[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تمیز کردن لوازم و ابزار تمیز کننده ، روزنامه شیراز نوین

لوازمی‌که ما از آن‌ها برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کنیم همیشه از شستن‌شان غافل می‌شویم ولی توجه به ‌این نکته می‌تواند بر کارکرد ‌این لوازم تأثیر مثبتی بگذارد.
به گزارش نمناک، خانه را تمیز کرده‌اید، ظرف‌ها را شسته‌اید و لباس‌های شسته شده را مرتب کرده‌اید. تمام کارهای خود را انجام داده‌اید و گمان می‌کنید از چیزی غافل نشده‌اید اما لوازمی ‌وجود دارند که همه ما برای تمیز کردن خانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم و اغلب از تمیز کردن خودشان غافل می‌شویم.
بیایید صادق باشیم، آخرین باری که دستمال ظروف را شسته‌اید چه موقع بوده است؟
یا آخرین باری که تاریخ انقضاء محصولات تمیز کننده را بررسی کرده‌اید چه زمانی بوده است ؟
به خصوص‌ این روز‌ها که همه در تلاش هستند تا تمام وسایل خود را تمیز نگه دارند. در ‌این قسمت از نمناک نکات و روش‌هایی ذکر شده است که به شما توصیه می‌کند چند مرتبه محصولات تمیز کننده را باید تمیز یا جایگزین کنید.
روش‌های تمیز کردن صحیح ابزارآلات تمیزکننده
1. برس و فرچه توالت:
همه ما معتقد هستیم که توالت باید به‌طور مرتب و مکرراً تمیز شود اما گاهی از برس تمیز کننده توالت غافل می‌شویم. در صورت عدم تمیز کردن، می‌تواند میزبان تعداد زیادی باکتری و میکروب باشد که با گذشت زمان ساخته می‌شوند. به گفته اکثر متخصصان بهتر است هر شش ماه یک بار برس توالت را تعویض کنید. با‌ این وجود اگر مطمئن هستید که به طور مرتب برس توالت را تمیز می‌کنید، می‌توانید زمان تعویض آن را تمدید کنید. روش انجام ‌این کار چنین است که سطلی پر از آب جوش را درنظر بگیرید، به آن چند قاشق مایع سفید کننده اضافه کنید و اجازه دهید برس به مدت یک ساعت در آن خیسانده شود و پس از اتمام کار و خشک شدن برس، آن را با آب گرم شست‌وشو دهید.
2. دستکش‌های نظافت:
اکثر ما هنگام شستن ظروف یا گردگیری برای محافظت از دستانمان در برابر مواد شیمیایی خشن و آب گرم، دستکش لاستیکی می‌پوشیم. خبر خوب ‌این است که دستکش‌ها را نباید به طور مداوم تعویض کرد اما آن‌ها باید به طور مرتب تمیز شوند و ‌این بدان معنا نیست که فقط آن‌ها را آبکشی کنید بلکه باید بعد از هر بار استفاده در حالت‌ ایدئال ضدعفونی شوند و فقط در صورت مشاهده علائم تخریب جایگزین شوند.
برای تمیز کردن صحیح دستکش‌های لاستیکی باید موارد زیر را انجام دهید:
 قسمت بیرونی دستکش را با مواد شوینده ضعیف و آب گرم بشویید تا کثیفی برطرف شود. دستکش‌ها را به بیرون بچرخانید و در همان محلول شست‌وشو دهید، سپس دستکش‌ها را در آب گرم شسته و آن‌ها را آویزان کنید تا خشک شوند.
3. حوله تی زمین شوی:
زمان صحیح استفاده از حوله تی زمین شوی حدود سه ماه است و پس از آن باید تعویض شود. با ‌این حال اگر به نظرکثیف می‌رسد باید آن را تعویض کرد اما برای مناسب نگه داشتن ظاهر آن توصیه می‌شود بعد از هر بار استفاده آن را با مایع تمیز کننده شست‌وشو دهید. خبر خوب ‌این است که تمیز کردن حوله تی بسیار آسان است؛ اگر حوله آن قابل شست‌وشو است، می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. اگر نه، می‌توانید آن را در آب گرم و سفید کننده خیس کرده و به همان روشی که برس توالت را تمیز کردید مجدد برای تی نیز انجام دهید. 
4. دستمال‌های تمیز کننده خانگی:
در حالی که دستمال‌های تمیز کننده طبیعی خانگی بسیار عالی هستند اما آن‌ها از ماندگاری بالایی برخوردار نیستند زیرا در آن‌ها هیچ ماده شیمیایی نگهدارنده‌ای وجود ندارد، بنابراین احتمالاً در مدت زمان کوتاهی از بین رفته و تأثیر تمیز کاری آنان کمتر خواهد شد. به گفته کارشناسان دستمال‌های تمیزکننده خانگی باید بعد از هر بار استفاده دور ریخته شوند، بنابراین بهتر است برای هربار استفاده آن‌ها را خریداری کنید. 
5. محصولات تمیز کننده فروشگاهی:
هنگام تمیز کاری منزل بعید است که به سراغ محصولات تمیز کننده خریداری شده فروشگاهی نروید. باید دقت کنید که آن‌ها دارای تاریخ انقضا هستند که از 6 ماه تا 2 سال می‌توانند متفاوت باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند که مواد تمیز کننده را در مکان خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید تا خاصیت تمیز کردن آن‌ها را حفظ کنید. 
6. برس اسکرابر ظرفشویی:
اگر برای تمیز کردن ظروف از برس استفاده می‌کنید، مهم است که هر هفته آن را کاملاً تمیز کنید، در غیر‌ این صورت باید آن را تعویض کنید. معمولاً چگونگی کاهش سرعت برس‌های اسکراب بستگی به تعداد دفعات استفاده از آن دارد. اگر شک دارید، هر دو یا سه ماه یک بار آن‌ها را تعویض کنید؛ اگر ذرات غذایی مداوم در قلم مو برس گیر کرده‌اند آن را در سینک توسط آب گرم و صابون بشویید، برای ضدعفونی کردن نیز می‌توانید آن را در مایع سفید کننده خیسانده و سپس شست‌وشو دهید. 
7. حوله یا دستمال خشک کننده ظروف:
حوله‌ای که برای خشک کردن ظروف از آن استفاده می‌کنید بعد از پاک کردن باید به آن‌ها توجه شود. اگر از آن صرفاً برای تمیز کردن ظروف استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود حوله را در پایان هر روز بشویید. ممکن است حواستان پرت شود و حوله به خونابه ماهی یا مرغ آغشته شود، در این صورت فوراً آن را تعویض کنید. 
8. گردگیر:
پرهای گردگیر نیازی به تعویض مکرر ندارند اما برای حفظ بهداشت و کارآمدی آن‌ها به نگهداری منظم نیاز خواهند داشت.
به یاد داشته باشید هر ماه یک بار آن را در آب گرم و صابون بشویید. از دستمال‌های میکرو فایبر نیز می‌توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید. دستمال‌های میکروفایبر را می‌توان یک بار در هفته با کمی‌ مواد شوینده در ماشین لباسشویی شست‌وشو داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی