[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خارجی، داخلی و موقت؛ همه گزینه‌ها روی میز است شمارش معکوس برای انتخاب سرمربی تیم ملی، روزنامه شیراز نوین

کمتر از 24 ساعت به تعیین سرنوشت نیمکت مهم‌ترین تیم فوتبال ‌ایران باقی مانده است. 
به گزارش «ورزش سه»۲۰ اسفندماه، آخرین فرصت زمانی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی از زبان مهدی تاج بود. او بعد از جلسه هفته گذشته هیئت رئیسه در گفت‌وگو‌یی که داشت، ‌این روز را برای تعیین سرنوشت نیمکت مهم‌ترین تیم فوتبال ‌ایران در نظر گرفت.
حالا در پایان روزهای تحقیق و مذاکره، چندین ساعت باقی مانده تا رئیس فدراسیون فوتبال به وعده‌ای که داده‌ است جامه عمل بپوشاند. آغاز شمارش معکوس برای اعضای هیئت رئیسه و علی‌الخصوص مهدی تاج تا جمع‌بندی‌های نهایی را انجام‌ دهند و در نهایت نام جانشین کارلوس کی‌روش پرتغالی را اعلام کنند.
بیش از یک هفته از سفر تاج به تایلند و مالزی می‌گذرد. نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس کمیته فوتبال ساحلی و فوتسال AFC ابتدا به پاتایا رفت تا علا‌وه بر بررسی امکانات آنجا برای برگزاری مسابقات ساحلی، تورنمنت ۶ جانبه فوتسال را هم تحت نظر بگیرد.
در ادامه او به مالزی رفت تا برخی از امورات خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا را انجام دهد و همچنین مکاتبات مثبتی برای دریافت مطالبات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته باشد.
با‌ این حال، طولانی شدن سفر تاج به شرق آسیا، شایعاتی را به وجود آورد که او سفری محرمانه به قطر داشته تا مذاکرات نهایی را با گزینه اصلی هدایت تیم ملی انجام دهد. اما پرس‌وجو‌ها نشان می‌دهد که ‌این خبر دقیق نیست. با‌ این حال تاج که به تهران برگشته در حال تصمیم‌گیری نهایی است و آنچه از شواهد مشخص است و منابعی موثق آن را تأیید می‌کنند، فلیکس سانچز اسپانیایی، سرمربی سابق تیم ملی قطر، گزینه نزدیک به نیمکت تیم ملی فوتبال است. هر چه هست طبق وعده تاج، تا ساعت‌های پایانی روز شنبه (بیستم اسفندماه) سرمربی ‌ایران از بین گزینه‌های داخلی و خارجی انتخاب خواهد شد.
برخی از رسانه‌ها، کارلوس دونگا، بازیکن و سرمربی سابق برزیل را هم یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی اعلام کردند، اما تا به حال هیچ منبع رسمی ‌این اسم را تأیید نکرده و خبری از مذاکرات احتمالی به بیرون درز پیدا نکرده است.
همچنین گزینه جدی داخلی برای سرمربیگری در تیم ملی نیز امیر قلعه‌نویی است که رأی هیئت رییسه را پشت خود دارد.
ضمناً، گزینه سرمربی موقت را هم نباید از نظر دور کنید. اگر چنین موضوعی در دستور کار قرار بگیرد، یکی از اعضای کادر سابق تیم ملی برای فیفادی‌های فروردین مد نظر خواهد بود تا سرمربی تیم ملی بعد از لیگ در خرداد انتخاب شود، جایی که گزینه‌های بیشتری روی میز خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی