[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شربت سرماخوردگی عالی با داروهای گیاهی ، روزنامه شیراز نوین

برای جلوگیری از عوارض آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای سرماخوردگی می‌توانید با داروهای گیاهی و طبیعی، شربت گیاهی درست کنید و از شرّ علائم سرماخوردگی رها شوید.
به گزارش نمناک، با سرد شدن هوا سرماخوردگی در بین افراد افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه افراد و به خصوص کودکان برای درمان عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های فراوان هستند. در این مطلب قصد داریم برای جلوگیری از سرماخوردگی شما را با تهیه چند شربت خانگی آشنا نماییم. شربت ضد سرماخوردگی ضد عفونت‌های ریه و دستگاه تنفس است و بدن را در مقابل انواع ویروس‌های سرماخوردگی مقاوم می‌سازد و جایگزین بسیار خوبی برای آنتی‌‏بیوتیک‏‌هایی است که متأسفانه برای علاج سرماخوردگی کودکان در کشور ما استفاده می‌‏شود.
شربت سرماخوردگی طبیعی با داروهای گیاهی
شربت ضد سرماخوردگی حساسیت‌های فصلی از قبیل عطسه و آبریزش‏‌های متوالی را درمان می‌کند؛ شربت ضد سرماخوردگی تمام عفونت‌های سینوس‌ها و گوش را از بین می‌برد.
عرقیات لازم جهت تهیه شربت ضد سرماخوردگی:
مواد لازم:
آویشن، اسطوخودوس، نعنا، پونه، گل گاوزبان، مرزنجوش، مرزه یا کاکوتی، زنجبیل از هرکدام یک بطری یک لیتری 
لیمو شیرین، آلوبخارا، سیب، هویج، گلابی، هندوانه، پرتقال شیرین از هر کدام 250 گرم.
طرز تهیه شربت ضد سرماخوردگی گیاهی:
آب‏میوه‌‏ها و عرقیات را 10 دقیقه روی شعله ملایم بجوشانید، سپس مقداری عسل و یا شکر و یا قند به اندازه‏ای که شیرین شود وارد کرده و 10 دقیقه دیگر بجوشانید. نصف قاشق چای‌خوری زعفران ساییده اضافه و 10 دقیقه دیگر بجوشانید و در یخچال نگهداری کنید.
مقدار مصرف شربت ضد سرماخوردگی گیاهی:
بزرگ‌سالان روزانه سه وعده یک استکان و کودکان روزانه سه وعده نصف استکان میل کنند.
شربت ضد سرما خوردگی عسل
این شربت خانگی حاوی خواص آنتی اکسیدانی است و با فعال کردن گلبول‌های سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک زیادی می‌کند. این شربت ساده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد و شما را از ابتلا به آنفلوآنزا، سرماخوردگی و دیگر آلرژی‌های تنفسی حفظ کرده و به درمان آن‌ها کمک زیادی می‌کنند.
مواد لازم:
لیموترش: 2 عدد بزرگ
زنجبیل
عسل: 8 قاشق
طرز تهیه:
لیموترش را شست‌وشو دهید تا کاملاً ضدعفونی شده و بقایای آفت کش‌ها از پوست آن زدوده شود زیرا  باید از لیموترش با پوست آن استفاده کنید. سپس ریشه زنجبیل را بشویید و به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و آن را به همراه لیموترش که چهار قاچ کرده‌اید داخل مخلوط کن بریزید.
در آخر عسل را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید و روزانه یک قاشق غذاخوری از این شربت را در چای، آب یا هر مایع دیگری حل کرده و میل کنید. برای کودکان مصرف روزانه یک قاشق چای خوری کافی است.
شربت ضد سرماخوردگی تخم بالنگو 
با تخم بالنگو شربت سرماخوردگی خانگی درست کنید. مصرف شربت تخم بالنگو مانع بروز سرماخوردگی در افراد می‌شود. افرادی که دائماً به نزله (ترشحات پشت حلق) و زکام (سرماخوردگی) دچار می‌شوند، اگر به جای آب، شربت تخم بالنگو بخورند، دیگر سرما نمی خورند.
مواد لازم:
گلاب: یک سوم لیوان
آب: دو سوم لیوان
شکر: یک قاشق مرباخوری 
تخم بالنگو: یک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
تمامی این مواد را با هم مخلوط و هر روز این شربت را بنوشید تا مقاومت بدن‌تان در مقابل سرماخوردگی افزایش یابد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی