[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استاندار فارس: نماز نسخه شفابخش بسیاری از آسیب‌هاست، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: معتقدیم که نماز می‌تواند نسخه شفابخش و درمان بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به ویژه در سه جامعه مدرسه، دانشگاه‌ و خانواده باشد. محمدهادی ایمانیه، یکشنبه در هشتمین اجلاس استانی نماز در شیراز افزود: اگر وضعیت مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده را به عنوان ارکان مهم در تشکیل جامعه آسیب‌شناسی کنیم، خواهیم دید که نماز می‌تواند بسیاری از این آسیب‌ها را رفع کند. وی ادامه داد: مدیران استان نیز آسیب‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های خود را شناسایی کنند و نسبت به رفع آنها با کمک ترویج فرهنگ نماز اقدام کنند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، ایمانیه استاندار فارس در نشستی با عنوان «یک فنجان مطالبه» پای صحبت‌ها و درخواست‌های مطالبه‌گران، فعالان فرهنگی و حوزه امر به معروف و نهی از منکر، برای بررسی و حل مسائلی که مطرح شده بود، قول مساعد داد و تأکید کرد که چنانچه مطالبه‌گران تخلفات را با استفاده از روش سوت‌زنی اعلام کنند، حتماً مورد توجه دیگری قرار خواهد گرفت.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه مطالبه‌گری باید موضوعات مهم جامعه را در بر گیرد، افزود: از دید اسلام مطالبه گری بسیار ارزشمند است. دلیل به نتیجه نرسیدن مطالبات «عدم کارشناسی به همراه دقت، علم و یقین»، «اولویت‌بندی نکردن مسائل مربوط به مطالبات»، «عدم پیگیری موضوع و مسائل مطرح شده و مطالبه بدون ارائه راه حل و پیشنهاد» است. وی قول رسیدگی به مسائل مطرح شده از سوی مطالبه‌گران حاضر در جلسه را داد و گفت: تدابیر لازم را در بودجه فرهنگی استان لحاظ خواهیم کرد که این مهم جزو ضعف‌های کشور نیز است. نماینده عالی دولت در فارس خواستار فعال شدن مکانیزم سوت‌زنی از سوی مطالبه‌گران استانی شد و ادامه داد: گروه سوت‌زنی در زمینه زمین‌خواری، چاه‌های غیرمجاز، قطعی درختان و نابودی باغات، موارد را اعلام کند. استاندار فارس به رونمایی از برش سند استانی نقشه مهندسی فرهنگی اشاره و بیان کرد: فارس در کشور تنها استانی بود که برش استانی این سند را تدوین و رونمایی کرد؛ لذا یکی از مواردی که منجر به کاهش مطالبه‌ها خواهد شد، عملیاتی شدن این سند است. ایمانیه همچنین تصریح کرد: با توزیع ۱۶ قلم کالا در یک‌هزار و ۲۰۰ فروشگاه در سطح استان، تدبیری دیده شده تا واسطه‌ها را در حد امکان کم ‌کنیم. 
پیگیری موضوع مشکل سایت دفن زباله کازرون، رهاسازی آب از سد درودزن به شهرستان خرامه، رسیدگی به وضعیت حجاب در جامعه، موضوعات زمین‌خواری، قطع درختان، موقوفات در شهرستان، سرمایه‌گذاری در شهرستان اقلید، رسیدگی به خانواده شهدای تنگ هایقر در فیروزآباد، آلایندگی صنایع آلاینده در شهرستان مرودشت، مشکلات عشایری و گازرسانی به روستاهای محروم از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بود و مطالبه‌گران پیگیری آن توسط مسئولان را 
خواستار شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی