[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تعطیلی ۶ مرکز غیرمجاز پزشکی، روزنامه شیراز نوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تعطیلی ۶ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی، طی دو هفته گذشته در شیراز خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در این زمینه گفت: با پیگیری‌‌های کارشناسان اداره نظارت بر درمان معاونت درمان و کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مراکز غیرمجاز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.
او تأکید کرد: مراکز مجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی، دارای تابلوی معتبر، پروانه طبابت و مجوز قانونی لازم هستند و این مجوزها باید در معرض دید عموم باشد.
دکتر شریفی از مردم استان خواست تا اقداماتی مانند لیزردرمانی و سایر درمان‌‌های مرتبط با پوست، مو و طب سنتی ایرانی را تنها در مراکز پزشکی دارای مجوز انجام دهند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌‌های درمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی ممنوع است و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای لازم، از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.
او با اشاره به عوارض جبران‌ ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیرمجاز گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ارائه خدمات درمانی، با تلفن ۱۸۱۹ مرکز پایش و مراقبت‌های درمانی یا سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی