[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چیز کیک شکلاتی یخچالی، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

 مواد لازم برای 8 نفر
شکلات چیپسی: 1 و یک دوم پیمانه
پنیر خامه‌ای: 1 و یک دوم پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه
کره نرم شده: یک چهارم پیمانه
خامه قنادی یخ زده: 150 گرم
برای پایه بیسکویتی چیز کیک:
بیسکویت پتی‌بور پودر شده: 2 پیمانه
کره ذوب شده: یک دوم پیمانه
شکر: یک سوم پیمانه
خامه و شکلات: برای تزئین (دلخواه)

اگر هوس شکلات کردید، ‌این چیز کیک شکلاتی یخچالی بهترین راه حل است. تازه برای تهیه آن هم نیازی نیست آشپزخانه را با روشن کردن فر گرم بکنید. فقط کافیست شکلات را آب کنید و با خامه و پنیر خامه‌ای زده شده مخلوط کنید. به همین راحتی مواد داخل چیز کیک شکلاتی یخچالی آماده می‌شود. آن هم یک چیز کیک خوشمزه و لذیذ که باید مراقب باشید انگشتهایتان را با آن نخورید. اگر چیز کیک یخچالی را قبلاً درست کرده باشید می‌دانید که تهیه آن با پایه بیسکویت خیلی ساده است. پس هیچ جای نگرانی نیست و اگر تجربه کمی ‌در آشپزی دارید هم از پس ‌این دستور تهیه ساده بر می‌آیید. چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه هم به همین ترتیب تهیه می‌شود. امیدوارم ‌این چیزکیک را هم مثل بقیه انواع چیز کیک درست کنید و در کنار عزیزان از طعم عالی‌اش لذت ببرید.

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای یک قالب کمربندی متوسط حدوداً نیاز به دو پیمانه بیسکویت پودر شده دارید. بیسکویت‌ها را در غذاساز میکس کنید یا داخل کیسه زیپ دار بریزید و با وردنه روی آن بکوبید تا کاملاً پودر شود. کره آب شده و شکر را به بیسکویت اضافه کنید. به خوبی مواد را مخلوط کنید. سپس داخل قالب بریزید. کف و دیواره قالب را به ضخامت یکنواخت با خمیر بپوشانید. یک ساعت در یخچال قرار دهید تا پایه چیز کیک یخچالی شکلاتی خودش را بگیرد.
 مرحله دوم
شکلات چیپسی را در شیرجوش روی شعله خیلی کم مدام هم بزنید تا آب شود. یا می‌توانید آن را در مایکروفر قرار دهید. هر 20 ثانیه خارج کنید و هم بزنید تا زمانی که مایع یکدستی شود.
 مرحله سوم
در کاسه بزرگی، پنیر خامه‌ای، شکر و کره را با همزن برقی بزنید تا نرم و یکنواخت شود.
 مرحله چهارم
شکلات آب شده را اضافه کنید و با درجه کم همزن بزنید تا با مواد دیگر به خوبی ترکیب شود.
 مرحله پنجم
حال خامه قنادی (خامه فرم گرفته) را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید. مخلوط حاصل را داخل قالب محتوی پایه بیسکویتی بریزید. سطحش را با پشت قاشق یا با پالت صاف کنید.
 مرحله ششم
دو تا چهار ساعت، چیز کیک شکلاتی با پایه بیسکویتی را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد، سپس با خامه قنادی و شکلات رنده شده تزئینش کنید. می‌توانید از میوه‌هایی مثل توت فرنگی هم استفاده کنید.

 نکات کلیدی 
 می‌توانید از شکلات رنده شده یا حلقه‌های شکلات استفاده کنید.
 برای درست کردن حلقه‌های شکلات، یک شکلات تخته‌ای را چند ثانیه در مایکروفر گرم کنید. سپس با استفاده از پوست کن لایه‌های نازکی از شکلات جدا کنید.
 همچنین می‌توانید برای تزیین چیز کیک شکلاتی یخچالی می‌توانید خامه قنادی را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید یا به سادگی با قاشق روی آن بمالید. 
 اگر می‌خواهید پایه بیسکویتی چیز کیک شما هم شکلاتی باشد به جای مواد گفته شده از ‌این جایگزین‌ها استفاده کنید: 250 گرم بیسکویت اوریو، 100 گرم کره و دو قاشق غذاخوری پودر قند. کراست را به همان ترتیب گفته شده آماده کنید و در یخچال قرار دهید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی