[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کیک پودینگ سیب، روزنامه شیراز نوین

کیک پودینگ سیب یکی از کیک‌های خوشمزه و لطیف است که بافتی نرم و سبک دارد و این کیک شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پودینگ سیب در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
تخم‌مرغ:۳ عدد
شیر:سه چهارم پیمانه
شکر:چهار پنجم پیمانه
روغن‌ مایع:سه چهارم پیمانه
آرد:۲ و دو پنجم پیمانه
وانیل:نصف قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر:۲ و نیم قاشق چای‌خوری
سیب:۲ عدد
دارچین: به مقدار دلخواه
مواد لازم برای پودینگ
نشاسته ذرت:۱ قاشق غذاخوری
شکر:۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ:۱ عدد
شیر:۱ پیمانه

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کیک پودینگ سیب خوشمزه ابتدا پودینگ را آماده کنید، برای این کار شیر را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.
 مرحله دوم
سپس تخم‌مرغ را هم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود و کاملاً با مواد مخلوط شود، بعد نشاسته ذرت را روی مواد بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.
 مرحله سوم
سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط به غلظت مناسب برسد و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود، گاهی مخلوط را هم بزنید تا پوسته نبندد.
 مرحله چهارم
برای درست کردن کیک ابتدا تخم‌ مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا حجیم شوند و پف کنند، بعد شکر را اضافه کنید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید.
 مرحله پنجم
وقتی مخلوط کرم رنگ و کشدار شد و بافت یکدستی تشکیل شد وانیل را به مواد اضافه کنید و یک دقیقه دیگر بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و کاملاً با مواد ترکیب شود.
نکته: در صورتی که از وانیل شکری استفاده می‌کنید یک بسته وانیل معادل ۵ گرم را روی مواد بریزید.
 مرحله ششم
بعد شیر را که از قبل به دمای محیط رسیده است روی مواد بریزید و هم بزنید تا شیر کاملاً با مواد ترکیب شود و سپس روغن مایع را هم اضافه کنید و کمی ‌هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.
 مرحله هفتم
سپس در ظرف دیگری آرد را الک کنید تا سبک شود بعد بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد یکدست شود.
 مرحله هشتم
بعد آرد را کم‌کم و در چند مرحله به شکل کنترل شده روی مخلوط مواد الک کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و خمیر به غلظت مناسب برسد.
 مرحله نهم
سپس کف سینی فر یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و نصف مایه کیک را داخل قالب بریزید و به آرامی ‌به سطح ضربه بزنید تا هوای داخل آن خارج شود.
 مرحله دهم
بعد سیب‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به شکل مکعبی و ریز خرد و روی مایه کیک پخش کنید و سپس به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری پودر دارچین را روی خمیر کیک بپاشید.
 مرحله یازدهم
بعد از آن مایه کیک باقی مانده را به آرامی ‌روی خمیر و سیب‌ها بریزید، طوری که سیب‌ها را کامل بپوشاند و روی آن‌ها را بگیرد و سطح خمیر صاف و یکدست شود.
 مرحله دوازدهم
سپس پودینگ را که سرد شده است داخل قیف بریزید و یا از قاشق استفاده کنید و روی خمیر با سلیقه خودتان به هر شکل و طرحی که خواستید بریزید و فرم دهید.
 مرحله سیزدهم
بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و حرارت آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد و طلایی شود.
 مرحله چهاردهم
سپس یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و در بیاورید، اگر چیزی از مواد خمیر به آن نچسبید یعنی خوب پخته و آماده است، بعد از فر در بیاورید و در دمای محیط بگذارید تا خنک شود.
 مرحله پانزدهم
بعد از این‌که کیک پودینگ سیب سرد شد به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری پودر قند روی تمام سطح آن الک کنید و کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر برش‌ کیک پودینگ سیب را در ظرف مناسب قرار دهید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید‌. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی