[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تخفیف شهرداری شیراز برای متقاضیان اخذ پروانه‌های ساختمانی، روزنامه شیراز نوین

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: شهروندانی که قصد احداث بنا دارند، هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام و عوارض شهرداری را پرداخت کنند تا با تعرفه عوارض سال جدید مواجه نشوند و مبلغ کمتری را نسبت به سال آینده جهت اخذ پروانه ساختمانی پرداخت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمود صفایی گفت: بر اساس قانون درآمدهای پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی در سال آینده قوانین جدیدی، اجرایی خواهد شد.
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، در قانون جدید درآمدهای پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نحوه اخذ عوارض ساختمان‌های سطح شهر مشخص ‌شده و روش محاسبه عوارض در ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به امسال کاملاً تغییر خواهد کرد و فرمول‌های جدید در خصوص عوارض صدور پروانه ساختمانی تدوین و تصویب ‌شده است.
او بیان کرد: شهروندانی که قصد احداث بنا دارند، هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام و عوارض شهرداری را پرداخت کنند تا با تعرفه عوارضی سال جدید مواجه نشوند و مبلغ کمتری را نسبت به سال آینده جهت اخذ پروانه ساختمانی پرداخت کنند.
صفایی عنوان کرد: در لایحه درآمدهای پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی، تکالیفی سخت‌گیرانه برای شهرداری‌ها مشخص شده و شهرداری‌ها، ملزم به رعایت کامل قوانین و ضوابط در طرح‌های تفصیلی شده و دست شهرداری‌ها در نحوه صدور پروانه ساختمانی کاملاً بسته‌ شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به تثبیت ضوابط شهرسازی به شهرداری شیراز ابلاغ‌ شده که کلیه دستورالعمل‌ها و قوانین جدید را روی سیستم شهرسازی بارگذاری و سیستم را بسته و عملاً در نحوه صدور پروانه ساختمانی هیچ‌گونه دخل و تصرفی نداشته و با این قوانین ابلاغی مواردی مانند سطح اشغال، تراکم و تعداد واحد در یک چهارچوب قانونی غیرقابل تغییر و ارفاق بسته می‌شود. او اظهار کرد: بر اساس همین قوانین مراحل صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲ به‌صورت دومرحله‌ای می‌شود و شرایط نسبت به امسال کاملاً تغییر خواهد کرد. صفایی گفت: به کسانی که قصد احداث بنا دارند، توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام و موافقت اصولی خود را با توجه به اعتبار سه‌ساله اخذ کرده تا مشمول تعرفه جدید شهرداری در سال جدید نشوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تصریح کرد: به شهروندان با توجه به تخفیف‌هایی که تا پایان سال در این خصوص وجود دارد، توصیه می‌شود که به مناطق یازده‌گانه مراجعه کرده و نسبت به اخذ صدور پروانه و موافقت اصولی خود با نرخ امسال اقدام کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی