[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنایع در جاده سبز ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
همزمان با هفته منابع طبیعی، طرح نهال‌کاری و توسعه فضای سبز در ناحیه صنعتی ده فاضل نی‌ریز انجام شد. در این مراسم که معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، امام جمعه، فرماندار و برخی مسئولان شهرستان نی ریز و نیز جمعی از صنعتگران حضور داشتند، با کاشت 350 اصله نهال، حدود یک هکتار به فضای سبز شهرک صنعتی افزوده شد.
معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم یکی از مهم‌ترین الزامات توسعه صنعتی پایدار در شهرک‌های صنعتی را توجه به فضای سبز و در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی دانست و گفت: در زمینه توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی فارس اهتمام ویژه ای به این موضوع وجود دارد.
علی زارعی با بیان اینکه استان فارس با 64 شهرک و ناحیه در حال واگذاری، رتبه دوم کشور را در زمینه شهرک‌های صنعتی بهره بردار به خود اختصاص داده است، گفت: در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی که بیانگر عزم جدی دولت برای توسعه صنعتی استان است،‌ توسعه فضای سبز نیز جزء اولویت برنامه‌ها قرار دارد و تاکنون 548 هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان به فضای سبز و درخت‌کاری اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه تاکنون 400هزار درخت، 204هزار درختچه دائمی و 10 هکتار گل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کاشته شده، گفت: علاوه بر آن، 30 هکتار بوستان صنعتی نیز ایجاد شده است.
معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: معتقدیم ایجاد صنعت در کنار توجه به فضای سبز می‌تواند علاوه بر بهره‌وری بیشتر، صنعت را در مسیر تکامل و توسعه پایدار قرار دهد.
وی تصریح کرد: یکی از الزامات مهم توسعه صنعتی پایدار، توجه به مسائل زیست محیطی و توسعه فضای سبز است و باید حداقل 25 درصد کل فضای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان فارس صرف توسعه فضای سبز شود.
زارعی با اشاره به محدودیت منابع آبی برای آبیاری فضای سبز از توسعه روش‌های آبیاری قطره‌ای به‌منظور بالا بردن راندمان آبیاری و مصرف بهینه منابع آب در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: تاکنون 587 کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی استان اجرا شده است.
وی همچنین بازچرخانی استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در بخش فضای سبز را از دیگر روش‌های زمینه‌ساز مصرف بهینه منابع آب و توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها بر اساس اقلیم جغرافیایی، متناسب با نقاط مختلف استان انجام می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی