[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ارتقای خدمات شهروندی با ایده‌های نوآورانه، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رویداد ملی استارت‌آپی گردشگری، فناوری و آینده توسط شرکت همیارنت با محوریت گردشگری بر پایه فناوری‌های نوین در اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد. رویداد استارت‌آپ‌ویکند شرکت همیارنت با محوریت «گردشگری بر پایه فناوری‌های نوین» در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری و فناوری اطلاعات در روزهای ۱۰ الی ۱۲ اسفندماه در مجتمع رفاهی- فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار شد. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ارتباط شامل برگزاری پیش‌رویداد این استارت‌آپ‌ویکند در روز‌های یکم الی هفتم اسفندماه متشکل از ۱۳ کارگاه و سپس تهیه مستندی از انتقال تجربیات افراد برجسته حوزه گردشگری و بعد از آن برگزاری پنل تخصصی به سبک تد توسط فعالان موفق این حوزه برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با حضور اساتید برجسته تهران و شیراز به‌صورت حضوری و رایگان برای عموم صورت پذیرفت.در این رویداد ملی، مدیرعامل شرکت «همیارنت» به این نکات اشاره نمود که این استارت‌آپ‌ویکند با هدف کمک به صنعت گردشگری بر پایه دانش و فناوری، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان حوزه استارت‌آپی به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی- رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد. بنا بر این گزارش، در این رویداد ۱۳۴ نفر جهت ارائه توانمندی‌های خود ثبت‌نام نموده و با ارائه ایده‌های نوآورانه در مرحله پیش داوری از میان ۴۵ ایده، تعداد ۱۶ ایده جهت شرکت در رقابت اصلی انتخاب و در نهایت با نظر هیئت داوران، به نفرات برتر جوایزی اهدا گردید. 
 توسعه شهری با ایجاد درآمد پایدار
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در این مراسم گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس را پایلوت پرورش جوانان نخبه در تمامی زمینه‌های علمی خواهیم کرد و در این در مجموعه مکلف به حمایت و توانمندسازی نخبگان برای توسعه استان فارس هستیم. مهندس سیدعلی سیدنصیری در آیین اختتامیه رویداد ملی استارت‌آپ‌ویکند، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران و برنامه‌ریزان شهری دستیابی به توسعه پایدار شهری است، افزود: توسعه پایدار شهری به دست نمی‌آید مگر با ایجاد درآمد پایدار، که یکی از راه‌های دستیابی به این امر خطیر توجه به توسعه گردشگری شهر است. وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس بنا بر تأکید استاندار محترم دکتر ایمانیه، جهت توانمندسازی نخبگان در هر زمینه ای، رشد و توانمندسازی آنهاست و با توجه به تحریم‌های ظالمانه فعلی، موقعیت مناسبی است به جهت مسلح شدن به دانش روز و توجه به نخبگان و همچنین پرورش و شتاب‌دهی به ایده‌های خلاقانه آنان و ارتباط با سرمایه‌گذاران در آن حوزه است. همچنین به کمک اساتید فن و متخصصان 16 ایده در بین 48 ایده انتخاب شد که برای افراد جای تعجب داشت که طی چند روز این ایده‌ها چگونه به پختگی لازم رسیده است و هم اکنون ما شاهد ایده‌هایی هستیم که خودش را شناخته و می‌داند چه کار و هدفی را پیش رو دارد. سیدنصیری با اشاره به اینکه 45 تیم در 11 محور با پراکندگی استانی و شهرستانی در این رویداد ملی شرکت کردند، عنوان کرد: جای خرسندی است که با پوشش خبری مناسب، از روستا‌های توابع فارس و خوزستان نیز ایده‌های ارزشمندی به دبیرخانه ارسال شد. سیدنصیری با تقدیر از تمام عزیزانی که در مسیر تحقق این رویداد ملی کمک کردند، خاطرنشان کرد: با حمایت دو هلدینگ اقتصادی بزرگ، کارت طلایی به شرکت‌کنندگان جهت کمک و حمایت به صاحبان ایده پرداخت می‌شود. وی در پایان از حمایت مهندس ضرغامی از این رویداد ملی تقدیر و عنوان کرد: دکتر خورشیدی سوار نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قول مساعد همکاری جهت اخذ مجوز و حمایت مالی برای صاحبان ایده را مطرح کردند که موجب خرسندی شرکت‌کنندگان شد.
 اهمیت پردازش ایده‌های نوآورانه
مهندس بنان ماه با قدردانی از تمام عوامل برگزاری رویداد ملی به ویژه حمایت سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس و تشکر از تشریف‌فرمایی تمام مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی در حوزه گردشگری و فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌های حامی این حرکت‌ها، علی‌الخصوص اظهار لطف وزیر میراث فرهنگی که با اعزام نماینده خود به شیراز دست‌نوشته‌ای را برای برگزارکنندگان رویداد ارسال نمودند، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ویکند در ایران به علاقه‌مندان کمک خواهد کرد که ایده‌های نوآورانه و واجد شرایط با حمایت‌های مالی توسط سرمایه‌گذاران و نهادهای مربوطه بتوانند نقش مؤثری در بهبود کیفیت خدمات شهروندی و بالا بردن سطح کیفی فعالیت‌ها، ایفا نموده و در کمترین زمان ممکن ایده خود را به مرحله اجرا درآورند.
 تعامل برای ارتقای صنعت گردشگری 
محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در مراسم اختتامیه رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده با بیان اینکه بیش از پنجاه اثر به دبیرخانه رویداد ارسال شده، گفت: همه ایده‌ها همانند گوهر برآمده از فکر، ذهن و همدلی برای ما ارزشمند است، ولیکن ایده‌هایی که صاحبان آنها به زوایای مختلف آن توجه ویژه ای داشته اند، در یک ارتباط مؤثر و تعامل دوسویه می‌تواند موجب ارتقای صنعت گردشگری کشور شود. وی با بیان اینکه از دو سال قبل موضوع برگزاری رویدادهای استارت‌آپی به‌عنوان راهبرد در هیئت مدیره شرکت همیارنت مطرح شد، افزود: خرسندیم از اینکه در سالی که به نام شرکت‌های دانش‌بنیان نام‌گذاری شده و دغدغه رهبری پرداختن به موضوعات فناوری است، توانستیم با همت مجموعه همیاری‌های شهرداری و استفاده از ظرفیت اساتید فن و موفق صنعت گردشگری به این مهم جامه عمل بپوشانیم. جانشین استاندار فارس در شورای عالی توسعه گردشگری استان با اشاره به اینکه امروز در دنیا، یادگیری و دانش‌افزایی جزء جدایی‌ناپذیر توسعه و پیشرفت در همه حوزه‌هاست، افزود: مدل‌های ذهنی و تطبیق نیازها با ایده‌ها و نوآوری‌ها از حلقه‌های مفقوده در کشور ماست و ما در کشور از کوچک‌ترین روستاها گرفته تا کلان‌شهرها با هزاران نیاز روبه‌رو هستیم که فرصت تطبیق بین این نیازها و ایده‌ها ایجاد نشده است و برگزاری چنین رویدادهایی فرصت مناسب برای مرتفع کردن نیازها به کمک ظرفیت‌های مردمی ایجاد می‌کند. فرخ‌زاده در پایان تصریح کرد: ما برای پیشرفت استان فارس نیازمند تلاش مضاعف، همکاری بیشتر، پرهیز از حاشیه‌سازی، انجام اصلاحات ساختاری و میدانی و عمل‌گرایانه هستیم و ناگزیریم دانش‌محور، تخصص‌محور با فناوری‌های روز و سرمایه‌گذاری‌های مولد، توجه به بازاریابی و تبلیغات اثربخش، آموزش فراگیر، گسترش تعاملات با دنیای داخل و خارج و مولدسازی حرکت کنیم تا شاهد رشد و توسعه باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی