[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امنیت را مرهون سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم، روزنامه شیراز نوین

آیین اختتامه کنگره ملی شعر گمنامی در هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) با حضور مسئولان کشوری و استانی و تجلیل از برگزیدگان آن در شیراز برگزار شد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز دوشنبه در این مراسم گفت: اگر کسی می‌خواهد مرد میدان حمایت از ارزش‌ها باشد، باید از گمنامی استقبال کرده و خوشنامی را رها کند و مردانه پای ارزش‌ها بایستد.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: باید پای اسلام و انقلاب بایستیم؛ حتی اگر دشمنان ما را مورد حمله و هجمه‌های خود قرار دهند.
وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز از همین سنخ هستند و آسایش را رها کرده‌اند و پای آرمان‌ها و انقلاب خودشان ایستاده اند.
معاون وزیر اطلاعات نیز گفت: آنچه امروز در کشور شاهد هستیم، امنیت، آرامش، صلابت و اقتدار کشور و نظام است که همگی مرهون زحمات کسانی است که نام و نشانی نمی‌خواهند و بدون نام و نشان به دنبال ادای وظیفه و تکلیف خود هستند.
وی افزود: عرصه گمنامی از عرصه‌های خاصی است که امیدواریم مدال گمنامی از سوی خداوند به همه ما عطا شود.
او ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با گذشت ۴۴ سال از عمر پربرکت انقلاب و به برکت خون شهدا، توانسته‌اند در همه تلاطم‌ها و تهدیدها، کشتی جمهوری اسلامی را به ساحل امن برسانند و در مقابل توطئه‌ها حفظ کنند.
دبیر کنگره ملی شعر مکتب گمنامی هم گفت: این کنگره با محوریت مجاهدت‌های خاموش مدافعان امنیت وطن و سربازان گمنام امام زمان(عج) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام رضا طبیب‌زاده افزود: این کنگره در ابتدا یک دغدغه شاعرانه در ذهن و دل شاعرانی از دیار فارس بود که با حمایت و میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان در سال ۱۳۹۹ به عرصه ادبیات ایران معرفی شد و در فروردین سال گذشته شاهد برگزاری اختتامیه نخستین دوره آن در شیراز بودیم و دومین دوره آن نیز به میزبانی استان خوزستان برگزار شد.
وی ادامه داد: امروز و در سومین سال برگزاری آن بار دیگر شاهد اختتامیه این کنگره در شیراز هستیم.
او اظهار داشت: این دوره از کنگره نیز به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از آذرماه ۱۴۰۱ به طور رسمی کار خود را آغاز و در ابتدای دی ماه فراخوان خود را اعلام کرد.
وی گفت: به رغم شرایط خاص امسال و هجمه‌های گسترده و بی سابقه تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه ارزش‌های ایران اسلامی، فشار روانی ناشی از تبلیغات رسانه‌ای بر ذهن و دل مردمی که دل در گرو آرمان‌های انقلاب دارند و به ویژه حمله رسانه ای و فرهنگی به امنیت وطن و مدافعان آن، شاعران متعهد این مرز و بوم مثل همیشه در جهت آرمان‌ها و ارزش‌های میهن اسلامی‌مان خوش درخشیده و در مهلت محدود ارسال آثار، در مجموع ۲۹۲ شعر از ۱۴۱ شاعر به دبیرخانه ارسال شد.
او ادامه داد: ۵۵ درصد از آثار ارسالی مربوط به بخش کلاسیک، ۲۴ درصد در بخش شعر نو، ۱۱ درصد در بخش ترانه و ۱۰ درصد مربوط به شعر کودک و نوجوان بود.
دبیر کنگره ملی شعر مکتب گمنامی افزود: در این دوره نسبت به دوره نخست، سهم شعر نو نسبت به کل آثار پنج درصد و گستره جغرافیایی آثار ارسالی نیز ۱۰ درصد رشد داشته است؛ به نحوی که تعداد استان‌های ارسال کننده آثار از ۲۴ استان دوره اول به ۲۸ استان در این دوره رسید.
طبیب زاده افزود: هیئت داوران در هر بخش سه نفر و در مجموع ۱۲ نفر را به عنوان نفرات برگزیده انتخاب کردند که امروز از آنها تجلیل خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس در بخش کلاسیک زهرا شعبانی از هندیجان (استان خوزستان) عنوان نخست و محمدحسین مهدویان از قم و ساجده تقی زاده از شیراز به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند.
او ادامه داد: در بخش ترانه، سرود و تصنیف نیز رضا یزدانی از قم، تبسم رضازاده از ارومیه و قاسم بای از رامیان گلستان به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.
دبیر کنگره ملی شعر مکتب گمنامی گفت: در بخش شعر نو نیز هیئت داوران آرزو بیرانوند از تهران، مصطفی توفیقی از مشهد و معصومه سادات شاکری از نیشابور را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیدند و در بخش شعر کودک و نوجوان نیز سمیه تورجی از شیراز، هادی فردوسی از شیراز و عبدالرضا صمدی از بیرجند به عنوان نفرات اول تا سوم 
برگزیده شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی