[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

واردات برای ویژه‌خواران رشیدی کوچی: چرا باید خودروهای وارداتی چ، روزنامه شیراز نوین

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تأکید کرد: خودروی ۱۰هزار دلاری که با ارز ۳۰هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰درصدی حدود، ۴۰۰میلیون تومان تمام می‌شود؛ حال چرا مردم برای ثبت نام فقط باید ۵۰۰میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟ به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، جلال رشیدی کوچی با اشاره به شرایط پیش بینی شده برای پیش فروش خودروهای وارداتی، بیان کرد: این راه‌ها در حوزه واردات خودرو اشتباه است؛ چراکه ما می‌خواهیم با عرضه محدودی که انجام می‌دهیم، رضایت عمومی را به دست آوریم؛ در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و منجر به انحصار و ویژه‌خواری خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه خودروهای وارداتی نیز با این تعداد خودرویی که وارد شده است، اگر باز به این سمت و سو برویم، راه غلط را طی کرده ایم. قرار است این خودروها در بورس کالا با چندبرابر قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار گیرد که واقعاً مسیر اشتباهی است. نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه هرچقدر هم که ما می‌گوییم گوش شنوایی نیست. خودرو ۱۰هزار دلاری که با ارز نیمایی وارد شده است، دوستان بالغ بر یک‌میلیارد دلار پول برای این موضوع گذاشته‌اند. حتی گفتند تعرفه واردات نیز بین ۶ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است. با دلار ۳۰تومانی هم که حساب کنیم، یک خودروی ۱۰هزار دلاری تقریباً ۴۰۰میلیون می‌شود؛ چرا باید برای پیش ثبت نام ۵۰۰میلیون پول گذاشت تا بعد ببینیم چه می‌شود؟
وی در ادامه تأکید کرد: مدت‌ها بر این موضوع تأکید شد که قرار است خودروهای اقتصادی وارد شود؛ برای همین هم برای واردات سقف ۲۰هزار دلاری برای خودرو‌ها لحاظ کردند. آیا واقعا این قیمت‌ها 
واقعی است؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی