[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه فضای سبز با فرهنگ‌سازی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین گرامیداشت روز درخت‌کاری در پارک کوهستانی دراک برگزار شد. این مراسم با حضور عضو شورای اسلامی شهر، مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز و جمع دیگری از مسئولان شهری در فضای سبز پارک کوهستانی دراک برگزار شد.
نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر در این مراسم بر فرهنگ‌سازی مبتنی بر حفظ و گسترش فضای سبز از سنین پایه تأکید کرد.
مصطفی کیانی رحیمی با قدردانی از حضور پرشور کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: کاشتن یک نهال توسط دانش‌آموزان، حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت است و شورای اسلامی شهر با تمامی توان از برگزاری چنین آیین‌هایی حمایت می‌کند.
وی که به مناسبت اعیاد گران‌قدر شعبانیه در مراسم غرس نهال در جمع دانش آموزان حضور یافته بود، اظهار کرد: سنت نیکوی درخت‌کاری ریشه در آیین‌های پسندیده دین مبین اسلام دارد که نسبت به آن توصیه شده است.
نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری استعدادهای پارک کوهستانی دراک را در حوزه‌های زیست محیطی ارزنده ارزیابی کرد و افزود: کاشت درختان توسط نوجوانان و نونهالان حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی و آشتی با طبیعت در نسل‌های آینده است و با اتخاذ چنین راهکارهای تأثیرگذاری گام‌های پرتوانی در راستای تربیت نیروی انسانی بر خواهیم داشت. کیانی رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: فرایند رشد و نمو درختان عبرت آموز است. وقتی ریشه‌های نازک نهالی را در زمین می‌کاریم و آن را از گزند و آسیب محافظت می‌کنیم، در حقیقت در پرتو الطاف پروردگار متعال قرار گرفته و برای جامعه و محیط پیرامون مفید واقع شده ایم.
در ادامه این مراسم، ذاکر عباسعلی مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز حضور پرشور دانش‌آموزان در روز درخت‌کاری را امری نیکو و آینده‌ساز برشمرد.
وی با تقدیر از کارکنان آموزش و پرورش و والدین دانش‌آموزانی که در این مراسم معنوی و خداپسندانه حضور یافتند، افزود: نهال‌هایی که امروز با دستان پر از مهر این عزیزان در پارک کوهستانی دراک غرس شد، به نام همان فرد نام‌گذاری شده و مراقبت از آن به عهده همان افراد سپرده می‌شود تا در آینده تماشاگر ثمره تلاش و مهربانی خود باشد.
او در بخش پایانی سخنانش عموم جامعه را به پاسداشت منابع طبیعی و حفظ و گسترش فضای سبز دعوت کرد و خواستار مشارکت اقشار مختلف مردم در توسعه فضای سبز شیراز شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی