[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عزم شیراز به‌سوی قله دانش‌بنیان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
ریورس پیچ و نمایشگاه رویداد رهش به منظور ارائه و رفع نیازهای فناورانه حوزه خدمات شهری و تقویت اکوسیستم کارآفرینی و دانش‌بنیان این حوزه برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران شهرداری و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شهر شیراز در سالن همایش‌های شهر برگزار شد.
 عزم مدیریت شهری برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از عزم جزم مدیریت شهری برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور گفت. علی‌اکبر سلطانی در رویداد ریورس پیچ رهش گفت: حل بسیاری از مسائل و موضوعات مختلف حوزه شهری می‌تواند به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرتفع شود. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری باید ورودی جدی و تأثیرگذار به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشته باشد، به مسائل و موضوعاتی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک و پروژه‌های عمرانی شهر اشاره کرد که با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بسیاری از آنها قابل رفع شدن است. او از عزم جزم شورا و شهرداری شیراز برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور گفت و بیان کرد: باید روزی برسد که در حوزه شهری به افتتاح کارخانه نوآوری برسیم؛ موضوعی که دور از دسترس نخواهد بود.
 جایگاه‌ شیراز در عرصه دانش‌بنیان و فناور
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سالیان گذشته شیراز به‌عنوان یک مرکز علمی و دانشی مطرح بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی و برگزاری چنین رویدادهایی و همچنین پیگیری مسائل بعد از آن‌، جایگاه دانش‌بنیان و فناوری را در شیراز ارتقا داده و به جایگاه واقعی آن برسانیم. مهدی نصیری در ریورس پیچ رویداد هوشمندسازی شیراز با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسال که رو به پایان است، با نظر رهبر معظم انقلاب، عنوان دانش‌بنیان به نام سال اضافه شد تا به‌طور خاص به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته شود. او با اشاره به ضعف‌های قانونی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مدل رفتاری با محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان‌، ارتباط آنها با مجموعه‌های مصرف‌کننده و بسیاری از موارد دیگر نامعلوم بود. رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز نیز به عنوان یک مجموعه در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ورود کرده و با راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری سعی در تسهیل امور این شرکت‌ها با مجموعه بزرگ شهرداری شیراز دارد. نصیری با بیان اینکه تاکنون چندین قانون برای تسهیل و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در جلسات آتی صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز قانون دیگری به‌عنوان مکمل قانون ماده ۲۵ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح خواهیم کرد که امیدواریم تصویب شود. عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر اینکه قانون مدنظر کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز کامل‌تر از قانون ماده ۲۵ است، تصریح کرد: علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در این قانون شرکت‌های فناور نیز موردتوجه قرار گرفته‌اند. به گفته نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز، مهم‌ترین حمایت از شرکت‌های دانش و فناور این است که مشتری‌های دائمی و همیشگی داشته باشند. نصیری در خصوص مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز نیز عنوان کرد: مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز که به‌صورت مستمر نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف شهرداری شیراز را رصد کرده و حلقه وصل شهرداری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد و همچنین دستاوردهای علمی و دانشی را در معرض دید عموم قرار دهد. ا‌و با اشاره به لزوم برگزاری رویدادهای نظیر رهش بیان کرد: در سالیان گذشته شیراز به‌عنوان یک مرکز علمی و دانشی مطرح بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی و برگزاری چنین رویدادهایی و همچنین پیگیری مسائل بعد از آن‌، جایگاه دانش‌بنیان و فناوری را در شیراز ارتقا داده و به جایگاه واقعی آن برسانیم.
 احصای ۳۰۰ نیاز فناورانه در شهرداری شیراز
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با اشاره به احصای ۳۰۰ نیاز فناورانه در شهرداری شیراز گفت: در سازمان فاوای شهرداری شیراز آماده همکاری با شرکت‌هایی که بتوانند در رفع نیازهای فناورانه ما مؤثر واقع شوند، هستیم. محمدعلی علویان‌مهر در شروع رویداد ریورس پیچ هوشمندسازی شیراز که در سالن همایش‌های شورای شهر شیراز برگزار می‌شد، اظهار کرد: مجموعه شورا و شهرداری شیراز پای کار حل مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.او با اشاره به بودجه سال آینده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد: حوزه فعالیت سازمان فاوای شهرداری شیراز تخصصی و اغلب به شکل تکنولوژی روز است که می‌توانیم قدم‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برداریم. رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ادامه داد: از همه مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دعوت می‌کنیم روی موضوعات چالشی متمرکز شده و با داشتن قوانین خوبی که در این زمینه تصویب شده، می‌توانیم همکاری‌های مطلوبی داشته باشیم. علویان‌مهر با اشاره به احصای ۳۰۰ نیاز فناورانه در شهرداری شیراز گفت: در سازمان فاوای شهرداری شیراز آماده همکاری با شرکت‌هایی که بتوانند در رفع نیازهای فناورانه ما مؤثر واقع شوند، هستیم.او با ذکر اینکه ۱۰ ابرپروژه در سازمان آغاز شده، بیان کرد: در این پروژه‌ها می‌توان از ایده‌ها و نظرات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای اجرای هرچه بهتر پروژه‌ها بهره گرفت.
 آمادگی شهرداری شیراز برای همکاری با نخبگان
دبير برگزاری رويداد ريورس پيچ رهش و مسئول مركز نوآوری و فناوری شهرداری شيراز اعلام کرد: وظيفه مركز نوآوری و فناوری تازه تأسيس در بدنه شهرداری شيراز، تسهيلگری و پل ارتباطی بين شركت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور با سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری شيراز است كه ۱۴ بند حمايتی در آيين‌نامه مركز ديده شده و آمادگی همکاری با فناوران و نخبگان کلان‌شهر شيراز را داريم.
محمد سادات شريفی افزود: ريورس پيچ شامل دو مرحله برگزاری با هدف ايجاد ارتباط بدون واسطه بین سازمان‌ها و شركت‌هاست. به گفته او، در مرحله اول رويداد، روز دوشنبه ٦ سازمان شهرداری از جمله مدیریت پسماند، سيما، منظر و فضای سبز شهری، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، کنترل ترافیک، حمل‌ونقل ريلی و سازمان فاوا مهم‌ترين نيازهای فناورانه خود را مطرح کرده و در مرحله بعد جلساتی بعد از ظهر همان روز تحت عنوان جلسات رودرو برگزار شده و صاحبان ايده راه‌‌حل خود را در خصوص نياز‌های مطرح شده عنوان می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی