[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حمایت از طراحـان مُـد، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان فارس از فضای نمایشگاه و تولیدات برندهای استان فارس و کشور بازدید به عمل آورد و از راه‌اندازی مرکز رشدی برای حمایت اولیه از طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان خبر داد.
نمایشگاه مد و لباس شیراز که با حضور قریب به ۱۰۰ ویژند(برند) برتر فعال در زمینه تولید پوشاک ایرانی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و استانداری فارس، از ششم اسفندماه در هتل همای شیراز آغاز به کار کرد در ادامه روزهای فعالیت خود شاهد بازدید تعداد بسیاری از شهروندان شیرازی بود.
برپایی نمایشگاه‌ مد و لباس به صورت فصلی در شیراز
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، عنوان کرد: خوشبختانه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس از شنبه نمایشگاه مد و لباس عفیفانه‌ای برگزار شده و استقبال خوبی بانوان از این نمایشگاه داشتند.
وی با بیان این که در شهر شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس مطالبه بانوان این بود که بتوانند لباس‌های مناسب ایرانی و اسلامی ‌را در بازار به راحتی تهیه کنند، اظهار کرد: در همین راستا این نمایشگاه می‌تواند شروعی باشد بر توسعه طراحی، تولید و توزیع پوشاک ایرانی و اسلامی ‌و هم گامی ‌است در جهت تأمین مطالبات بانوانی که خواهان لباس‌های عفیفانه هستند.
ایمانیه ضمن قدردانی از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان در جهت برپایی این نمایشگاه، افزود: در این راستا همکاری انجمن عفاف و حجاب، مؤسسات فرهنگی و هنری استان و بخش خصوصی نیز مؤثر بود.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین نمایشگاهی ارتباط جدی بین تولید کنندگان کشوری و استان برقرار شود، چون هم در بحث اشتغال و هم شناسایی و میدان دادن به طراحان موفق استان و هم توزیع پوشاک مؤثر است.
وی افزود: طبق جلساتی که برگزار شده مصوب گردید از این پس چنین نمایشگاه‌هایی به صورت فصلی برپا گردد تا از طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پوشاک ایرانی و اسلامی ‌با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه حمایت شود.
ایمانیه ادامه داد: همچنین بنا شده مرکز رشدی جهت حمایت اولیه از طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در یک سال اول ایجاد گردد.
در شیراز به مکان‌هایی ثابت برای فروش اجناس نمایشگاهی پوشاک نیازمندیم
حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس نیز ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین نمایشگاهی، راهکاری باشد تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری پوشاک مورد نیاز ایام عید نوروز خود را تهیه کنند؛ همچنین امید است این رویداد سرآغازی برای ورود ویژندهای برتر کشور به شیراز و فارس و توسعه فعالیت‌هایشان باشد.
وی با بیان این که در سیاست‌گذاری جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع لباس جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و سعی بر این است که پوشاک ارزان، با کیفیت و عفیفانه در دسترس همه مردم باشد، اظهار کرد: استقبال غیر قابل پیش‌بینی بانوان از این نمایشگاه ادامه کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ فارس در پایان عنوان کرد: امید است که با همکاری و تلاش مجموعه‌های فرهنگی استان و نهادهای حمایتی، قیمت‌های عرضه کالاهای عفیفانه به‌گونه‌ای سامان یابد که قشر متوسط جامعه نیز بتواند از این امکان بهره ببرد.
خاطر نشان می‌گردد، در انتهای این بازدید نشستی نیز با حضور برگزار‌کنندگان تشکیل شد و پیرامون حمایت از طراحان و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نمایشگاه مد و لباس در شیراز، مصوباتی در نظر گرفته شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی