[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شغل‌هایی که در آینده نزدیک به تسخیر ربات‌ها در خواهد آمد ، روزنامه شیراز نوین

آخرین خبر/ ورود ربات‌ها و هوش مصنوعی در تمام صنایع یکی از تهدیدها برای مشاغل مختلف است که به زودی حضور پررنگ‌تر آن‌ها در محیط‌های کاری اجتناب ناپذیر خواهد بود.  تأثیرات فناوری‌های مذکور بر روی مشاغل مختلف متفاوت است، به طوری که تحقیقات نشان داده ۵۰ درصد از برخی شغل‌ها طی سال‌های آینده از بین خواهد رفت در حالی که مابقی مشاغل ممکن است تحت تأثیر هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند قرار نگیرند. با وجود نگرانی‌های مربوط به حذف مشاغل در صورت رشد فناوری‌های هوش مصنوعی و ربات‌ها باید گفت که افراد در زمان انقلاب صنعتی و یا حتی گسترش اینترنت نگرانی‌های مشابهی داشتند. این در حالی است که اینترنت با گذر زمان باعث ایجاد شغل و رشد درآمد کل کشورهای دارای این فناوری شد. اکنون شصت‌وسه درصد از تمامی مدیرعامل‌های برتر دنیا بر این باورند که تأثیر فناوری هوش مصنوعی بسیار بیشتر از اینترنت خواهد بود و دنیا استفاده مفیدی از وجود ربات‌ها خواهد داشت.
در ادامه به معرفی جدیدترین ربات‌های شاغل می‌پردازیم.
ربات وکیل وارد می‌شود
یک شرکت فناوری، رباتی را طراحی کرده است که به عنوان وکیل در دادگاه به موکلش مشاوره می‌دهد. به گزارش وبگاه دیلی میل (daily mail)، در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) جلسه دادگاهی برگزار شد که در آن هوش مصنوعی به متهم مشاوره می‌داد. محل دادگاه، اتهامات و نام متهم فاش نشد. این فناوری متعلق به شرکت DoNotPay است که در سال ۲۰۱۵ یک دانشجوی سال اول دانشگاه استنفورد در آمریکا آن را تأسیس کرد.
اولین ربات وکیل جهان روی تلفن هوشمند متهم اجرا می‌شود و به گزارش‌ها گوش می‌دهد تا به موکلش برای ارائه پاسخ مناسب کمک کند.
جاشوا برودر (Joshua Browder) در ابتدا این فناوری را برای استفاده در زمینه جریمه‌های رانندگی در انگلیس راه‌اندازی کرد؛ اما پس از آن، این فناوری تا آمریکا نیز گسترش یافت. این فناوری در قالب گفت‌وگو طراحی شده است و در آن ربات سؤالاتی را برای کسب آگاهی از جزئیات پرونده انجام می‌دهد؛ مثلاً می‌پرسد: «آیا شما رانندگی می‌کردید؟» یا «درک علائم رانندگی سخت بود؟».
ربات پس از تجزیه ‌و تحلیل پاسخ‌ها، تصمیم می‌گیرد که آیا موکلش واجد شرایط درخواست تجدیدنظر هست یا خیر. اگر تشخیص دهد که موکلش واجد شرایط درخواست تجدیدنظر است، یک اعتراض‌نامه تنظیم می‌کند که قابلیت ارائه به دادگاه را دارد.
اولین و تنها ربات جراحی دندان مورد تأیید FDA
یومی اولین و تنها سیستم رباتیکی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای جراحی دندان مورد تأیید قرار گرفته است. این ربات از طریق ترکیبی از فناوری‌های بازخورد لمسی، تجسم بصری و نشانه‌های صوتی به پزشکان کمک می‌کند تا ایمپلنت‌ها را با دقت و صحت بالاتری در دهان بیمار قرار دهند.
مخترعان یومی همچنین بیان می‌کنند که بیمارانی که روش ایمپلنت را با کمک یومی انتخاب می‌کنند، می‌توانند در یک جلسه و در همان روز با یک لبخند ترمیم شده از مطب دندانپزشک خارج شوند. این در حالی است که چنین فرایندی با روش‌های مرسوم کنونی، ماه‌ها طول می‌کشد.
جراحی‌هایی که با Yomi انجام می‌شوند، برش‌های کوچک‌تر و بدون بخیه را به دنبال دارند. بنابراین، این ربات منجر به درد کمتری برای بیماران و در عین حال، زمان بهبودی بسیار سریع‌تری می‌شود.
برداشتن تومور سرطانی توسط ربات جراح برای اولین بار
یک ربات جراح برای اولین بار موفق شد یک تومور سرطانی شش سانتی‌متری را از گلوی یک مرد ۶۱ ساله خارج کند.
پیش از این، عمل جراحی روی مری که یک لوله عضلانی است که غذا را از دهان به معده می‌برد، از طریق جراحی باز انجام می‌شد، اما استفاده از ربات جراحی ورسیوس امکان یک جراحی تنها با ایجاد حفره‌ای به اندازه یک سوراخ کلید و حداقل دسترسی را فراهم کرد.
ربات جراح با برداشتن تومور سرطانی از گلوی مردی ۶۱ ساله جان او را نجات داد. آنا رادوک، مدیر بیمارستان گفت: بسیار عالی است که می‌بینیم تیم‌هایی از چندین تخصص در GRH از ورسیوس برای روش‌های درمانی پیچیده سرطان مانند این استفاده می‌کنند. ما می‌دانیم که جراحی با تهاجم حداقلی، نتایج را برای بیماران بهبود می‌بخشد و می‌تواند منجر به بهبود سریع‌تر شود و جراحی رباتیک به فعال کردن این رویکرد حداقلی کمک می‌کند.
جراحی با دسترسی حداقلی و کمترین تهاجم ممکن، برش‌های کوچک‌تری را در بدن همراه با کاهش درد، عوارض و جای زخم پس از عمل ایجاد می‌کند.
یک پنگوئن رباتیک کارمند بیمارستان می‌شود! 
یک ربات شبیه به پنگوئن، دوره آزمایشی کار خود را برای دارورسانی در بیمارستان پشت سر می‌گذارد تا در صورت تأیید شدن، به سایر بیمارستان‌ها نیز ارائه شود.
رباتی که از فناوری مشابه وسایل نقلیه خودران استفاده می‌کند، به عنوان بخشی از یک آزمایش جدید، داروها را به قسمت‌های گوناگون بیمارستان‌ها می‌رساند.
ادامه دارد ...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی