[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرخابی‌ها در آستانه پولدار شدن، روزنامه شیراز نوین

مدیران فدراسیون فوتبال در حال رایزنی برای آزادسازی منابع مالی فوتبال ‌ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.
به گزارش فوتبال 360، سرخابی‌های پایتخت و حتی تیم ملی فوتبال ‌ایران در سالیان گذشته همواره هزینه‌های زیادی را برای موفقیت در سطح قاره آسیا متحمل شده‌اند اما در نقطه مقابل،‌ این هزینه‌ها باوجود کسب موفقیت، بازگشتی به حساب آن‌ها نداشته و تحریم‌های متعدد پولی و بانکی باعث شده تا جوایز و پاداش‌ها در حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شود. حتی تیم ملی فوتبال ‌ایران به پاس حضور در جام‌های جهانی از فیفا هم طلبکار است و سرخابی‌های پایتخت هم معتقدند که حق حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی پرداخت نشده و حالا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به‌دنبال آن است تا بتواند ‌این مطالبات را وصول کند. تاج در حاشیه حضور اخیر خود در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی‌هایی را در‌ این زمینه با شیخ سلمان رئیس (AFC) و شیخ حمد بن‌خلیفه بن‌احمد آل‌ثانی رئیس فدراسیون فوتبال قطر داشته و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال جاری، تئوری مدنظر رئیس فدراسیون فوتبال اجرایی خواهد شد تا سرخابی‌های پایتخت بتوانند به مطالبات خود دست پیدا کنند و از بحران نجات یابند.
استقلالی‌ها که ‌این روزها به‌دنبال پرداخت بدهی معوق به آندره‌آ استراماچونی هستند، نیم‌نگاهی به وصول مطالبات‌شان در فیفا و (AFC) دارند و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل آبی‌ها در دیداری که با مهدی تاج داشته، از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته تا در ‌این زمینه، کار سرعت بیشتری به خود بگیرد تا بلکه آبی‌ها بتوانند نیمی ‌از مطالبات استراماچونی را از‌این طریق تأمین کنند.
تاج در بسته پیشنهادی خود بعد از توافق با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون قطر، اعلام کرده که باتوجه به چراغ سبز شیخ سلمان، مطالبات باشگاه‌های ‌ایرانی در اختیار فدراسیون فوتبال قطر قرار بگیرد و سپس با هماهنگی ‌این فدراسیون، طرف ‌ایرانی از طریق بانک‌های قطری ‌این پول را دریافت کند و حالا سازوکارها برای انجام‌ این فرایند در حال پیگیری است تا به سرعت اجرایی شود.
باشگاه پرسپولیس به واسطه حضورش در 2 فینال لیگ قهرمانان آسیا مطالبات به مراتب بیشتری از (AFC) دارد و مدیران باشگاه هم در حال رایزنی با مهدی تاج هستند تا بتوانند مطالبات خود را وصول کرده و با توجه به مشکلات مالی موجود بتوانند تیم‌شان را با دریافت مطالبات از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ساحل آرامش برسانند. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از اتمام دیدار با نفت مسجدسلیمان اعلام کرد که ‌این باشگاه حدود 3 میلیون و 400 هزار دلار از (AFC) طلبکار است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال قطر برای انجام ‌این کار مشکلی ندارند و در صورت موافقت بانک‌های قطری، راهکار فدراسیون فوتبال ‌ایران عملی خواهد شد. گفته می‌شود مهدی تاج با توجه به مشکلات سرخابی‌های پایتخت در تلاش بوده تا بتواند طی روزهای آینده ‌ایده خود را به مرحله اجرا برساند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالاً تا پیش از پایان سال جاری، مطالبات استقلال و پرسپولیس از (AFC) وصول خواهد شد تا بلکه با تزریق پول به 2 باشگاه، آرامش بر آن‌ها حاکم شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی