[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دبیر هیئت ووشو فارس: خانه ووشو خیلی از مشکلات را حل می‌کند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
چندی پیش تیم ووشوی فارس با درخشش در مسابقات کشوری و با جایگاه ششمی ‌به کار خود پایان داد. در قسمت آقایان یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز در بخش  تالو و یک مدال نقره نیز در بخش ساندا نصیب فارس شد.
دبیر هیئت فارس می‌گوید: با‌ این درخشش در مسابقات کشوری، برای اولین بار ۶ نفر از فارس به تیم ملی دعوت شدند. آقایان محمد فرهادی، سامان احمدی، مصطفی حسن زاده، مهدی اخلاق عالی، امید دهقان و علی قاسمی ‌نفرات دعوت شده از فارس به تیم ملی هستند. آقایان احمدی و حسن زاده از قبل و بدون برگزاری مسابقه به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند.
محمد محمدی در خصوص عملکرد تیم بانوان نیز گفت: در قسمت بانوان هم چهار مدال برنز داشتیم که برای اولین بار ‌این اتفاق افتاد. در ساندا خانم معصومه خاوری و در تالو خانم فاطمه صالحی دو مدال برنز و خانم شهره فریدونی هم یک مدال برنز به دست آوردند تا در بخش بانوان هم برای اولین بار سه نفر از فارس به تیم ملی دعوت شوند.
وی گفت: مسابقات پیش روی تیم ملی، مسابقات آسیایی است که بچه‌های فارس باید برای انتخاب شدن زحمت زیادی بکشند و با دیگر نفرات برتر کشور رقابت کنند. به نظر می‌رسد از ‌این ۶ نفر، سه نفر فیکس تیم ملی شوند. آقای مصطفی حسن زاده که مطمئنیم یک مدال همیشه از ‌ایشان داریم. آقای سامان احمدی هم شانس زیادی دارد و محمد فرهادی هم همیشه در اردوی تیم ملی بوده‌اند. ما به سه نفر دیگر هم امید داریم که فیکس تیم ملی شوند. 
محمدی افزود: در بانوان هم خیلی امیدواریم.بانوان ما قبلاً مقداری ضعیف بودند اما الان چند سال است که با زحماتی که خودشان کشیدند و همچنین تلاش‌های خانم مردانی که یک سال است نایب رئیس هیئت ووشو شده‌اند و توانستند به وضعیت بانوان سر و سامان بدهند، وضعیت بهتر شده است. همچنین خانم زهرا محمدی و خانم شقایقی راد توانستند بانوان را به جایی برسانند که به حضورشان در تیم ملی امیدوار شویم. حتی امید داریم که در آینده جزو نفرات ثابت تیم ملی و مقام‌آور باشند.
دبیر هیئت ووشو درباره مهمترین مشکل ‌این رشته ورزشی گفت: ما یک خانه ووشو در شیراز داریم ولی اگر بشود ‌این مکان در اختیارمان باشد، می‌توانیم برنامه ریزی‌های خیلی خوبی انجام دهیم. الان ‌این سالن به مزایده گذاشته شده است. ما با اداره کل هم رایزنی کرده‌ایم. اداره کل هم مقصر نیست و می‌گوید هر چیزی قانون خودش را دارد و طبق قانون پیش می‌روند. ولی وقتی ما نتوانیم خانه ووشو را داشته باشیم، برای استان نمی‌توانیم به خوبی بچه‌ها را ساپورت کنیم. ساپورت فقط ‌این نیست که از نظر مالی بچه‌ها تأمین شوند، آن‌ها باید بتوانند به راحتی تمرین کنند. ‌این که روزانه چند ساعت بچه‌های قهرمان بتوانند در خانه ووشو تمرین کنند و مربیان هم دسترسی راحتی به نفرات داشته باشند، خیلی مهم است. فعلاً بزرگ‌ترین معضل ما همین قضیه است و خواهش می‌کنم اگر ‌این امکان دارد ‌این مکان در اختیار هیئت ووشو قرار بگیرد.
وی درباره حضور تیم‌های فارس در مسابقات لیگ کشوری گفت: الان چند سال است که تیمی‌ در لیگ‌های کشوری نداریم. آخرین تیم سال ۹۸ تیم رنگ فیروزه بود که یک تیم شخصی بود و آقای استاد زاهدی تیم را حمایت می‌کردند. رایزنی‌هایی شده که ‌این اتفاق دوباره بیفتد و تیم داری انجام شود. امسال با وجود ‌این که ۵ ماه در پروسه انتخابات بودیم و ‌این چند ماه هیئت با سرپرستی اداره شد، مشکلاتی هم ‌ایجاد شد که اگر بخواهم بگویم خیلی زیاد است. اما حداقل کاری که می‌توانستیم بکنیم ‌این بود که بدون هیچ سرمایه‌ای  برای بچه‌ها مسابقات انتخابی برگزار کنیم، مسابقات درون اردویی برگزار کردیم، توانستیم اسپانسر کوچکی بگیریم برای اعزام خانم‌ها توسط آقای رحیم اوجاقی که از ‌ایشان هم باید تشکر کنم.
محمدی با اشاره به ‌این نکته که فارس با ۶ هزار ووشوکار، از ‌این حیث در کشور اول است، گفت: معضلی که ما داریم بحث مالی است که اگر بتوانیم همین را درست کنیم، با توجه به مربیان خوبی که داریم می‌توانیم خیلی در کشور موفق باشیم. مربیانی مثل آقایان ناصری، حیدری و ستاری یا در خانم‌ها محمدی و شقایقی راد که در مسابقات کشوری حضور داشتند، مربیان درجه یک ما هستند.  ما از نظر فنی بچه‌های فوق العاده خوبی داریم و به‌راحتی می‌توانیم مقام‌های زیادی کسب کنیم، اما مشکل ما نداشتن منابع مالی و در اختیار نداشتن خانه ووشو است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی