[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

عبدالمهدی بهزادی سرپرست فرهنگ و ارشاد داراب شد، روزنامه شیراز نوین

با حضور فرهاد آل سعدی فرماندار شهرستان داراب و عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس، عبدالمهدی بهزادی طی حکمی ‌از طرف حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ فارس به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌شهرستان داراب معرفی و از زحمات محمد صادق طاهریان سرپرست پیشین اداره تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، فرهاد سعدی در ‌این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی هنری شهرستان داراب اشاره کرد وگفت: شهرستان داراب که به نام مبارک امام حسن مجتبی(ع) مزین است از دیرباز مأمن بزرگان و شخصیت‌های مذهبی، ادبی، هنری و فرهنگی بوده است.
معاون استاندار فارس در ادامه افزود: جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌به عنوان متولی امور فرهنگی و هنری دارای اهمیت ویژه است و پاسخ به مطالبات‌ این حوزه نیاز به تلاش‌های جدی داشته تا با‌ ایجاد همدلی در بین اهالی فرهنگ‌ و هنر و مشارکت جمعی و به دور از نگاه‌های سلیقه‌ای در پیشبرد اهداف موفقیت و رضایتمندی حداکثری را در بر داشته باشد.
عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس در آیین معارفه با استناد به گفته‌های بزرگان صاحب نظر در حوزه فرهنگ و هنر که «فرهنگ» را به مثابه «روح برای جسم» نامیده‌اند گفت: تعاریف و گفته‌های متعدد صاحب نظران در تعریف، اهمیت، جایگاه و شأن فرهنگ و هنر حاکی از ‌این است که فرهنگ در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه مستقیم و غیر مستقیم ربط داشته و همین امر نقش مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی فرهنگی را برجسته می‌کند.
سلیمانی گفت؛ سرمایه‌های گران‌بهای مادی و معنوی شهرستان داراب ثمره تلاش بزرگان و شخصیت‌های علمی، مذهبی، ادبی، هنری و فرهنگی اجتماعی ‌این دیار از گذشته تا به حال است‌ که کار متولی ‌این امور را در امر مدیریت و برنامه‌ریزی دو چندان می‌کند.
وی افزود؛ اداره کل همواره با احترام به نظر شهرستان سعی کرده است با انتخاب مدیران بومی‌ زمینه استفاده از ظرفیت شناخت بومی ‌محلی در جلب مشارکت در حوزه‌های تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا حداکثر بهره‌برداری انجام و اسباب پویایی، طراوت و همبستگی در فعالیت و رویدادهای فرهنگی هنری فراهم گردد.
سلیمانی در ادامه به اختصار به تشریح سیاست، برنامه و رویکرد وزارت و اداره کل متبوع در قبال شهرستان‌ها از جمله توزیع اعتبارات و خدمات پشتیبانی، تمرکز زدایی و خدمات در مناطق کم برخوردار، نقشه مهندسی فرهنگ عمومی ‌برش استانی و شهرستانی،گسترش مؤسسه، انجمن و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سند زیست بوم و شورای تحول فرهنگی هنری شهرستان پرداخت.
در پایان ‌این مراسم با اهداء لوح از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس و فرمانداری شهرستان داراب از زحمات محمد صادق طاهریان تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی