[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۷۰۲
  • دوره جدید

طرز تهیه کوکو لوبیا‌سبز، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه
 زمان پخت: 40 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
لوبیا سبز پخته: 450 گرم
پیاز خرد شده: 1 عدد
تخم مرغ: 2 عدد
خامه یا شیر: 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

کوکو لوبیا سبز یکی از انواع کوکو هست که مثل کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی خیلی خوشمزه و دوست داشتنی می‌باشد. این کوکو می‌تواند به عنوان ناهار یا شام و حتی در مهمانی‌ها سرو شود. می‌شود آن را با قالب‌های جذاب به اشکال مختلف تهیه کرد که برای بچه‌ها دوست داشتنی‌تر بشود. حتی خیلی راحت می‌شود آن را با تزیین‌های خلاقانه به کوکو لوبیا سبز مجلسی تبدیل کرد. خلاصه که در همه موقعیت‌ها، یک غذای همه فن حریف هست!
برای تهیه خوشمزه‌ترین کوکوی لوبیا سبز راه‌های مختلفی وجود دارد که شاید معروف‌ترینش کوکو لوبیا سبز تبریزی باشد. در این مطلب ما قرار است از کوکو لوبیا سبز بدون سیب زمینی و رژیمی ‌صحبت کنیم. اما در قسمت نکات از روش‌های دیگری هم صحبت می‌کنیم. دیگر به خودتان بستگی دارد که چه روشی را انتخاب کنید. اما به شما اطمینان می‌دهم این روش آسانی که قرار است آموزش بدهم به شما یک کوکو با بافتی ترد و طعمی ‌معرکه می‌دهد. این روش یک خوبی دارد، آن هم این هست که به کمکش راحت می‌توانید کوکو لوبیا سبز با پنیر پیتزا تهیه کنید، فقط لازم هست در مرحله سوم، هر چقدر که دوست دارید پنیر  مواد کوکو بریزید. بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذارم. برویم سراغ تهیه این کوکوی جذاب!
 
 طرز تهیه
1- پیاز را خوب بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه نچسب با اندازه متوسط یک قاشق غذاخوری روغن بریزید. تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و پیازها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت 5 تا 8 دقیقه در تابه سرخ شده و طلایی رنگ شوند.
2- در همین حین که پیازها تفت می‌خورند، لوبیا سبز را خرد کنید و با مقدار کمی ‌آب در قابلمه بریزید تا بپزد. حدود ده دقیقه کافی است. آب داخل قابلمه نباید زیاد باشد. حالا پیاز و لوبیا سبز را با هم مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. تابه‌ای که با آن پیاز را سرخ کردید، به کمک یک حوله کاغذی تمیز کنید و دوباره روی حرارت ملایم بگذارید، سپس کمی‌ روغن به آن اضافه کنید تا گرم شود.
3- در یک کاسه به ابعاد کوچک، تخم مرغ‌ها را خوب با هم بزنید، سپس خامه، نمک و فلفل را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا حدی که یک دست شوند. حالا مخلوط پیاز و لوبیا سبز را به همراه مخلوط تخم مرغی در تابه نچسب روی حرارت بگذارید. خوب به هم بزنید تا مواد کوکو لوبیا سبز کاملاً با هم ترکیب شوند.
4- حالا سطح کوکوی لوبیا سبز رژیمی ‌را به کمک کفگیر کمی ‌در تابه صاف کنید تا کوکو ظاهر بهتری داشته باشد. برای پخت یک سمت از این کوکو به حرارت متوسط اجاق گاز و 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است. سپس با احتیاط آن را برگردانید تا طرف دیگر آن به مدت 10 دقیقه بپزد. همچنین می‌توانید کوکو را به کمک سرخ کن بپزید. در این صورت نیازی به برگرداندن کوکو نیست و تنها 5 تا 8 دقیقه زمان کافی است.
5- حالا کوکو را از روی حرارت بردارید. حدوداً 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس آن را از تابه خارج کنید و در ظرف سرو بکشید. برای تزیین کوکوی لوبیا سبز مجلسی می‌توانید از زرشک، مغز گردو و یا برگ سبزیجاتی مثل نعنا کمک بگیرید. کوکو را به همراه انواع نان می‌توانید سرو کنید. نوش جان.

 نکات کلیدی 
 کوکو لوبیا سبز با سیب زمینی هم تهیه می‌شود. روش دیگری که برای تهیه این کوکو وجود دارد این است که دو عدد سیب زمینی را نگینی خرد کرده و سرخ  و سپس به مواد کوکو اضافه کنید. در این روش از هویج، فلفل دلمه‌ای، سیر، قارچ و … هم استفاده می‌شود که برای اضافه کردن هر کدام از این مواد به کوکو لازم است آن‌ها را تفت داده یا بپزید و بعد در کوکو بریزید.
 می‌توانید به روش دوم تهیه این کوکو، مغز گردو، گوجه گیلاسی، آرد گندم، گوشت چرخ کرده و بیکینگ پودر هم اضافه کنید. در این صورت کوکو لوبیا سبز تبریزی تهیه کرده‌اید.
 میزان اضافه کردن مواد اولیه در کوکوی لوبیا سبز با سیب زمینی به این صورت است که باید میزان لوبیا سبز غالب باشد. مثلاً به ازای 450 گرم لوبیا سبز، دو هویج کوچک، یک سیب زمینی بزرگ، حدوداً 200 گرم گوشت چرخ کرده و یکی دو حبه سیر کافی است.
 در صورت تمایل می‌توانید لوبیا سبز را با کمی‌ زردچوبه، پودر کاری، دارچین و ادویه‌های دلخواه بپزید که طعم‌دار شود.
 علت وارفتن کوکو لوبیا سبز می‌تواند وجود آب زیاد در مواد کوکو و یا کم بودن میزان تخم مرغ یا آرد باشد. اگر احساس می‌کنید کوکوی شما تراکم و چسبندگی خوبی ندارد می‌توانید به آن تخم مرغ اضافه کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی