[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سند چشم‌انداز ده‌ساله را ارائه می‌دهیم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس همایش شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس با حضور مسئولان استانی و شهری، محمود رضایی معاون استاندار، فرخ‌زاده معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، شهردار شیراز دکتر اسدی، سیداحسان اصنافی مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری، سید علی سیدنصیری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان و شهرداران شهرستان‌های فارس یکشنبه 21 اسفند در شیراز برگزار شد. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مدعوین به ارائه عملکرد سازمان طی سه ماهه اخیر اشاره کرد وگفت: در 7 حوزه کاری متناسب با نیاز منطقه برای توسعه و پیشرفت با استان خراسان رضوی تفاهم نامه ای منعقد شد. سیدعلی سیدنصیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی نیز در حوزه‌های مختلف و با نهاد‌های دیگر منعقد شده است، افزود: انعقاد تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در 10 حوزه کاری داشتیم که قرارداد ساخت بیمارستان جنت و آسایشگاه اعصاب و روان سلمان از بطن این تفاهم نامه منجر به قرارداد اجرا شد، تا بتوانیم خدمات شایانی را به جامعه عزیز جانباز و ایثارگر ارائه دهیم. وی عنوان کرد: انعقاد قرارداد شعبه شرکت همیارنت در استان خراسان و تهران، طراحی و پیگیری زیرساخت Tpay که در حدود 40 درصد پیشرفت طی همین مدت داشته است و همچنین طراحی پلتفرم ناوگان حمل و نقل همیار که در حال پیگیری بوده و در حدود 87 درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی دارد که قطعاً شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود و از جمله اقدامات مؤثر ما بوده است. 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها تأکید کرد: در جهت خدمات رفاهی برای حال شهرداران در مشهد و شمال قراردادی منعقد شده است و پیگیری خرید مهمان‌سرا جهت متمرکز کردن خدمات به شهرداران سراسر استان در جنوب شیراز و در شمال غرب نیز با قول مساعد و حمایت شهردار شیراز به جهت در اختیار گذاشتن زمین واقع در شهرک گلستان و در جهت توسعه دانشگاه و ساخت مهمان‌سرا برای شهرداران در دست بررسی و اقدام است. او تصریح کرد: همچنین پیگیری شروع روند اجرایی ساختمان زند با کمک و دستورات شهردار شیراز انجام و در حال حاضر عملیات تخریب سه طبقه ساختمان فعلی در دستور کار است. سیدنصیری در حوزه حقوقی به مطالبی اشاره کرد و افزود: 8 پرونده حقوقی سازمان با نگاه و حمایت ویژه اعضای هیئت مدیره و شخص استاندار فارس خاتمه پیدا کرده است. وی با اشاره به تشکیل مجمع عالی حقوقی و لازمه تشکیل آن بیان کرد: با توجه به رصد و بررسی چالش حقوقی در شهرداری‌های استان، 56 شهرداری فاقد واحدهای حقوقی، 27 شهرداری با نماینده حقوقی فاقد تحصیلات مرتبط است و همچنین 26 شهرداری یا شخص شهردار یا فردی که در سایر حوزه‌ها فعالیت دارد، در حوزه حقوقی مستقر هستند که در کل 109 شهرداری از کل شهرداری‌های موجود در استان دارای مشکل است و ان‌شاءالله با کمک هم این چالش تبدیل به فرصت بزرگی خواهد شد. سیدنصیری اذعان کرد: در راستای هوشمندسازی موافقت شهردار شیراز دریافت و جلسات هماهنگی با حضور نصیری عضو و رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر شیراز، علویان‌مهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، نعمتی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز و پژمان شفیعی رئیس سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی تشکیل شده است. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها با اشاره به دغدغه خود و استاندار فارس برای حمایت از جوانان نخبه و دانش بنیان اظهار کرد: سازمان را پایلوت نخبه‌پروری خواهیم کرد و از دل چالش‌های موجود در شهرداری‌ها آن را به فرصت تبدیل می‌کنیم. وی با بیان اینکه اولین رویداد در سطح بین المللی (استارت‌آپ گردشگری، فناوری و آینده) را بدون هزینه برای سازمان برگزار کردیم، گفت: 2 هلدینگ بزرگ اقتصادی را به جهت حمایت به شیراز آوردیم تا بتوانیم در زمینه اقتصادی علاوه بر اشتغال‌زایی، شاهد تحول اساسی و زیربنایی باشیم. سیدنصیری اضافه کرد: با عنایت ویژه وزیر گردشگری، علاوه بر حمایت معنوی، مشاور ویژه وی در حوزه فناوری به رویداد در جهت حمایت و در صورت نیاز اخذ مجوزات اعزام شدند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رویداد‌های بعدی را با نگاه‌های خاص‌تری برگزار می‌کنیم، افزود: با توجه به دغدغه همه مسئولان در حوزه پسماند رویداد بعدی را در این حوزه اجرایی خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها با اشاره به تشکیل چارت سازمانی بیان کرد: برنامه‌های بلندمدتی داریم که باید در جهت تسریع آنها تلاش جدی و حمایت مسئولان ارشد استانی را داشته باشیم تا محقق شوند. سیدنصیری تصریح کرد: ساخت هتل در شیراز، احداث مجتمع گوشت و کشتارگاه متمرکز جنوب کشور و ثبت شرکت بازرگانی و تشکیل شرکت هوایی با کمک چندین شرکت دیگر از جمله شرکت توسعه و عمران فارس باید در اولویت و جدیت سازمان قرار گرفته و عملیاتی شوند.
او در پایان با اشاره به چشم انداز بلندمدت برای سازمان، گفت: ان‌شاءالله چشم انداز سند ده ساله سازمان را مصوب خواهیم کرد تا بعد از این به صورت سلیقه ای عمل نشود و به همه شما بزرگواران قول می‌دهم که ان‌شاءالله با تأکید استاندار سازمان شفاف و شیشه ای با عملکرد را 
تحویل بدهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی