[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مهم‌ترین عنصر در پرورش زنان خانواده است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان، گفت: مهم‌ترین عنصر در پرورش زنان، خانواده است؛ اگر زن در خانه کانون رحمت و مودت باشد، فرزندانی شایسته تربیت می‌کند. همچنین اگر زنان قدر خود را بدانند و هویت عاطفی خود را درک کنند، جامعه بهتری خواهد شد.
رابعه امامی‌رضوی در همایش «تبیین سیمای مطلوب الگوی سوم زن مسلمان» در شیراز گفت: زن شرقی به صورت سنتی زندگی می‌کند و مختصات آن در پخت و پز، آشپزی، آراستگی منزل و... است؛ اما زن ایرانی باید یک زن مسلمان و در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، امامی‌رضوی افزود: زن مسلمان به عنوان یک معلم، مدیر، کارمند یا یک هنرمند واقعی، قدر خود را می‌داند و وظیفه خود را می‌شناسد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زن تراز انقلاب اسلامی، چنانکه در سخنان مرحوم آیت‌الله مصباح در تحلیل آیات الهی آمده، الگوی مردان و زنان جامعه است، گفت: در قرآن دو سوره به نام نساء و مریم آمده است؛ این نشان از اهمیت جایگاه و شأن زن در دیدگاه قرآن و جامعه اسلامی دارد.
امامی‌رضوی با اشاره به وجود زنان بزرگی نظیر حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت هاجر(س) و حضرت مریم(س) که نام آنان در تاریخ ماندگار شده است، گفت: بعد از انقلاب نیز شاهد حضور زنان بزرگی در جامعه بوده‌ و هستیم؛ کسانی که در کنار مردان در جهاد مشارکت داشتند.
او با بیان اینکه مادران و همسران شهدا از کارآمدترین زنان تاریخ محسوب می‌شوند، افزود: برای داشتن زنانی در تراز انقلاب اسلامی، ضروریست زنان با حقوق خود آشنا باشند؛ مثلاً اینکه یک زن معلم چه حقوقی و یک پزشک زن چه مسئولیتی دارد و...؛ البته زنان در کنار آن باید با وظایف خود نیز آشنا شوند. امامی‌رضوی ادامه داد: زن باید از خودشناسی به خودباوری برسد؛ بنابراین باید ارزش‌ها را بشناسیم و هنجارها را بدانیم تا دختران ما با ارزش‌های اسلامی باور شوند. مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان، گفت: چگونه می‌توان نسلی که امروز تنها با گوشی تلفن همراه خود مشغول است را در تراز ارزش‌های انقلاب اسلامی تربیت کرد؟ بر اساس این گزارش، در پایان همایش «تبیین سیمای مطلوب الگوی سوم زن مسلمان» که با حضور بالغ بر ۵۰۰ مشاور امور زنان نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش فارس و مدیران، معاونان پرورشی و مربیان سازمان دانش‌آموزی مدارس دخترانه شیراز برگزار شد، از تعاونی‌های آموزشگاهی مدارس دخترانه، رونمایی و از تعدادی پرسنل خانم ادارات آموزش و پرورش فارس تجلیل شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی