[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

شقاقی نیرویی مؤثر و گمنام بود ، روزنامه شیراز نوین

 شیرازنوین- گروه خبر
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد محمد شقاقی فعال رسانه‌ای استان فارس، پیش از ظهر دیروز در محل هتل چمران با حضور جمع گسترده‌ای از اصحاب رسانه برگزار شد. زنده‌یاد محمد شقاقی که فعالیت رسانه‌ای خود را از دهه 70 با روزنامه نیم‌نگاه آغاز کرده بود، از جمله نیروهای باصداقت و پرتلاش این رسانه و در ادامه در سایر رسانه‌های استان فارس بود. سید محمدحسین شفاعتیان روزنامه‌نگار و مؤسس هتل چمران در این باره گفت: محمد شقاقی یکی از باوفاترین و مخلص‌ترین نیروهای روزنامه نیم‌نگاه بود. دلسوزی و درایت آن مرحوم به حدی بود که گاهاً از مدیر مجموعه نیز سخت‌گیرتر و مسئولیت‌پذیرتر بود. او بار مسئولیت خود را هرچند سنگین، بدون آنکه خم به ابرو آورد بر دوش می‌کشید و در کنار مسئولیت خطیر نگهداری از مادر، هیچ‌گاه کارش را قربانی امیال شخصی نکرد. 
دکتر محمدرضا خالصی روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه شیراز نیز در این مراسم با مهم برشمردن توجه به نیروهای فعال در رسانه‌های استان فارس، خاطرنشان کرد: زنده‌یاد شقاقی از مسئولیت‌پذیری بالایی برخوردار بود و او را می‌توان در حد یک سردبیر مورد ارزیابی قرار داد که قادر بود با هوش و ذکاوت خود یک روزنامه را تا مرحله چاپ نهایی مدیریت کند. وی ضمن ابراز تأسف از عدم پرورش و حمایت از نیروهای صادق و پرتلاش در عرصه رسانه، یادآور شد: از این دست نیروها حمایتی نمی‌شود و این جای تأسف دارد. جای تأسف از این بابت که چنین نیروهای منحصربه‌فردی باید در گمنامی بمانند و تشکلی برای حمایت از آنان جرئت عرض اندام نداشته باشد. امین عطایی روزنامه‌نگار نیز در این مراسم با مهم برشمردن خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی زنده‌یاد شقاقی در مطبوعات فارس و خصوصاً روزنامه نیم‌نگاه گفت: از فلسفه مرگ جدا مانده‌ایم و گاهی فراموش می‌کنیم باید در کنار یکدیگر باشیم. او شقاقی را یکی از منحصربه‌فردترین نیروهای مطبوعات فارس دانست و گفت: مثل محمد شقاقی یا نداریم یا در گمنامی به سر می‌برند. فرزاد وثوقی روزنامه‌نگار نیز در این مراسم با یادآوری اینکه روزنامه‌نگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور است، گفت: نیروهای فعال در بخش فنی مطبوعات در شمار گمنامانی هستند که اگر نباشند، یک برگ روزنامه به دست مخاطب نخواهد رسید. وی تلاش و ازخودگذشتگی زنده‌یاد شقاقی را در نگهداری و حضانت از مادر یادآور شد و گفت: سال‌های سال این مرد بزرگ در نگهداری از مادری بیمار تلاش و کوشش نمود و برای جمیع دوستان الگویی وصف‌ناپذیر شد.
گفتنی است، در این مراسم که به همت سید محمدحسین شفاعتیان برگزار شد، حسین امیری سردبیر روزنامه شیرازنوین، مهدی آماده سردبیر روزنامه تماشا و جمع کثیری از دوستان و یاران قدیم آن مرحوم حضوری فعال داشتند. در این مراسم گروه هیاهو با اجرای قطعاتی در سوگ زنده‌یاد محمد شقاقی، حضار را همراهی نمودند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی