[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دوره تخصصی فیلم‌سازی تعاملی در شیراز برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، انجمن سینمای جوانان دفتر شیراز دوره‌ی فیلم‌سازی کوتاه‌مدت را با عنوان «دوره تعاملی» و با محوریت یک مربی برگزار می‌کند.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس گفت: این دوره برای نخستین بار در دفتر شیراز و در راستای تمرکز بر کیفیت آموزشی و ایجاد انگیزه در بین هنرجویان فیلم‌سازی و جایگزینی موقت برای دوره فیلم‌سازی ۷ماهه برگزار خواهد شد.
ابراهیم شیشه‌گر افزود: بر اساس این طرح (تعاملی) دروس: فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، فیلم‌برداری، تدوین و صدا، طی ۱۲۰ ساعت آموزشی به‌مدت ۴ ماه به‌صورت نیمه‌حضوری و نیمه‌مجازی و به‌صورت نیمه‌اختصاصی (استادمحور) برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس طرح دوره تعاملی که در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه، طی ۱۲۰ ساعت آموزشی به صورت حضوری برگزار می‌شود، پس از برگزاری یک جلسه چهارساعته رایگان با عنوان «کارگاه تجربه اول» برای متقاضیان و نقد و بررسی فیلم‌های ساخته شده در این کارگاه، هنرجویان منتخب، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، فیلم‌برداری، تدوین و صدا را توسط یک مربی واجد شرایط فرا خواهند گرفت و بر همین اساس مربیان با سوابق فیلم‌سازی و تدریس در اکثریت زیرشاخه‌های فیلم کوتاه، به‌گونه‌ای که بتوانند تمامی نیازهای هنرجویان را پاسخ دهند، عهده‌دار این مسئولیت خواهند بود.
وی با بیان اینکه ۳ مربی متخصص در امور فنی سینما مانند فیلم‌برداری، تدوین و صداگذاری نیز در این دوره مربی اصلی را همراهی می‌کنند، افزود: جهت افزایش کیفیت آموزشی، ظرفیت پذیرش این دوره فیلم‌سازی محدود است.
این فیلم‌ساز در پایان خاطرنشان کرد: هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به‌صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد و گواهی‌نامه معتبر بین‌المللی فیلم‌سازی دریافت نمایند.
گفتنی‌است این دوره‌ها با حمایت مالی ویژه‌ تولید فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای، برای هنرجویان برتر پشتیبانی شده و در پایان گواهی‌نامه تخصصی مستقل اهدا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی