[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شیرینی وینی رنگی، روزنامه شیراز نوین

شیرینی وینی رنگی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و ساده فرانسوی است که با رنگ‌های متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی وینی رنگی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
کره:۲۵۰ گرم
پودرقند:۱۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ:۱ عدد
آرد سفید  قنادی:۳۰۰ گرم
نمک:۲ پنس
وانیل:یک هشتم قاشق چای‌خوری
رنگ خوراکی به رنگ دلخواه: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه شیرینی وینی رنگی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل مواد یخچالی را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم مواد با دمای محیط کاملاً هماهنگ شوند.
 مرحله دوم
در ‌این مرحله فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه کره نرم را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می‌ریزیم.
 مرحله سوم
حالا پودر قند را روی کره نرم الک می‌ریزیم، سپس وانیل را اضافه می‌کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می‌زنیم تا مخلوط کره سفید و خامه‌ای شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می‌کنیم.
 مرحله چهارم
در ‌این مرحله سفیده تخم مرغ را به همراه نمک به مخلوط کره اضافه می‌کنیم و مجدداً با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می‌زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می‌ریزیم و ۳ مرتبه الک می‌کنیم.
 مرحله پنجم
حالا آرد را کنترل شده به مخلوط سفیده تخم مرغ و کره اضافه می‌کنیم، سپس هم می‌زنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. در ادامه همین حین رنگ خوراکی دلخواه را به خمیر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.
 مرحله ششم
در ‌این مرحله زمانی که رنگ خوراکی درون خمیر پخش شد مخلوط کردن خمیر را متوقف می‌کنیم. در ادامه خمیر شیرینی را درون قیف ماسوره‌ای با سر ماسوره گل رز می‌ریزیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم.
 مرحله هفتم
حالا شیرینی را به فرم دلخواه درون سینی فر پایپ می‌کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه درون یخچال استراحت می‌دهیم تا شکل خود را از دست ندهند. در ادامه پس از گذشت ‌این زمان سینی را طبقه وسط فر قرار می‌دهیم.
 مرحله هشتم
در ‌این مرحله اجازه می‌دهیم شیرینی‌های وینی به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملاً بپزند. توجه داشته باشید زمان پخت شیرینی‌ها بیش از زمان تعیین شده نباشد، به دلیل آن که شیرینی‌ها سریع می‌سوزند.
 مرحله نهم
در نهایت پس از گذشت ۱۵ دقیقه سینی را از فر خارج می‌کنیم، سپس بدون دست زدن اجازه می‌دهیم شیرینی‌ها کاملاً خنک شود. در ادامه شیرینی‌ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم و به همراه چای سرو می‌کنیم. نوش جان.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی