[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افزایش نفرات ملی پوش به سال‌ها تلاش نیاز دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تنیس روی میز استان فارس از  ۱۵ سال پیش همواره به لحاظ تعدد و تکثر مدال‌آوری بین سه استان اول کشور قرار داشته و در رده‌های سنی مختلف، حائز مدال‌های مختلفی شده است. خوشبختانه در چند سال اخیر، شاهد هستیم که در شهرستان‌هایی مثل لارستان و گراش قهرمانان خوبی دارند تربیت می‌شوند. این به لطف زحماتی است که مربیان و دست اندرکاران آن خطه از استان می‌کشند.
سرپرست هیئت تنیس روی میز استان فارس ضمن بیان مطلب فوق، افزود: این که ما با پهناورترین استان از نظر تعداد شهرستان مواجه هستیم، یک ظرفیت مدیریتی است  و ما به صورت شبکه‌ای می‌توانیم این ورزش را در اقصی نقاط این شهرستان به صورت متوازن پیش ببریم. امیدواریم افراد لایقی در این شهرستان‌ها ورود کرده و استان فارس را از این شرایط فعلی به یک سمت بهتری هدایت کنند.
محمدمهدی‌ هادیان گفت: چند روز بعد از این که بنده مسئولیت هیئت را برعهده گرفتم، برترین‌های تنیس روی میز کشور در لیگ دسته یک بزرگ‌سالان به میزبانی شهر شیراز به میدان رفتند. این اتفاق خوب با همکاری همکاران عزیزم روی داد که خیلی سریع بسیج شدند و باعث شدند میزبانی شایسته را داشته باشیم.
وی که کمتر از یک ماه است مسئولیت هیئت را به صورت موقت به عهده گرفته، ادامه داد: ما تنها استان شرکت کننده بودیم که از نفرات رده سنی بزرگ‌سالان در این رقابت‌ها استفاده نکرده بودیم. علاوه بر این، تمامی ‌نفراتمان هم بومی ‌و از بچه‌های استان فارس بودند. این یکی از نقاط قوت ما بود. تیم مخابرات استان فارس که در این مسابقات شرکت کرده بود، از تیم مناطق نفت خیز جنوب که در انتها به مقام قهرمانی رسید با نتیجه خیلی نزدیک سه بر دو شکست خورد و نتوانست روی سکو برود. تیم هیئت فارس هم که با دید آینده نگری و با نفرات رده‌های پایه مسابقات رفته بود، نتایج قابل قبولی گرفت که باید به واسطه عملکرد خوب این بچه‌ها، به جامعه تنیس روی میز استان تبریک گفت. در مورد میزبانی هم با توجه به آن بازخوردهایی که از تیم‌ها و فدراسیون و اداره کل داشتیم، به‌نظر می‌رسید همه راضی بوده‌اند و میزبانی در خور و شایسته‌ای انجام شده است.
به گزارش شیراز نوین، سهم استان فارس تا سال ۹۹ در مسابقات پینگ پنگ انتخابی تیم ملی فقط یک بازیکن بود. آیا به جز آقای رویین تن، بازیکن دیگری هم از فارس به تیم ملی رسیده است؟ سرپرست هیئت فارس در این باره می‌گوید: در ورزش قهرمانی یک فرایند تولید قهرمان و نخبه‌پروری وجود دارد و به این شکل نیست که ما با یک مؤلفه خود رو و تصادفی مواجه باشیم. 
وی گفت: روند نخبه پروری به صورت زنجیروار از مرحله استعدادیابی شروع می‌شود تا به قهرمانی برسد. اما متأسفانه در دهه اخیر شاهد این بودیم که فضای تنیس روی میز از لحاظ مدیریتی، برای اهالی این رشته فضای آرامش نبود.  من وارد علت و علل آن نخواهم شد اما به صورت کلی عدم وجود آرامش در فضای ورزش نهایتاً منجر به دور شدن از اهداف اصلی می‌شود. ورزش قهرمانی یک شاخص در حوزه‌های ورزشی است و حتی در توسعه ورزشی همگانی هم مؤثر است، برای همین ورزش قهرمانی برای ما در اولویت قرار دارد. 
هادیان در پایان گفت: همین آقای رویین تن محصول ۱۰ تا ۱۲ سال تمرین و ممارست و کار کردن با مربیان کار بلد بوده. نهایتاً هم در انتخابی تیم ملی بزرگ‌سالان، ایشان در تمام رده‌های سنی روی سکوی کشوری بودند. با توجه به این که مربیان زیادی هم داریم که در کشور شاخص و سرآمد هستند، کاملاً پتانسیل این را داریم که در دراز مدت نفرات زیادی را به تیم ملی بفرستیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی