[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غذاهایی که هرگز نباید داخل زودپز بپزید ، روزنامه شیراز نوین

صدآنلاین: دقت کنید غذایی که داخل زودپز پخته می‌شود، باید حاوی آب یا مایعی بر پایه آب باشد؛ زیرا فشار بالا باعث می‌شود که جوشیدن مایع متوقف شده و دمای پخت و پز به بالای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد برسد.
زودپز یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است و وقت‌هایی که زمان زیادی برای پختن غذا ندارید به کمک‌تان می‌آید، اما پختن بعضی غذاها در زودپز نتیجه خوبی ندارد. در این مطلب از صدآنلاین غذاهایی که نباید در زودپز بپزید را برای شما آورده‌ایم.
زودپز یک وسیله خانگی پرکاربرد است که با استفاده از آن می‌توانید غذا را در کمترین زمان ممکن طبخ کنید. بسیاری از افراد، به دلیل مشغله‌ کاری زیاد، به استفاده از زودپز در آشپزی علاقه‌مند هستند و می‌پندارند هر غذایی را می‌توان در زودپز آماده کرد، اما طبخ برخی از غذاها در زودپز امکان‌پذیر نیست.
مربا
برای تهیه مربای خوشمزه شما باید انواع میوه را با شکر و آب بجوشانید. همه مراحل پخت مربا نیاز به بررسی دارد، یعنی شما باید در زمان تهیه مربا حواستان باشد که مربا بیش از حد له و خیلی سفت نباشد و به قوام مورد نظرتان برسد، به همین خاطر پخت مربا در زودپز امکان پذیر نیست و با استفاده از زودپز اساساً قادر به انجام چنین کاری نخواهید بود.
غذاهای حاوی شیر و مواد لبنی
برای غذاهایی مانند سوپ‌های خامه‌ای یا ماکارونی و پنیر، به سراغ زودپز نروید، زیرا حرارت بالای زودپز، سبب دلمه شدن شیر می‌شود و ظاهر بدی به غذا می‌بخشد و اشتهاآور نخواهد بود.
مرغ
بهتر است مرغ را درون قابلمه و با حرارت مناسب آن بپزید. پخت مرغ در زودپز امکان‌پذیر است، اما اگر به درستی زمان را برای پخت مرغ تنظیم نکنید، ممکن است مرغ وا برود و بیش از حد بپزد.
غذاهای سرخ‌شده
برای سرخ کردن مواد غذایی بهتر است از ماهیتابه استفاده کرده و از زودپز استفاده نکنید. پهن بودن و حرارت‌پذیری بالای تابه سبب می‌شود، بافت و طعم لازم و مطلوب در غذاهای سرخ کردنی به وجود آید. زودپز برای سرخ کردن مناسب نیست، زیرا سطح این وسیله به اندازه کافی پهن نیست و روغن در آن سریع و به خوبی داغ نمی‌شود.
نان
در صورت پخت نان‌های خانگی در زودپز، نان مورد نظرتان حالت تُرد و زیبایی به خود نمی‌گیرد و بی‌قواره و ناخوشایند خواهد شد. پس اگر می‌خواهید نانی بپزید که خوب و با کیفیت باشد و همه مایل به خوردن آن باشند، هرگز از زودپز استفاده نکنید.
داخل زودپز چه می‌توانیم بپزیم؟
پخت انواع حبوبات و دانه‌ها در زودپز، به طور کلی ایمن است و مواد معدنی مانند فیبر و نشاسته در آن حفظ شده و از بین نمی‌رود. شما می‌توانید انواع مواد گوشتی را در زودپز سریع بپزید، اما باید بدانید که این گونه چربی‌های اشباع نشده مواد گوشتی، بسیار کاهش پیدا می‌کند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی