[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«آرامش بهاری» در بقاع متبرکه، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه شاخص این استان با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با توجه به هم‌زمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه نوروز پیش‌رو هم‌زمان با ماه رمضان است، گفت: در این راستا برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه متناسب با هر دو متناسب اجرا می‌شوند. وی افزود: با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد. موسوی یکی از برنامه‌های این طرح را با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان، برپایی محافل انس با قرآن و مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی عنوان کرد و گفت: محافل انس با قرآن از ۱۵ فروردین‌ماه به بعد در سطح بقاع متبرکه برگزار خواهند شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: البته برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان در مسجد نصیرالملک به عنوان زیباترین مسجد فارس به صورت روزانه برگزار می‌شود. وی ساعت برگزاری این محفل نورانی را یک ساعت قبل از اذان ظهر اعلام کرد و گفت: همچنین سخنران این مراسم معنوی آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواهد بود که به تفسیر آیات تلاوت شده به صورت روزانه خواهد پرداخت.
موسوی اظهار کرد: همچنین مراسم جشن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و لیالی قدر به صورت گسترده در سطح بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد که متولی برنامه جشن نیمه رمضان در مسجد نصیرالملک، دفتر امام جمعه خواهد بود. مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه یک محفل انس با قرآن با تلاوت قاری بین‌المللی نیز در مسجد نصیرالملک برگزار خواهد شد، گفت: قطعاً در قالب اجرای طرح آرامش بهاری خیمه‌های معرفت با توجه به هم‌زمانی با ماه رمضان نیز در برخی از بقاع متبرکه شاخص استان برپا خواهد شد. وی در پایان با تصریح اینکه آیین‌نامه طرح آرامش بهاری اعلام شده است، افزود: طی روزهای آتی جزئیات دقیق‌تر این طرح همراه با آمار اعلام خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی