازمان همیاری‌های شهرداری اولین بار نگاه نرم‌افزاری به‌دنبال پیشبرد اهداف و حفاظت از شهر دارد، ارزشمند است. اگر این نگاه چند دهه پیش‌تر بود، در برخی از موارد توسعه پایدار و حتی دفن بهداشتی زباله کمتر مشکل وجود داشت. او عنوان کرد: در شهر شیراز و در سایر شهرهای استان در حوزه گردشگری و میراث ملموس و ناملموس ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد.
الهام مشکل‌گشا دبیر اجرایی این رویداد ملی نیز با اشاره به برگزاری تور گردشگری نیمروز با هدف شناسایی سایت‌های توریستی شیراز با حضور متخصص در مسیر گردشگری سنگ‌سیاه و زند افزود: استارت‌آپ‌ویکند یک گردهمایی آموزشی و تجربه برای کارآفرینان و افراد ایده‌پرداز است تا در جریان آن بتوانند ایده‌های خود را با یکدیگر در میان گذاشته و آنها را در معرض قضاوت داوران و مربیان قرار دهند. او تصریح کرد: این رویداد ملی، دومین رویداد استارت‌آپی در سال جاری است که جهت شناسایی رشد و توانمندسازی ایده‌های نوآور و طرح‌های دانش‌بنیان توسط شرکت همیارنت در استان فارس برگزار می‌گردد. وی به چشم‌انداز‌های این رویداد ملی پرداخت و گفت: در 4 محور تسهیل بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، بازسازی رونق استارت‌آپ گردشگری شیراز پس از کرونا، توسعه روابط و اشتراک تجربیات گردشگری در حوزه فناوری و تسهیل فرایند بازاریابی برای ذی‌نفعان گردشگری دنبال می‌گردد. مشکل‌گشا گفت: تاکنون 27 ایده‌پرداز از استان‌های مختلف شرکت کرده‌اند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی