[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پای دولت به میان آمد، روزنامه شیراز نوین

به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال توانسته‌اند با مسئولان دولت برای مطالبات سرمربی پیشین خود وارد مذاکره شوند.
به گزارش فوتبال 360، آندره‌آ استراماچونی این روزها نامش شاید حتی بیشتر از آن دوره موفق اما کوتاه در استقلال در فوتبال ایران به گوش می‌رسید. از یک‌سو بحث مطالبات میلیون یورویی سرمربی سابق استقلال است که مدیران باشگاه را با چالشی بزرگ مواجه کرده و از یک‌سوی دیگر هم نام استراماچونی به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شده است. جالب آنکه در کنار این مسائل، بحث حضور احتمالی سرمربی ایتالیایی در تیم فولاد خوزستان هم مطرح شده بود که با حضور علیرضا منصوریان این پرونده بسته شد.
مدیران باشگاه استقلال با توجه به ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جمع‌آوری مدارک تیم‌ها و تسویه‌حساب بدهی‌شان جهت صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی، در روزهای گذشته همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بتوانند مطالبات آندره‌آ استراماچونی را که با توجه به جرائم و دیرکرد حدود 1.6 میلیون یورو شده است، پرداخت نمایند.
*هواداران توپ را به زمین دولت انداختند
استقلالی‌ها در شرایطی باید تا دهم فروردین‌ماه 1402 که آخرین مهلت برای تسویه‌حساب پیش از ارسال مدارک جهت صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی است، مدارک خود را به کنفدراسیون فوتبال تحویل بدهند که با توجه به نوسانات ارزی و احتساب یورو بر مبنای حدوداً 55 هزار تومان، باید حدود 80 میلیارد تومان به حساب استراماچونی واریز کنند.
مدیران باشگاه در وهله نخست دست به دامان هواداران شدند؛ البته که آن‌ها معتقدند که ارائه شماره حساب خواسته هواداران استقلال بوده اما با این‌حال در رسانه‌ها مطرح شد که از سوی هواداران استقلال نزدیک به 300 میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شده است. هواداران آبی‌پوش با اشاره به پرونده جنجالی گابریل کالدرون که از سوی دولت تسهیلات و ارز دولتی در اختیار مدیران باشگاه پرسپولیس قرار گرفت، معتقدند که مطالبات استراماچونی را هم باید دولت گردن بگیرد و دولت در این زمینه نگاهی یکسان به 2 تیم تحت مالکیت خود داشته باشد.
*رایزنی با معاون اول
علی فتح‌الله‌زاده که در روزهای نخست حضورش در استقلال مدعی بود که با توجه به این که هنوز پرونده آندره‌آ استراماچونی به کمیته انضباطی فیفا نرفته و آبی‌ها می‌توانند جذب بازیکن خارجی داشته باشند، بعد از ناکامی ‌در خرید بازیکن در بازار زمستانه حالا به دنبال آن است تا بتواند مطالبات استراماچونی را تأمین کند و در این زمینه به جز هواداران و حمایت بخش خصوصی، چشم‌انتظار کمک دولت است.
فتح‌الله‌زاده در روزهای گذشته به دیدار محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور رفته و گفته می‌شود در این جلسه پالس مثبتی از سوی مخبر برای استقلالی‌ها ارسال شده و گویا دولت چراغ سبز خود را برای همراهی آبی‌ها در زمینه پرداخت مطالبات استراماچونی نشان داده است. در این میان حادثه سانحه هوایی برای حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان باعث شد تا او از دسترس مدیران باشگاه استقلال در مهم‌ترین روزهای سال خارج شود اما با توجه به ترخیص سجادی از بیمارستان، به نظر می‌رسد به‌زودی جلسه‌ای میان مدیرعامل استقلال و وزیر ورزش به انجام می‌رسد. 
*پایان پرونده جنجالی «استراماچونی»؟
آبی‌ها با توجه به مشکلات تحریمی ‌و انتقال پول به حساب‌های خارجی، باید پروسه واریز پول به حساب آندره‌آ استراماچونی را زودتر از موعد آغاز کنند تا بتوانند در موعد مقرر (دهم فروردین 1402) نامه تسویه‌حساب با سرمربی ایتالیایی را به دست مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برسانند. با توجه به جلسه اخیر فتح‌الله‌زاده با معاون اول رئیس‌جمهور و جلسه احتمالی با وزیر ورزش، به نظر می‌رسد یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌ها علیه تیم‌های باشگاهی در ایران در حال رسیدن به نقطه پایانی خود است و پیش از آنکه خطر حذف دوباره از لیگ قهرمانان آسیا، جرائم مالی بیشتر، کسر امتیاز و حتی سقوط آبی‌ها را تهدید کند، گویا قرار است این پرونده مختومه شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی