[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پروژه مخفی فدراسیون برای جانشینی کی‌روش، روزنامه شیراز نوین

شرق/ سرنوشت نیمکت تیم ملی ‌ایران بعد از رقابت‌های جام جهانی همچنان مبهم مانده است. البته از میزان ابهام موجود به مقدار زیادی کاسته شده و حالا تقریباً گزینه‌های پیش‌روی فدراسیون فوتبال روشن شده‌اند. در‌این ‌بین و درحالی‌که جلسه هیئت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال از ۸:۳۰ صبح دیروز (سه‌شنبه) آغاز ‌شد، پنج به علاوه یک گزینه مشخص شده‌اند که قرار است جمع‌بندی درباره آن‌ها صورت بگیرد.
اگرچه در روزهای اخیر از هفت گزینه‌ ایرانی دعوت شده تا برنامه‌هایشان را برای هدایت تیم ملی به همراه بودجه مدنظر برای عملیاتی ‌شدن برنامه‌شان به فدراسیون اعلام کنند اما تعداد ‌این گزینه‌ها ریزش درخور توجهی داشته و فقط دو نفر از بین چهره‌های معرفی‌شده تمایل خودشان را برای هدایت تیم ملی اعلام کرده‌اند. پیش از ‌این عنوان شده بود که از امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی تارتار، ساکت الهامی ‌و حمید مطهری برنامه خواسته شده، ولی پنج نفر از آن‌ها به‌طور رسمی ‌انصراف‌شان از ‌این پروژه را اعلام کرده‌اند. ساکت الهامی ‌نفر اول ‌این جمع بود. پس از او، امیر قلعه‌نویی، حمید مطهری و مهدی تارتار نیز به‌ترتیب اعلام کردند در ‌این مقطع زمانی تمایلی برای اعلام برنامه‌ به فدراسیون فوتبال ندارند. حسین فرکی هم اگرچه کمی ‌دیر ولی نهایتاً عنوان کرد از‌ این پروژه کنار می‌کشد.
ولی جواد نکونام، سرمربی مستعفی فولاد، برنامه‌اش برای هدایت تیم ملی را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده و فرهاد مجیدی نیز ابراز تمایل کرده تا سکان هدایت تیم ملی ‌ایران را به دست بگیرد. به ‌این‌ترتیب، در بین گزینه‌های داخلی مدنظر برای هدایت تیم ملی ‌ایران، فقط جواد نکونام و فرهاد مجیدی مانده‌اند که قرار است در جلسه هیئت‌رئیسه شرایط آن‌ها ارزیابی شود.
در کنار ‌این دو نفر، سه چهره نام‌آشنای خارجی هم در فهرست گزینه‌های تیم ملی وجود دارند؛ ژوزه مورایس، پاکو خمس و فلیکس سانچس. از ‌این سه نفر به‌طور رسمی ‌به‌عنوان گزینه‌های خارجی تیم ملی یاد شده است. دو نفر اول که ‌این روزها نتایج خوبی در لیگ برتر ‌ایران داشته‌اند، بیشتر مرکز توجه قرار گرفته‌اند. مورایس از زمانی که هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، به‌وضوح سطح فنی ‌این باشگاه را تغییر داده است. در سوی دیگر، پاکو خمس هم از تراکتور تیم جذابی ساخته که نمی‌شود به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.
فلیکس سانچس ولی گزینه به نسبت جدیدی است. اگرچه پیش از‌ این عنوان شده بود که او هم در فهرست گزینه‌های احتمالی قرار دارد ولی چندان جدیتی درباره‌ او وجود نداشت. در نهایت از صحبت‌های مهدی تاج مشخص شد که سرمربی سابق تیم ملی قطر که سابقه قهرمانی با‌ این کشور در جام ملت‌های آسیا را دارد نیز وارد فهرست گزینه‌های احتمالی برای هدایت تیم ملی شده‌ است. سانچس یکی از مربیانی است که در احیای پروژه اسپایر در قطر نقش فراوانی‌ ایفا کرد و پس از آن هم در کارکردن با نسل جوان فوتبال قطر توانست تیم قابل ‌احترامی ‌برای ‌این کشور بسازد.‌ این مربی اسپانیایی رابطه بسیار خوبی با ژاوی ارنارندس دارد و عنوان شده که یکی از دلایل حضور چندساله ژاوی در باشگاه السد، همین فلیکس سانچس است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی