[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایدئال‌ترین سن کاشت حلزون چند سالگی است، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص گوش و حلق و بینی، ‌ایدئال‌ترین سن کاشت حلزون را یک سالگی دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام برقعی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت گفت:کاشت حلزون یک روش درمانی است برای ‌این که حسی که از نظر عصبی از دست رفته را بتوانیم به بیمار برگردانیم و توانایی شنیدن را به شخصی که ناشنوای کامل است، برگردانیم.
وی افزود: اغلب در افراد ناشنوا، گیرنده‌های شنوایی در حلزون از بین می‌رود اما عصب آن‌ها سالم است؛از‌ این رو، با کاشت حلزون، گیرنده‌های شنوایی که قرار است صدا را تبدیل به جریان عصبی کند و به مغز برساند، فعال می‌شود و فرد شنوایی خود را به دست می‌آورد.
برقعی با بیان ‌این که ‌این دستگاه دارای دو قسمت است، ادامه داد: یک قسمت را ما با جراحی داخل گوش می‌کاریم که یک الکترود دارد که داخل حلزون کاشت می‌شود و‌ این الکترودها مستقیماً عصب شنوایی را تحریک می‌کنند. الکترود، فرکانس‌ها و قسمت‌های حلزون را کامل تحریک می‌کند.
وی افزود: همچنین، دستگاه، قسمتی دارد که بیرون کار گذاشته می‌شود و هر فرکانس را به الکترودهای مشخص می‌رساند.‌ این تکنولوژی سی سال در دنیا و ‌ایران انجام می‌شود و در منطقه در‌این زمینه کاملاً پیشرو هستیم. سیستم ما یکی از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌ها در‌این زمینه است.
برقعی با بیان ‌این که برای افراد کم شنوا، سمعک جوابگو است، گفت: برای افرادی که به هر علتی به طور کامل، ناشنوا هستند یا می‌شوند، زمان محدود طلایی برای کاشت حلزون داریم؛ چرا که هر چه زمان کوتاه‌تر باشد نتیجه جراحی حلزون بهتر است.
این متخصص گوش و حلق و بینی افزود: ایدئال‌ترین سن کاشت حلزون، یک سالگی است؛ زیرا از نظر رشدی بچه می‌تواند‌ این جراحی را تحمل کند.
وی با بیان ‌این‌که جراحی کاشت حلزون، انقلاب بزرگی در علم پزشکی است، بیان کرد: به موقع اقدام کردن برای کاشت حلزون، باعث می‌شود تا افراد حسی که نداشته‌اند را به دست بیاورند.
برقعی اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از تولد بچه‌های ناشنوا، تست‌های دوران بارداری و ژنتیکی است که احتمال ناشنوایی را می‌توان در آن زمان تشخیص داد. بیماری‌های ویروسی یا بیماری‌های دیگری همچون مننژیت که التهاب پرده‌های مغزی هستند،گاهی باعث ناشنوایی می‌شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی