[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نخستین جزیره انرژی جهان برای انتقال برق به اروپا احداث می‌شود، روزنامه شیراز نوین

قرار است ساخت نخستین جزیره انرژی جهان در ۲۰۲۴ میلادی آغاز شود. این پروژه شامل یک سیستم انتقال انرژی به خشکی است که برق را به بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آف شور، کنسرسیوم بلژیکی TM EDISON از جمله شرکت‌های DEME و Jan De Nule مناقصه‌ای برای ساخت بزرگ‌ترین جزیره انرژی جهان را برنده شدند.
ساخت زیربنای جزیره پرنسس الیزابت در اوایل ۲۰۲۴ میلادی آغاز شده و ۲.۵ سال طول می‌کشد. پس از آن زیرساخت ولتاژ بالای مذکور می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند. این زیرساخت برای انتقال برق از منطقه انرژی بادی ساحلی آینده بلژیک به خشکی لازم است.
همچنین این جزیره نخستین بلوک سازنده یک شبکه توزیع برق ساحلی یکپارچه اروپا است که مراکز و کشورهای مختلف را به هم متصل می‌کند. به عنوان مثال بلژیک تصمیم دارد اتصالات مشترکی با انگلیس و دانمارک بسازد. این امر سبب می‌شود کشور مذکور به انبوهی از انرژی تجدیدپذیر دسترسی داشته باشد که اتکای صنایع به سوخت‌های فسیلی را در کوتاه مدت کاهش می‌دهد.
شرکت الیا که اپراتور سیستم است طرح اولیه خود در این زمینه را ارائه کرده است. مناقصه مربوط به این جزیره در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد و الیا پیشنهاداتی از چند شرکت بلژیکی و خارجی دیگر دریافت کرد.
جزیره انرژی از صندوق بهبود از کووید اتحادیه اروپا بودجه دریافت کرده است. دولت بلژیک تصمیم گرفته حدود ۱۰۰ میلیون یورو بودجه به این پروژه اختصاص دهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی