[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جهاد فرهنگی با گسترش زیرساخت‌های ورزشی، روزنامه شیراز نوین

در راستای توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و همچنین ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، به همت شهردار محترم و شورای شهر شیراز و با پیگیری‌های تشکل مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات، پس از ۶ سال یک مصوبه برزمین‌مانده احیا و زمینه واگذاری اذن انتفاع یک قطعه زمین ۵۰۰متری برای ساخت زورخانه علمدار بنی‌هاشم در شب میلاد امام زمان(عج) به هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای شیراز واگذار شد. 
در همین ارتباط، حجت‌الله بهمنی، دبیر تشکل مردمی و مطالبه‌گری نجات در مراسم اهدای اذن انتفاع این زمین، ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در مراسم از جمله شهردار و اعضای شورای شهر شیراز، اظهار داشت: مالکیت این زمین با شهرداری شیراز است که قرار است به صورت خیّرساز احداث شود و مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این زمین با موافقت شهردار شیراز به این طرح فاخر فرهنگی، ورزشی و مذهبی اختصاص یافته است، گفت: توجه و اهتمام به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و واگذاری زمین و امکانات به امر ورزش و حوزه فرهنگ عمومی یک اقدام معمول و البته پسندیده است که به اعتقاد بنده نوعی جهاد فرهنگی محسوب می‌شود. دبیر تشکل مردمی مطالبه‌گری نجات با تأکید بر اینکه مخالفت و مقاومت در برابر ساخت زورخانه و مراکز فرهنگی، ورزشی و مذهبی در شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع) و کشور اسلامی ما پدیده‌ای مذموم است، تصریح کرد: انفعال مسئولان در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفته ‌نیست.
بهمنی ضمن قدردانی از شهردار شیراز و شورای شهر شیراز، شهرداری منطقه ۵، هیئت ورزش‌های باستانی و شورای هیئات مذهبی استان فارس که در مسیر تحقق این مهم همکاری داشتند، ابراز داشت: کار جهادی صرفاً به ساخت منازل مسکونی در روستاها و نقاط محروم شهرها -که البته در جای خود قابل ستایش هستند- محدود نمی‌شود؛ همین‌که مدیران بتوانند با تدبیر به موقع، جوانان جامعه را به سمت اعتلای مذهبی، فرهنگی و ورزشی هدایت کنند، اجر بسیار بالایی در پیشگاه خداوند 
متعال دارد.
وی با بیان اینکه ما در تشکل ملی، مردمی، جهادی و مطالبه گری نجات به خود می‌بالیم که گره‌های سخت را از پروژه‌ها و کارهایی که سال‌ها بر زمین مانده است بگشایم، اظهار داشت: پس از حل مشکلات و چالش‌ها با همکاری مسئولان، لبخند رضایت مردم بزرگ‌ترین توفیق و دستاورد ما محسوب می‌شود. 
دبیر تشکل مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران این موضوع گفت: جا دارد که از تلاش و همکاری ترکمان‌نژاد مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری و حسن‌پور مدیرکل حقوقی شهرداری نیز در این مسیر 
قدردانی نمایم.
بهمنی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران نیز اظهار داشت: خوشبختانه با حضور مسئولان ارشد شهرداری و شورا، عملیات اجرایی احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی علمدار بنی‌هاشم واقع در خیابان شهید کارده از محدوده بولوار عدالت امکان‌پذیر شد.
وی بیان اینکه در مردادماه سال ۱۳۹۶ تفاهم‌نامه واگذاری زمین این مجموعه میان شهرداری وقت شیراز و هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فارس منعقد شده است، اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه اذن انتفاع ۵۰۰ متر از یک قطعه زمین واقع در محدوده بلوار عدالت و مجاورت بوستان حجاب به هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای واگذار شده است.
دبیر تشکل مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری ورزشکاران زورخانه علمدار بنی‌هاشم به این تشکل مردمی مراجعه کرده و درخواست پیگیری تحقق این تفاهم‌نامه را داشتند، ابراز داشت: پس از مشاهده مستندات آنها نسبت به پیگیری موضوع اقدام کردیم و با مساعدت رئیس محترم شورای شهر در آبان ماه سال جاری، این مصوبه در شورا احیا و با موافقت شهردار محترم زمینه اجرایی شدن طرح فراهم شد.
به گفته بهمنی، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی فاخر ساخته می‌شود که در طبقه زیرین زورخانه و در طبقه همکف و فوقانی مجموعه فرهنگی و مذهبی بنا می‌شود و در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در این مجموعه زیرساخت‌ ورزش‌های غیرتوپی فراهم می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این‌ها، امور مربوط به آموزش و اشتغال بانوان نیز در این مجموعه پیگیری خواهد شد.
دبیرکل تشکل مردمی و مطالبه‌گری نجات در پایان سخنان خود گفت: این تشکل در دو سال فعالیت میدانی و عملیاتی خود کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده که از آن جمله می‌توان به واگذاری ۳۰ انشعاب کنتور آب پس از ۴۰ سال به اهالی و صنعتگران کوچه ریخته‌گران در مجاورت مجموعه تاریخی برم‌دلک محله کمتر برخوردار نصرآباد شیراز و بهسازی آسفالت و کانیواگذاری کوچه1/19 بلوار اندیشه در منطقه فرهنگ‌شهر که ۱۵ سال معطل مانده بود، اشاره کرد.
در ادامه این مراسم شهردار شیراز نیز با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در خدمت آحاد شهروندان شهر شیراز است و در زمینه تأمین زیرساخت‌های ورزشی از جمله احداث سالن برای آنها اهتمام ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: تأمین زمین با کاربری‌های ورزشی از دیگر اقداماتی است که شهرداری در زمینه توسعه ورزش‌های عمومی انجام می‌دهد.
محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه در مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری و کمیسیون‌‌ها و کمیته‌های شورای شهر به مقوله ورزش اهتمام جدی وجود دارد، ابراز داشت: امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری و شورای ششم شیراز، بیش از پیش خدمتگزار شهروندان شیراز و منطقه ۵ شهرداری باشیم و زمینه جابه‌جایی زندان عادل‌آباد را فراهم کنیم.
به گفته وی، اقدامات اولیه برای این جابه‌جایی انجام و زمین مورد نظر نیز جانمایی شده است. اسدی در همین ارتباط افزود: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری اهتمام جدی برای جابه‌جایی زندان به خارج از شهر دارند و امیدواریم با همکاری مسئولان در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان زندان‌ها مبادله کنیم و زمینه جابه‌جایی زندان فراهم شود. 
شهردار شیراز با اشاره به اهمیت و جایگاه گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری، از تلاش و پیگیری‌های مصرانه حجت‌الله بهمنی و تیم همراه او در تشکل مردمی نجات قدردانی کرد.
در بخش دیگری از این مراسم، رئیس اداره ورزش و جوانان شهر شیراز نیز با بیان اینکه اهتمام شهرداری و شورای شهر به افزایش سرانه فضای ورزشی این کلان‌شهر جای سپاسگزاری دارد، اظهار داشت: افزایش سرانه ورزشی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی برای جوانان و نوجوانان این کلان‌شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حضور جوانان در این گونه عرصه‌ها زمینه حفظ و افزایش امنیت اجتماعی، سلامت، غنی‌سازی اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را 
فراهم می‌کند.
سید حسین حسینی، رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس نیز با اشاره به اینکه یکی از شهروندان حیاط خانه خود را به مدت قریب به ۲۰ سال برای فعالیت ورزشکاران زورخانه علمدار بنی‌هاشم اختصاص داده است، گفت: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش ملی مذهبی است و آقای جوریزی به عنوان یک شهروند شیرازی، سال‌هاست حیاط خانه خود را به عنوان حسینیه و زورخانه در اختیار شهروندان و ورزشکاران زورخانه علمدار بنی‌هاشم قرار داده تا سنت‌های ارزشمند این ورزش اصیل تداوم داشته‌باشد.
حسینی همچنین از دبیر تشکل مردمی نجات و تیم فعال و پرتلاش وی به صورت ویژه قدردانی کرد و خطاب به شهردار شیراز و دیگر مهمانان اظهار داشت که این پروژه یک کار بر زمین مانده و معطل بود که الحمدلله با همت جهادی آقای بهمنی و همراهی خوب شهرداری و شورای شهر به ثمر نشست.
در پایان این مراسم، علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز و عضو هیئت مدیره هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز طی سخنانی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ شده مکتب ورزش پهلوانی است، اظهار کرد: هرجا که سخن از مرام و معرفت به میان می‌آید، یاد و نامی از شهید سلیمانی هم هست. وی، مرام و محبت را دو گمشده بشر عصر حاضر توصیف کرد و گفت: این دو گمشده ارزشمند را می‌توان در ورزش پهلوانی پیدا کرد؛ چراکه از هر زاویه‌ای که به این ورزش نگاه کنیم، مرام و محبت در آن پیدا می‌شود. 
مصلی‌نژاد با بیان اینکه معنویت در همه‌جای این ورزش موج می‌زند، اظهار کرد: تا زمانی که این ورزش وجود دارد، کسی نمی‌تواند چشم بد به این آب و خاک و مردم آن 
داشته‌‌ باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی