[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برای ۱۰ پیروزی هم قسم شدیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
هافبک میانی فجرشهیدسپاسی اعتقاد دارد که انگیزه و انرژی سرمربی جوان تیم، می‌تواند در نهایت منجر به صعود شود.
او یکی از معدود بازیکنانی است که پیش از آمدن به فجر هم سابقه شاگردی مهدی رجب زاده را داشته. در نیمه اول فصل گذشته لیگ یک، زمانی که رجب زاده هدایت قشقایی را بر عهده داشت، بحیرایی به همراه سایر بازیکنان جوان ‌این تیم، خوش می‌درخشیدند و حتی تیم را در مقطعی به صدر جدول هم رساندند. هر چند رجب زاده پیش از نیم فصل اول از آن تیم جدا شد و قشقایی هم در پایان فصل، امتیازش را فروخت و دیگر نامی ‌از ‌این تیم نیست.
بحیرایی فوتبال را از 9 سالگی از رده‌های پایه باشگاه سپاهان اصفهان آغاز کرده. در تمامی ‌رده‌های سنی ‌این باشگاه بازی کرده تا حدود دو سال پیش که به شیراز آمد و در تیم بزرگ‌سالان قشقایی به میدان رفت. او تابستان امسال راهی فجر شد و یکی از بازیکنان مؤثر ‌این تیم به شمار می‌رود. فجر که هفته گذشته مغلوب صدرنشین رقابت‌ها شد، امروز در شیراز باید به مصاف یکی از تیم‌های پایین نشین اما آماده ‌این روزها برود. 
بحیرایی درباره شکست هفته گذشته در قزوین می‌گوید: شکست مقابل شمس آذر یک اتفاق بود و اگر صدبار دیگر هم با ‌این تیم بازی کنیم، چنین نتیجه‌ای رخ نمی‌دهد. زمانی که دو - صفر عقب بودیم، می‌دانستیم که می‌توانیم به بازی برگردیم. یک گل هم زدیم و همه فکر می‌کردیم می‌رویم برای گل بعدی اما روی یک اتفاق، گل خوردیم، روی یک ارسال از جناحین. گلی نبود که روی کار تاکتیکی خورده باشیم. همان زمانی که تیم آماده برای حمله می‌شد، گل سوم را خوردیم و دیگر نشد که جبران کنیم. حالا همه بازیکنان و کادر فنی همدل شده‌اند که برای‌ این 10 بازی باقی مانده 10 بُرد بیاوریم و صعود کنیم. حیف است مردم خوب شیراز تیمی ‌در لیگ برتر نداشته باشند.
این جوان اصفهانی از معدود فوتبالیست‌هایی است که در امر تحصیل هم بسیار موفق عمل کرده و به تازگی در کنکور دکتری شرکت کرده است. بحیرایی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.
او درباره تفاوت‌های فوتبال اصفهان و شیراز گفت: در اصفهان به طور کلی نگاه به فوتبال متفاوت است، یعنی زیرساخت‌ها و ورزشگاه‌ها، بیشتر در خدمت بهبود فوتبال است و مسئولان روی ‌این قضیه تمرکز دارند. در فارس هم مسئولان پیگیر هستند و مثلاً در خصوص زمین چمن حافظیه، تلاششان را می‌کنند اما نمی‌دانم چرا درست نمی‌شود. واقعاً تیمی‌که ما داریم، نیاز به یک چمن خوب دارد. سطح فوتبالمان را تغییر می‌دهد. در خیلی از بازی‌ها به همین خاطر ضرر کرده‌ایم. حالا امیدوار هستیم به وعده مسئولان که می‌گویند چمن خوبی در اختیار فجر قرار خواهد گرفت.
حامد که در پست ‌هافبک میانی و دفاعی بازی می‌کند، درباره خصوصیات بازی در ‌این پست گفت: به‌نظر من وظایف ‌هافبک دفاعی بستگی به سیستم تیم دارد. اگر تیم با یک‌ هافبک دفاعی بازی کند، آن بازیکن باید خیلی قلدر و سرزن باشد، اما اگر دو‌هافبک دفاعی داشته باشید، آن‌ها می‌توانند با خصوصیات متنوع، مکمل همدیگر باشند. در مجموع یک‌ هافبک تدافعی باید خصوصیاتی از بازیکنان همه پست‌ها را داشته باشد. از درگیری و سرزنی گرفته تا تکنیک و بازی سازی. کلاً پست سختی است و به نظر مهدی کیانی در‌ این پست یکی از بهترین بازیکنان لیگ ‌ایران به شمار می‌رود. در جهان هم تونی کروس و لوکا مودریچ بهترین‌هافبک‌های میانی هستند.
وی درباره کار با مهدی رجب زاده گفت: من دو سال است که با ‌ایشان کار می‌کنم و می‌بینم که چطور هر روز پرتلاش و خستگی ناپذیر کار می‌کند. بازیکن‌ها خسته می‌شوند اما حاج مهدی می‌رود برای دروازه‌بان‌ها شوت می‌زند. من خودم به شخصه ‌این پرتلاش بودن را خیلی دوست دارم. از نظر فنی هم که کارنامه آقای رجب زاده مشخص است. ما بازیکنان هم تلاش می‌کنیم که بازی‌های باقی مانده را ببریم و در نهایت به لیگ برتر صعود کنیم.
هافبک اصفهانی فجر در پایان صحبت‌هایش گفت: پدر و مادرم در روزهایی که اتفاقات ناراحت کننده و ناامید کننده در فوتبالم افتاد، به من دلگرمی ‌دادند که تلاش کنم و برگردم. دستشان را می‌بوسم و امیدوارم سایه‌شان بالای سرم باشد. از سه برادرم هم تشکر می‌کنم که خیلی به من کمک کردند.‌ ایمان، امیر و سجاد. سال‌های اول فوتبالم، برادر بزرگترم من را با دوچرخه سر تمرین می‌برد و منتظر می‌شد تمرینم تمام شود و برگردم. هر چیزی که دارم را مدیون خانواده‌ام هستم. فجرشهید سپاسی امروز در بیست‌وچهارمین هفته لیگ برتر، در شیراز میزبان آرمان گهر سیرجان است. تیم سیرجانی پس از هفته‌ها ناکامی، در دو بازی گذشته به پیروزی رسیده و روحیه خوبی دارد، در حالی که فجر چند هفته‌ایست که نتایج خوبی نمی‌گیرد و به‌جز پیروزی مقابل سایپا، سایر نتایج ‌این تیم راضی کننده نبوده است.
زردپوشان در صورت پیروزی در بازی امروز و در صورت توقف تیم‌های خیبر خرم آباد و استقلال خوزستان در بازی‌های هم‌زمان، شانس ‌این را دارند که به رتبه سوم جدول صعود کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی