[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آغاز آماده‌باش نوروزی ، روزنامه شیراز نوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آماده باش کامل بیمارستان‌ها و تمام ناوگان و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه پایان سال خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در این باره گفت: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی شیراز و بیمارستان‌های قطب‌های درمانی شهرستان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال ایجاد شده است.
او افزود: تیم‌های پشتیبان و کمیته مدیریت بحران مراکز درمانی نیز با تأکید بر بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی و اورژانس‌های قلبی در حالت آماده باش قرار دارند.
دکتر شریفی با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم برای تأمین نیروی تخصصی و کادر درمانی برای افزایش ظرفیت در موارد احتمالی نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سوختگی از ناحیه صورت، چشم، دست و قطع عضو از جمله صدمات رایج در آتش بازی چهارشنبه پایان سال است که متأسفانه در مواردی نیز منجر به مرگ افراد شده است. معاون درمان دانشگاه با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در این روز‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود در قبال استفاده از وسایل آتش‌زا باشند، بر نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و افزود: والدین به ویژه در شب چهارشنبه پایان سال از خروج کودکان و نوجوانان خود از منزل جلوگیری کنند؛ زیرا حضور آنان در مکان‌هایی که دیگران در آن با آتش و مواد محترقه بازی می‌کنند، سلامتی آنها را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی