[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نمایشگاه مد و لباس شیراز میزبان دو کارگاه طراحی و لباس شد، روزنامه شیراز نوین

مجری و مسئول برگزاری رویداد «نمایشگاه مد و لباس شیراز» گفت: در کنار نمایشگاه یاد شده دو کارگاه آموزشی برای هنرمندان طراح و لباس برگزار شد و نیاز هست تا در هر فصلی بتوانیم از چنین رویدادهایی با حضور تعداد زیادی از طراحان لباس، به ویژه از استان فارس در جهت توسعه کسب و کار حوزه مد و لباس بهره ببریم.
محمد حسین شاکری‌زاده شیرازی درباره کارگاه آموزشی اول بیان داشت: در‌این بخش که با حضور دکتر افشین منش برگزار شد برندسازی، ضرورت یک کسب و کار مدرن، مورد بحث قرار گرفت. ‌ایشان صاحب برند حریران می‌باشد و چون کارآفرین هستند، در حوزه برندینگ و جایگاه سازی برند صحبت نمودند.
عنوان کارگاه آموزشی دوم، فروش موفق در فضای دیجیتال مارکتینگ بود که با حضور دکتر شاکرزاده برگزار شد. ‌این دو کارگاه از ساعت 18 تا 20 برگزار که به دلیل استقبال، طولانی‌تر شد.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری شهر راز، افزود: کارگاه دوم به دلیل ‌این که خیلی از کسب و کارها، مخصوصاً کسب و کارهای هنرمندان خانم در حوزه پلتفرم‌های‌ اینستاگرام و پلتفرم‌های آنلاین هست، ضرورت ‌این دوره از ‌این جهت حس شد که آموزش‌های تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، فروش، بازاریابی و تبلیغات آنلاین و بحث فروش موفق را از طریق ‌اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین فرا بگیرند.
وی اظهار داشت: در کارگاه اول مبحث دیجیتال مارکتینگ مطرح شد تا در مورد مشتری، رقبا و بازار، شناخت حاصل شود. سپس پیرامون الزامات حضور در فضای دیجیتال صحبت شد. همان طوری که می‌دانیم فضای دیجیتال با فضای سنتی متفاوت است. با توجه به استقبالی که هنرمندان از فضای دیجیتال می‌کنند، مخصوصاً کارآفرینان جوان خانم به دلیل عدم پرداخت هزینه، سهل الوصول بودن، وجود تبلیغات کمتر، ارتباط بیشتر با مشتری، آموزش‌های بیشتری نیاز هست تا بتوانند محصول خودشان را از طریق ‌این پلتفرم‌ها به فروش برسانند و فروش موفقی داشته باشند.
شاکری‌زاده در جواب ‌این سؤال که آیا برای کارگاه‌هایی که به صورت تخصصی برگزار می‌شوند و به فروش کمک زیادی می‌کنند، در طول سال هم دارای برنامه هست؟ گفت: بله، دوره‌های عمومی‌ هست که هر سال برگزار می‌شوند (به کمک مؤسسه شهر راز). کارگاه‌هایی هستند که با حضور اساتید بنام شیرازی و تهرانی برگزار می‌شوند. نیاز هست که ‌این کارگاه‌های مد و لباس توسعه یابند، نیاز هست که جایگاه خودشان را پیدا کنند و فروش موفقی داشته باشند، به همین دلیل ‌این فضاهای آموزشی ‌ایجاد شده‌اند. ان‌شاءالله بتوانیم هر ماه‌ این کارگاه را برگزار کنیم، هرچند از ابتدای سال هم کارگاه‌های مختلف آموزشی برای فعالان حوزه کسب و کار، چه در حوزه تخصصی خودشان طراحی و چه در کسب و کار و فروش و بازاریابی برگزار شده است.
*برای سال آینده، در صورت برگزاری مجدد نمایشگاه، تمایل دارید چه اتفاقی را تجربه کنید که امسال موفق به تجربه آن نشدید؟
متأسفانه در بحث فضای زیربنایی مشکل داریم. نیاز به فضای بزرگ‌تر و ثابت نمایشگاهی هست، فضاهایی که داخل شهر، فضای پارکینگ و سهل الوصول و بزرگ باشند تا بتوانیم از طراحان لباس بیشتری بهره ببریم. به علاوه، به لحاظ زمانی نیاز هست تا در هر فصلی بتوانیم از چنین رویدادهایی با حضور تعداد زیادی از طراحان لباس، به ویژه از استان فارس در جهت توسعه کسب و کار حوزه مد و لباس بهره ببریم.
*به نظر شما در نمایشگاه سال آینده، جای کارگاه آموزشی طراحی لباس و کارگاه آموزشی فرهنگ توسعه لباس ‌ایرانی خالی هست یا خیر و آیا ‌این کار قابلیت اجرایی دارد؟
در حال حاضر، مؤسسات فرهنگی هنری در حال برگزاری ‌این کارگاه‌های آموزشی هستند، اما امیدواریم در دوره‌های بعد که فضاهای نمایشگاهی هست، بتوانیم در فضای جانبی، کارگاه‌های طراحی و اصول طراحی لباس داشته باشیم تا به فرهنگ، تولید و طراح لباس‌ایرانی، کمک کنیم.
*صحبت پایانی
از سازمان‌های مختلف به دلیل همکاری تشکر می‌کنم، به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه سامان دهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فرهیخته، آقای دکتر‌ایمانیه، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، سازمان صنعت، معدن و تجارت و رسانه‌هایی که‌ این چند روز در کنار ما بودند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی