[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بی حسی در عضوی از بدن که علامت نگران کننده‌ای است، روزنامه شیراز نوین

بی حسی در بدن معمولاً علامت و نشانه یک بیماری درون بدن است، پس بهتر است این نشانه‌ها را جدی بگیرید و به دنبال درمان باشید.
به گزارش نمناک، احساس درد در قسمتی از بدن معمولاً سیگنال اتفاقی است که باید از لحاظ پزشکی به آن توجه شود‌. بی حسی هم می‌تواند وضعیتی باشد که باید آن را مورد توجه قرار دهید و پیگیری کنید تا از یک بحران بزرگ جلوگیری شود. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم در مورد یک نوع بی حسی در بدن صحبت کنیم که حتماً باید آن را پیگیری کرد.
بی حسی در بازوها را جدی بگیرید
در واقع بی حسی موقت یا نوروپاتی نیاز به مراجعه اورژانسی به پزشک دارد. بسیار مهم است که علائم خطرناک آن را شناسایی کرده و آن را جدی بگیرید. اگر متوجه بی حسی در صورت‌تان شدید، باید سریعاً پیگیری کنید تا از یک سکته جلوگیری شود. بی حسی در قسمت بازوها هم می‌تواند علامت حمله قلبی یا سکته باشد که علت آن هم فشار خون خیلی بالا است.
بی حسی در قسمت کشاله و ران پاها خطرناک است
اگر بی حسی را در این ناحیه احساس کردید، حتماً اورژانسی به پزشک مراجعه کنید. متخصصان بر این عقیده هستند که اگر متوجه بی حسی در کشاله ران، قسمت داخلی ران و یا محل تلاقی دو ران شدید و احساس کردید که در آن قسمت حسی ندارید، باید به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که ممکن است علامت یک اختلال نادر باشد که به آن سندروم دم اسبی گفته می‌شود.
این سندروم نیاز به مراجعه به پزشک و گاهی اوقات جراحی نخاع دارد و زمانی اتفاق می‌افتد که دسته‌ای از عصب‌ها در پشت ستون فقرات آسیب می‌بینند یا تحت فشار قرار می‌گیرند که مسئول ارسال پیام بین مغز و قسمت پایین پا هستند. فشار در این نواحی آسیب به عصب و فلجی را در قسمت پا به وجود می‌آورد؛ البته شاید جان شما را تهدید نکند اما ممکن است در طولانی مدت و به طور دائم به بدن آسیب وارد کرده و به طور کلی کیفیت زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد.
این وضعیت‌ها می‌توانند عامل ایجاد سندروم دم اسبی باشند
بعضی از وضعیت‌های نخاعی می‌توانند این سندروم را ایجاد کنند. رایج‌‌ترین علت‌‌های آن؛ پارگی دیسک در قسمت نخاعی است که باعث باریک شدن کانال نخاعی شده و عفونت یا التهاب را به وجود می‌آورد. ممکن است به خاطر تصادف با ماشین یا پرت شدن هم اتفاق بیفتد. در موارد نادر به خاطر نقص جنینی هم رخ می‌دهد.
مراقب علائم دیگر هم باشید
علاوه بر بی حسی در این ناحیه؛ یعنی محل تلاقی کشاله ران، افرادی که به سندروم دم اسبی مبتلا هستند، ممکن است گزگز بدن یا سوزن سوزن شدن؛ ضعف یا درد شدید در قسمت پایین کمر، مشکل هنگام راه رفتن، عملکرد نامناسب روده یا مثانه را تجربه کنند که همه این‌ها نیاز به مراجعه به پزشک دارد و جان فرد را تا 48 ساعت تهدید می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی