[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

طالبی با اژدهای هفت‌سر می‌آید، روزنامه شیراز نوین

با نگاهی به ترکیب سریال‌های آماده پخش و حتی بلاتکلیف‌های رسانه ملّی می‌توان نوید اتفاقات خوبی را برای فصل زمستان، نوروز و رمضان و سال ۱۴۰۲ در قاب شبکه‌های تلویزیونی داد. به گزارش تسنیم، یکی از قالب‌های برنامه‌سازی که از قدیم‌الایام تا امروز مورد توجه مخاطبان بوده و هست، سریال‌های تلویزیونی است، البته در چند سال اخیر، برخی از آپارتمانی‌ها و مینی‌سریال‌ها نتوانستند کنداکتور سیما را گرم کنند و در برخی اوقات هم اتفاقات خوبی را رقم زده است. کرونا و تحولات این‌چنینی دست به دست هم داد تا سریال‌سازی بیشتر از فیلم‌سازی به رونق برسد، از این‌جهت سازندگان آثار نمایشی با دستمایه قرار دادن موضوعات متفاوت، در تلاش‌اند بتوانند با ساخت آثار متفاوت، نظر مخاطبان را جلب کنند، ضمن اینکه همیشه نظرسنجی‌های رسانه ملی نشان می‌دهد مردم از تماشای سریال‌های تلویزیون رضایت بالایی دارند و جالب توجه است که سریال خوب را با گذشت چند سال و تکرارهای مستمر تماشا می‌کنند. این روزها تلویزیون «بی‌همگان» مهران مهام و بهرنگ توفیقی را برای شبکه سه سیما روی آنتن داشت، سریال «آتش سرد» شبکه دو هنوز به پخش خود ادامه می‌دهد و سریال «آزادی مشروط» شبکه یک به‌کارگردانی مسعود ده‌نمکی هم روی آنتن شبکه یک سیماست، البته «گیلدخت» مجید اسماعیلی هم که مدتی منتظر کنداکتور بود نهایتاً برای پخش دو روز پنجشنبه و جمعه از شبکه یک سیما، درنظر گرفته شد. چندی پیش معاون سیما در پشت صحنه سریال امنیتی تلویزیون (محرمانه) از 15 سریال آماده پخش خبر داد. در حالی که بسیاری از منتقدین اعتقاد دارند تلویزیون به‌لحاظ سریال‌هایی که روی آنتن دارد، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، در همین حال و احوال، بیشترین سهم بیننده را سریال‌های خانگی به خودشان اختصاص می‌دهند. برمهانی در جریان اعلام این خبر، تأکید کرد: برخی از این سریال‌ها در مرحله پس‌تولید، شامل اصلاح رنگ و تدوین است. برخی سریال‌ها هم مناسبتی است که در زمان مناسب خود برای بینندگان عزیز پخش می‌شود. او همچنین به 23 طرحی اشاره کرد که  تا امروز 6 سریال برآورد آن انجام شده و قراردادهایش به امضاء رسیده است، برخی هم مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کنند که ان‌شاءالله به سال 1402 می‌رسد.
جشن سربرون
ـ سریال «جشن سربرون»: عنوان سریالی پربازیگر به‌کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان است که به‌سفارش سیمافیلم تولید می‌شود و مراحل فنی را پشت‌سر می‌گذارد، حالا ممکن است برای مخاطبان این سؤال پیش بیاید؛ «جشن سربرون» چیست؟ «جشن سربرون»، جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود به این صورت که قالی را از بالای دار می‌برند و به‌اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم. داستان این سریال درباره بهادر، کدخدای ایل پوسان با سرخو، کدخدای طایفه همسایه است که با هم مخالفتی دیرینه دارند. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده تا این که سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری جهان‌پسند، دختر زیبا و کم‌سن‌وسال بهادر می‌آید، غافل از این که قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند و زخم‌های کهنه سر باز می‌کند، هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. قرار بود در اواخر تابستان و اوایل پاییز، تلویزیون شاهدِ پخش یک سریال تاریخی به نام «جشن سربرون» باشد. حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال در خصوص نرسیدن این  مجموعه تلویزیونی به آنتن سیما به خبرنگار تسنیم گفت: «قرارمان بر پخشِ این سریال در هفته آخر تابستان بود اما این زمان به تعویق افتاد. این اتفاق دو دلیل داشت؛ دلیل اصلی آن که دلیل بعدی را ایجاد می‌کند بحث آماده نشدن فیلم بود. جلوه‌های ویژه و ویژوآل افکت‌های کار بسیار هزینه سنگین و حجم بالایی دارند. بیش از اینکه انتظار می‌رفت این حجم‌ها افزایش پیدا کرد و حتی موسیقی با ارکست انتخاب کردیم؛ همه‌ این‌‌ها هم زمان و هم بودجه را افزایش داد.تهیه‌کننده «جشن سربرون» درباره پخش سریال از شبکه یک یا شبکه‌ای دیگر گفت: ما قرارمان از ابتدا با دو شبکه تلویزیونی یک و سه سیما بوده که اگر کار پخش سریال به کنداکتور نوروز و رمضان برسد، حتماً از شبکه یک پخش نخواهیم شد. باید با شبکه‌های دیگر مذاکره کنیم و ببینیم چه می‌شود. عزم ما پخش در شرایط و کنداکتور مناسبی است که تحت جام‌جهانی و جشنواره فجر قرار نگیرد. اگر به ماه رمضان اشاره می‌کنیم چون موقعیت خوبی است که پیش‌روی‌مان قرار دارد.حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.
اژدهای هفت سر
 «اژدهای هفت سر» یا «طلاق»: این روزها جدیدترین اثر ابوالقاسم طالبی مراحل پس‌تولید را می‌گذراند؛ سریال «طلاق» مثل کارهای گذشته ابوالقاسم طالبی در سکوت خبری پیش رفت و به گفته بازیگرانی همچون قطب‌الدین صادقی وارد ماجرای اختلاس‌گرها می‌شود. همچون کارهایی مثل «به کجا چنین شتابان» طالبی دغدغه‌ مهمی مثل فساد اقتصادی دارد، اژدهای هفت‌سری که بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را ایجاد کرده و اصلاً قرار بود ابتدا سریال هم به همین نام باشد.شاید نقطه عطف سریال، علاوه بر داستان جذاب و کارگردانی ابوالقاسم طالبی، حضور مجید واشقانی باشد که نقش او در این سریال، روند بازیگری‌اش را تغییر خواهد داد. علاوه بر او، حمید گودرزی، پیام دهکردی، قطب‌الدین صادقی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی و خیلی‌های دیگر حضور دارند. خیلی از جزئیات داستان و کاراکترها، خبری بیرون نیامده اما چندی پیش قطب‌الدین صادقی در گفت‌وگویی با تسنیم خودش را وکیل سریال «طلاق» معرفی کرد که نقش وکیل یکی از این اختلاسگرهای داستان را بازی می‌کند. آنچه از داستان سریال بیرون آمده همه‌چیز بر سر اختلاسگرهایی است که باعث فساد اقتصادی‌‌اند و البته گفته می‌شود داستان سریال به موضوع آقازاده‌ها و آقازدگی هم پیوند خواهد خورد. در دل قصه نگاهی به مفاسد اقتصادی دارد. وارد زندگی اختلاسگران می‌شود و به زندگی آقازاده سرک می‌کشد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد ممکن است اسم آن هم به «اژدهای هفت سر» تغییر کند و در زمستان روی آنتن برود. تصویربرداری این سریال از سال 98 شروع شده است و تا امسال ادامه پیدا کرده است. برخلاف آنچه از عنوان «طلاق» در ذهن متبادر می‌شود، این سریال به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و موضوع داستان درباره مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به مفاسد اقتصادی می‌پردازد.
سریال «ضد» یا «دیگران»:
کاری امنیتی و جاسوسی که ابراهیم شیبانی کارگردانی کرده و روزهای پایانی تصویربرداری را می‌گذراند. این سریال بستر جاسوسی دارد و در بستر قصه به جریان نفوذ هم می‌پردازد. بهاره کیان افشار، حسام منظور، اکبر زنجانپور، سعید چنگیزیان، آرش ظلی‌پور، مرتضی اسماعیل کاشی و یک بازیگر زن ترکی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این مجموعه تلویزیونی تلاش شده از جان گذشتگی و تلاش نیروهای امنیتی در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه به تصویر کشیده شود. این مجموعه تلویزیونی در فضایی امنیتی ساخته شده است و از دیگر سریال‌هایی است که سیمافیلم برای به تصویر کشیدن تلاش‌های مأموران امنیتی کشور به تولید می‌رساند.هنوز خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی منتشر نشده، اما این سریال برخلاف «گاندو» که به یک کیس امنیتی خاص می‌پرداخت به موضوعات متنوعی پرداخته و داستانش بیشتر جنبه آگاهی‌رسانی به مردم دارد و تعریفی از جاسوسی، نفوذ و امنیت را با زبان ساده بیان می‌کند، اما داستان مجموعه تلویزیونی اپیزودیک نیست.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی