[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تبادل پیام با آمریکا در حال انجام است ، روزنامه شیراز نوین

سخنگوی وزارت خارجه گفت: با سفر اخیر گروسی به ایران، فصل جدیدی در همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس باز شد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تخریب مناسبات بین ایران و اروپا تنها به ضرر ایران نیست و قطعاً به ضرر کشورهای اروپایی نیز است، چراکه ایران کشور مهمی در منطقه است، افزود: ایران قائل به سیاست تنش‌زدایی است و البته این یک مسیر دوجانبه است و امیدواریم طرف‌های مقابل نیز در مورد ایران به سیاست سازنده توأم با همکاری 
روی آورند.
وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با تعاملات ایران با کشورهای اروپایی در ادامه گفت: امیدواریم که طرف‌های اروپایی اسیر سیاست‌های تنش‌آفرین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی نشوند و سیاست مستقلانه‌ای را درمورد ایران در چهارچوب منافعشان در پیش بگیرند.
وی تأکید کرد: ایران هم از بهبود مناسبات با اروپا نفع می‌برد. وی همچنین در پاسخ به سؤالی در ارتباط با موضوع برجام و خط قرمزهای ایران در جریان این مذاکرات و بحث برجام تأکید کرد: توافق موقت از نظر ایران مطرح نیست. مبنای ما بازگشت به برجام بر اساس سند امضاشده در سال ۲۰۱۵ است.
وی با اشاره به تأکید جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات درمورد تحقق منافع ملی ایران، گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی ایران منافع ملی و حقوق قانونی و شناخته شده ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است. در برجام خط قرمز ما این است که تحریم‌ها برداشته شود و ایران از منافع اقتصادی تعریف‌شده در این توافق‌نامه منتفع شود. فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به عنوان یک عضو آژانس و NPT 
تأمین شود.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با آخرین روند مذاکرات و روند تبادل پیام‌ها در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها و اینکه آیا آقای باقری با طرف‌های مقابل در این ارتباط گفت‌وگو و رایزنی دارد، گفت: اگرچه مذاکرات رسمی و علنی انجام نشده، ولی تبادل پیام‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک و واسطه‌ها بین طرفین از جمله ایران و آمریکا در حال انجام است. مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ما کانال‌هایی برای انتقال پیام داریم. تماس‌ها و گفت‌وگوها با آقای بورل برقرار است و آقای باقری نیز با طرف‌های مختلف در تماس است.
وی ادامه داد: سفر آقای گروسی به تهران نیز بخشی از روند کمک به بازگشت طرف‌های برجامی به توافق است که امیدواریم با رفع و رجوع مسائل و مشکلات فنی بتواند در مسیر درست خود قرار بگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی