[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشراف اطلاعاتی در مدارس، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برخی تحرکات اخیر با هدف تعطیلی مراکز آموزشی استان گفت: برخی عوامل که سابقه دار بودند، دستگیر و برخی افراد که اقدام آنها غیرمعاندانه بود، ارشاد شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل محبی پور سه‌شنبه شب در این باره اظهار داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه در این موضوع به جهت اهمیت آن که با جوانان و نوجوانان این مرز و بوم و تهدید امنیت روانی مردم در ارتباط است، هیچ گونه عفو و بخشودگی وجود نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: با همه عوامل برهم‌زننده امنیت مردم با قاطعیت برخورد خواهد شد؛ البته برخی موارد که جنبه غیرمعاندانه داشته هم به دست آمده و افراد مرتبط ارشاد شدند. معاون استاندار فارس ادامه داد: نکته مهم این است که با حفظ آرامش و دوری از هرگونه اضطراب و استرس این مسئله به خوبی مدیریت می‌شود و با هوشمندی مردم از این مرحله عبور می‌کنیم.
 رصد تهدیدات اخیر با همکاری‌های مشترک
محبی‌پور گفت: از ابتدای بروز تهدیدات اخیر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با هدف تعطیلی مراکز آموزش و ایجاد رعب و وحشت و دلهره برای مردم شریف بود، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان فارس با همکاری دستگاه قضا، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های آموزشی کار رصد و بررسی مسائل را دنبال کردند.
 تلاش بازداشت‌شدگان برای ناامنی در مدارس و انعکاس به شبکه‌های معاند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس ادامه داد: بر اساس اقدامات صورت گرفته و پس از تلاش‌های شبانه‌روزی، کار دقیق اطلاعاتی و رصد هوشمندانه در آستانه ولادت منجی عالم بشریت، نیروهای امنیتی موفق شدند افرادی را که اقدام به ناامنی و اخلال در فضاهای آموزشی و انعکاس آن به شبکه‌های معاند کرده بودند، دستگیر کنند.
 متهمان سابقه‌دار بودند
محبی پور اضافه کرد: متهمان سابقه دار بوده اند و در خصوص اقدامات نا امن کننده محیط برای مردم شریف از راه‌ها و تکنیک‌ها و همچنین اقلامی به جهت ایجاد رعب و وحشت استفاده می‌کردند که توسط مأموران اطلاعات سپاه استان کشف و دستگیر شدند. معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس تأکید کرد: محور این مأموریت مجموعه سپاه پاسداران استان فارس بوده است و تحقیقات توسط تیم‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی در حال انجام است و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه امنیتی اطلاعاتی چشمان بیدار نظام جمهوری اسلامی است و با حداکثر توان توطئه‌‌ها را علیه نظام و مردم رصد می‌کند. وی در خصوص علت تأخیر در این فقره کشف گفت: توطئه‌‌های دشمن پیچیده است و متأسفانه از عناصر فریب خورده که غالباً در پوشش مردم عادی هستند، 
سوءاستفاده می‌شود. محبی پور ضمن تأکید بر اطمینان از اراده و توان و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) افزود: همه عناصر اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در کنار مردم و در مسیر دفاع از کشور با حداکثر ظرفیت‌ها جهت امنیت کشور تلاش شبانه روزی خواهند کرد. به گفته وی، از مجموع دانش آموزان و کادر آموزشی که در معرض القا و تعرض سلامتی قرار گرفتند، کمتر از پنج درصد و عمدتاً به دلیل وجود بیماری‌های زمینه ای مانند آسم نیاز به بستری موقت در مراکز درمانی پیدا کردند.
 ۵ نفر از عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در لارستان دستگیر شدند
در همین پیوند، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پنج نفر از عوامل ایجاد مشکل برای دانش آموزان در شهرستان لارستان استان فارس شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی پلیس فارس، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی گفت: در پی مسمومیت تعدادی از دانش آموزان مدارس طی روزهای اخیر در سطح استان فارس، شناسایی و دستگیری عاملان این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. وی ادامه داد: تحقیقات فنی و اطلاعاتی درباره این موضوع ادامه داشت تا اینکه مأموران اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با همکاری مأموران اطلاعات سپاه پنج نفر را در این خصوص شناسایی و دستگیر کردند.
 پرتاب گاز نیتروژن به مدارس
حبیبی با بیان اینکه افراد دستگیر شده دو مرد ۵۰ و ۲۲ساله و سه زن که یکی از آنها دانش آموز مردودی ۲۱ساله بوده اند، گفت: این افراد به صورت تیمی اقدامات خود را انجام می‌داده اند و طی روزهای اخیر با پرتاب گاز نیتروژن به داخل هفت مدرسه در شهرستان لارستان باعث ایجاد مشکل برای ۵۳ نفر از دانش آموزان شده بودند. وی با بیان اینکه سه خانم دستگیرشده ضمن انجام اقدامات، از آن فیلم‌برداری و به شبکه‌های معاند از جمله شبکه تروریستی اینترنشنال ارسال می‌کرده‌اند، گفت: متهمان در تحقیقات انگیزه خود از این اقدامات را ایجاد جو بدبینی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایجاد فضای ناامنی در مدارس اعلام کردند. فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با افراد هنجارشکن به شدت برخورد می‌شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی