[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جوانان با ارزش کتاب آشنا شوند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با بیان اینکه کتاب مجازی می‌تواند به عنوان مکمل در نظر گرفته شود، گفت: نوجوانان و جوانان باید با ارزش کتاب و کتاب‌نویسی آشنا شوند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در آیین اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس، با اشاره به اینکه فارس پیشینه فرهنگی و هنری جزء کمالات و افتخاراتش است و افتخار دارد که به عنوان استانی فرهنگی شناخته می‌شود، گفت: حوزه کتاب هم جزء بهترین و پیشتازترین جلوه‌های استان فارس محسوب می‌شود؛ سه‌هزار کتاب در مدت یک سال گذشته در استان فارس چاپ شده است؛ ۷۰۰ کتاب از این مجموع به دبیرخانه سومین دوره جایزه کتاب سال ارسال شده و در نهایت ۱۷ اثر شایسته تقدیر و هشت اثر برگزیده شدند.
دکتر ایمانیه افزود: نویسندگان کتاب، با وجود همه حملاتی که به اسم تکنولوژی و پیشرفت به کتاب وارد می‌شود، این شمع ارزشمند را همچنان روشن نگه داشته‌اند؛ مادامی که انسان، بشریت و تاریخ وجود دارد، کتاب ارزش خودش را خواهد داشت.
استاندار فارس به ارزش و جایگاه کتاب‌های مکتوب اشاره کرد و گفت: کتاب مجازی نمی‌تواند جای کتاب مکتوب را بگیرد؛ کتاب مجازی ارزش خود را دارد، اما نمی‌تواند جای کتاب مکتوب را بگیرد.
وی با بیان اینکه می‌توان به کتاب مجازی به عنوان مکمل نگاه کرد، گفت: نوجوانان و جوانان باید با ارزش کتاب و کتاب‌نویسی آشنا شوند. مدیریت استان همواره در کنار افراد، مؤسسات و مجموعه‌های فعال در این عرصه خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: اگر مسائل مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی پیگیری نشود و این پیگیری‌ها استمرار نداشته باشد، قطعاً به فراموشی سپرده می‌شود؛ اما اگر پیگیری‌ها در حوزه‌های مختلف کتاب به صورت مستمر انجام شود، قطعاً این پیگیری‌ها به نتیجه خواهد رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی