[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

چالش‌زدایی با مشارکت دانشگاه، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون شهردار شیراز گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حل چالش‌های شهری، از ظرفیت‌های مجامع دانشگاهی بهره می‌بریم.
هادی شه‌دوست شیرازی در «دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و شهرسازی» که با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای علمی در زمینه مسائل شهری برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک از به‌هم‌پیوستگی مدونی برخوردار هستند و باید به‌موازات هم پیش رفته تا فرایند زیست پذیری کلان‌شهرها تقویت شود.
او با آسیب‌شناسی یکی از چالش‌هایی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد، اظهار داشت: در موارد عدیده ای شاهد بوده‌ایم که پروژه‌های عمرانی و تعریض معابر نتوانسته اند گره‌های ترافیکی را حل کنند و این امر به دلایلی نظیر تعریف کاربری‌های ترافیک‌زا، احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و ایجاد مسیرهای دسترسی‌ متعدد بوده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش پیرامون این کنفرانس بین المللی گفت: در پنل‌های تخصصی صاحب‌نظران حوزه‌های حمل و نقل و ترافیک به همراه کارشناسان شهرسازی مطالب تخصصی خود را ارائه می‌کنند و بیشترین تأکید بر مباحث 23 مقررات ملی و الزامات ترافیکی 
ساختمان‌هاست.
شه‌دوست با اشاره به این موضوع که عدم رعایت الزامات ترافیکی در طرح‌ها گریبان‌گیر کلان‌شهر شیراز شده است، اظهار داشت: توسعه و توازن شهری با رویکرد مثبت دانشگاه امکان‌پذیر است و شهردار کلان‌شهر شیراز از سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از طرح‌های فاخر عملیاتی دریغ نمی‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تأکید بر رویکرد مثبت مدیریت شهری در راستای بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان گفت: از مراجع علمی برای همکاری و ارائه مقالات تخصصی استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود با گردآوری دیتاهای کاربردی به راه‌حل‌هایی برای حل چالش‌های شهری دست یابیم.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: یکی از معضلاتی که محافل علمی و آموزش عالی با آن روبه‌رو هستند، به خلأ پایان‌نامه‌های کاربردی بازمی‌گردد. به همین دلیل باید فاصله میان بخش‌های دانشگاهی و اجرایی از میان برداشته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی