[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افزایش عوارض مصوبه مجلس است ، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در پایان بازدید از شهرداری منطقه یک شیراز گفت: طبق قانون شهرداری‌ها جهت صدور پروانه می‌بایست از برخی سازمان‌های ذی‌ربط استعلام اخذ کنند. طبق اعلام مسئولان، برای صدور پروانه از ۳۴ دستگاه اجرایی استعلام می‌شود؛ لذا مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهر فضایی را به منظور ایجاد پنجره واحد فراهم کند. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در دومین بازدید سرزده خود از دستگاه‌های اجرایی، با حضور در شهرداری منطقه یک شهر شیراز، از نزدیک در جریان چگونگی ارائه خدمات به مردم قرار گرفت. استاندار فارس در پایان این بازدید دوساعته، با اشاره به اینکه در این بازدید چند نکته به شکل شایع مورد سؤال و مطالبه مردم بود، گفت: تأخیر و معطل شدن مردم در صدور پروانه‌ها، یکی از مواردی است که مورد گلایه مردم قرار گرفته است؛ با توجه به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز و دو مرحله ای شدن صدور پروانه، امیدواریم از ابتدای سال آینده این مشکل مرتفع شود. دکتر ایمانیه یکی از دلایل طولانی شدن فرایندهای صدور پروانه را استعلام‌های مختلف از دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: طبق قانون شهرداری‌ها جهت صدور پروانه می‌بایست از برخی سازمان‌های ذی‌ربط استعلام اخذ کنند. طبق اعلام مسئولان برای صدور پروانه از ۳۴ دستگاه اجرایی استعلام می‌شود؛ لذا مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهر فضایی را به منظور ایجاد پنجره واحد فراهم کند.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم از ابتدای سال آینده این پنجره واحد جهت صدور پروانه در شهرداری شیراز راه‌اندازی شود، اظهار داشت: با ایجاد پنجره واحد، شهروندان حین مراجعه به این مراکز که نمایندگان همه دستگاه‌های ذی‌ربط حضور دارند، به‌صورت یکجا خدمات لازم را دریافت خواهند کرد. نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه برای حل برخی از مشکلات مردم راه حل‌های قانونی وجود دارد، افزود: بعضی از مراجعان، اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به قوانین موجود را ندارند که منجر به سرگردانی آن‌ها می‌شود. وی خواستار ایجاد دفاتر راهنمای مراجعان با استفاده از قوانین شد و گفت: فردی دلسوز، باتجربه، آگاه و باانگیزه در جهت حل مشکلات مردم در این دفاتر مستقر شود. تلاش شود کارنامه فعالیت‌های سازمان حاکی از حل مشکلات باشد؛ ان‌شاءالله از ابتدای سال آینده شاهد فعالیت این 
دفاتر باشیم. استاندار فارس با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک قسمتی از باغات را زیر نظر دارد و ستاد باغات هم در این مجموعه واقع شده است، اظهار داشت: مدیریت استان با قطع یک درخت هم قاطعانه مخالف است؛ نباید فضای سبز شیراز را که یکی از برتری‌ها و برجستگی‌های این شهر بوده است، از دست بدهیم. در تلاش هستیم با رفتارها و قوانینی که وجود دارد، ضمن حفظ مالکیت و حق مردم، از قطع درختان جلوگیری کنیم؛ تحقق این موضوع به تدابیر ویژه نیاز دارد که امیدواریم مصوبات شورای اسلامی شهر، در کنار همکاری شهرداران محترم کلیه مناطق شیراز به ویژه مناطق یک و شش در راستای این مهم باشد. دکتر ایمانیه به گلایه مراجعان در خصوص افزایش عوارض هم اشاره کرد و گفت: اخیراً طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، میزان افزایش عوارض در سال مشخص شده است. شورای اسلامی شهر هم در این موضوع همراهی مناسبی داشته اند. هرگونه افزایش عوارض و افزایش دریافتی که خلاف مصوبه مجلس بوده است، قابل شکایت است و در صورت مشاهده، با اطلاع به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی استانداری نسبت به پیگیری آن اقدام خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی